stepside Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 La inn et spørsmål her for en tid siden om lystgass, uten noen særlig respons. La meg si det slik, lystgass på en 350 gatebil er bare tull! Jeg har en 350 tbi med alle de vanlige modder (headers, luftfilter m.m.) den går MEGET bra, spinner på 1 og 2:dre (700 kasse). Lystgassen fra holley på 100hp er nesten ikke merkbar. Okay, forbikjøring går slett ikke seint men det gjorde de ikke fra før heller. Joda den "spretter" forbi , men de 100 ekstra hestene kan kun aktiveres ved fullgas og over 2500rpm ( i praksis 3000+) så det er få tilfeller du kan bruke skrattgassen.... Så hvis du har en 350 motor, dropp lystgass på 100 hp. Skal du trimme gjør det på den riktige måten, renovere motoren, bra topper, trivelig cam......... Kanskje kan det bli morro hvis man dyser til + 200hp....? Men flasken er jo blå og fin :- ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Tror du er litt skuffa??? Har en motor her som skal mates med fogger og kryssplater.... og den skal få ca 6-700 hk med gass... Så tror du burde finne noen større dyser, montere liten tank med racerbensin,exstra pumpe og bryter i rattet..... motoren trenger turtall for å kunne "svelge" unna gassen du vil ha inn..... ellers så smeller det kjærligt å stillheten senker seg sammen med humøret.....:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Dette er bare tull. Lystgass er den greieste og mest kostnadseffektive måten å øke ytelsen på. Men husk at for å få det beste utbyttet av den, må man gjøre litt mer enn å bare montere settet. motoren produserer en større mengde avgass ved bruk av lystgass, og det må tas hensyn til. Personlig har jeg hatt svært hyggelige opplevelser med nos cheater med de minste dysene. Hvor langt bilen kan spinne på 1. og 2. sier ikke mye om hvor fort den går, men vitner vel heller om et bakhjulsoppheng som levner en del til ønsket. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Narmacil Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Håper du har sørget for rikelig med bensinforsyning? Blir blandinga for mager er det nix bra...... Siter -70 Camaro -427 cui Big Block -TH400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by Narmacil Håper du har sørget for rikelig med bensinforsyning? Blir blandinga for mager er det nix bra...... Så sant, så sant.......... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Kostnadsefektiv? Lystgas er MEGET dyrt hvis du bruker den. Hårdvaren derimot er billig. En 10pounds flaske som rekker ca 10x10 sekunder (i beste fall) koster nesten 1000 lappen å få fylt. Det betyr litt seriøs råning å flasken er tom på en kveld eller to....DET koster det. 5-7 flasker per år x 5 år = en ny 400hp 383 motor! Jeg vet om en som brukte 37 flasker i løpet av et år!!!! Å det finnes sikkert mange som er verre en det. Man kan bare bruke den på fullgas og helst over 2500rpm. Det betyr lystgas på 1:e gir er fy-fy. På strippen funker det sikkert bra. Jeg har headers, 3" anlegg hele veien, katalysatoren er fjernet, K&N luftfilter m.m.å mer en nokk bensintrykk. Alikavell spør du meg, glem lystgass. Men flasken er blå og fin! Lystgass har lite med hastighet å gjøre det er kunn for akserelasjon, det vet du vell Torqueflite? Hvor fort bilen går? Hvem har snakket om at hvor mye bilen spinner bestemer hastigheten??? Ikke jeg i vart fall. Ikke trenger jeg kjøre noe særlig over 100 for å føle meg lykkelig. Lykklig blir jeg bare hvis jeg kommer dit fortest mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Lystgass skal forresten brukes kun ved høyt turtall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Lystgass er vel noe av det siste jeg ville kjøpt, vet ikke hvor mye et komplett kit ligger på nå jeg ? 8-10000 kr ? For den prisen kunne jeg heller byttet til rollerkam og hatt penger til bensin... da hadde jeg jo også hatt mere effekt så lenge bilen holdt og ikke i noen sekunder.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by stepside Jeg har en 350 tbi med alle de vanlige modder (headers, luftfilter m.m.) den går MEGET bra, spinner på 1 og 2:dre (700 kasse). Det var denne setningen jeg refererte til. Jeg fyller flaskene mine selv, og jeg har aldri betalt 1000 kr for en fylling. Har brukt lystgass i over ti år nå, og har bare positiv erfaring. Min påstand er ennå at lystgass er en billig metode. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 absolutt ottesen, jeg helt enig, Men jeg var ikke så klok som deg :- ). Men nå har jeg lært meg. Lystgas på gatebil=pen blå flaske/dyrt å bruke/snevert bruksområde. Stay away! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Trivelig signatur Torqueflite .- ( Det hadde jo vart en tanke om du fortalte oss her hvordan ditt eget etterfyllings system fungerer, ikke minst hvordan det er mulig å spare penger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Går vel å fylle opp flaska på feks. AGA? MÅ jo ikke bruke Sverre Knas........ Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by stepside Trivelig signatur Torqueflite .- ( Det hadde jo vart en tanke om du fortalte oss her hvordan ditt eget etterfyllings system fungerer, ikke minst hvordan det er mulig å spare penger. Systemet består i all enkelhet av en høytrykksslange, laget hos tess for et par hundre kroner, med et fillter. Kjøp en "moderflaske" med N2o fra f.eks AGA. Koster ca 1400 kr. Kjøl ned brukerflasken ( den lekre blå ) og sett den på en badevekt. koble sammen flaskene med slangen, med moderflasken opp - ned. Åpne ventilene, og se på badevekta at vektøkningen på den blå blir ca 4 kilo. Pimitivt, ja, men fungerer greit. Billig er det ikke med lystgass, men det er den billigste måten å trimme 100+ hk. Blir du lei av bilen, ta utstyret ut før du selger den. Bygger du motoren med tanke på lystgass, får du en bedre utnyttelse av den, og trenger ikke å bruke så mye. Jeg har aldri ødelagt en motor med lystgass. Med gassfoten derimot...:-) Jeg respekterer ditt syn, men er ikke enig. (var ikke den diplomatisk :-)) Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Veldig diplomatisk ! :-))) Hvor mye havner du på for å fylle en 10 pounds flaske da tenker jeg på kun gassen. Kommer nokk å beholde gassen men mest for at flasken er blå (trynefaktoren er alltid viktig :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Røft 500 kr, da jeg er en sleip faen som har ordnet meg med en liten rabatt fra den lokale leverandør. ( mumsen, vet de...) Jeg får ikke fylt 10 punderen helt med mitt utstyr, så jeg får ca to og en halv blåflaske for hver "moder". Jasså, så en liker den blå flasken bak på stepsiden? Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg