Gå til innhold

Norges 230 farts-målepunkter

Ranger emnet

Mirus

Anbefalte innlegg

Leste artikkelen i Dagbladet i dag og stusset over noe.

Våre 230 målepunkter landet rundt forteller om en økende aggressiv oppførsel blant norske bilister.
Målesystemet, som ligger som såkalte sløyfer i asfalten, er ifølge Amundsen meget presist med minimale feilmarginer. Det registrerer akselavstand og hastighet, ikke biltype eller kjennemerke. Derfor er heller ingen av de registrerte bilene anmeldt.

Det står visst en bla. i Tåsentunellen i følge artikkelen.

Er det noen som var klar over disse? Det er vel en regel her i landet at man skal varsles om all slags mulig overvåking i form av skilt o.l.?

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mirus

Leste artikkelen i Dagbladet i dag og stusset over noe.

Det står visst en bla. i Tåsentunellen i følge artikkelen.

Er det noen som var klar over disse? Det er vel en regel her i landet at man skal varsles om all slags mulig overvåking i form av skilt o.l.?

det trenger ikke å stå noe så lenge ikke biltype,skilt,trynet ditt blir registrert......

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ting kan forandre seg. Amundsen opplyser at politiet får målingene, og det foregår et løpende samarbeid mellom direktoratet og blant annet UP.

Og nettopp UP legger nå nye planer for 2005. Nye kontrollpunkter vurderes, og sterkere fokus skal settes på det som på folkemunne kalles fartsbøller.

Dette virker det som for meg at de skal begynne å ta de i bruk for å ta folk som kjører for fort. Så jeg ville da vente å se et skilt eller to da jeg nærmet meg en slik måling, ihvertfall i framtiden.

Men synes politiet igjen prioriterer å få inn penger til statskassa enn å stoppe annen type kriminalitet.

Var det ikke en artikkel i en eller annen avis som viste tydelig statistikker over at farten er årsaken til bare en liten prosent antall dødsulykker?

Synes dette landet har gått av skaftet for lengst, er vel heller ikke lenge til en hver av oss får i oss en liten chip som forteller alle hvor vi er.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider