Gå til innhold

Kjøpt Pug 205 GTi :D

Ranger emnet

Mayhem

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg kjøpt meg en 205 GTi. Jeg fikk den for 4 tusen, og da var saken grei.. Nå som jeg har bilen så og si i garasjen, så har jeg noen spørsmål:

-Bilen skal lakkeres etter hvert, forslag til farge?

-Er det forskjell i pris på fargen man lakkerer? Hva er den billigste?

-Jeg skal ha hvite compomotive felger e.l, hvilke dimensjoner passer på 205'en?

-Stylingtips generelt, alt fra småtteri i interiøret til fullt bodykit? Kom med forslag!

-Bilstereo skal selfølgelig inn, noen forslag til oppsett? Kanskje noen har en 205 med bra anlegg som jeg kan "kopiere"?

Håper noen har et par svar til meg.. Bare så det er sagt, så er dette en prosjektbil som skal jobbes med i et år eller to til jeg får lappen.

Hiver med et bilde til dere jeg, så ser dere utgangspunktet: (Den kommer til å bli en perle blant biler! )

P9060040copy.jpg

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil!

Forslag til stereo: 10" sub i bagasjerommet, 2 6x9" elementer i hattehylla, frontsett og en bra cd spiller.

Foreslår svart lakkering (ikke metallic) om du skal ha det billig, eller en spesialvalgt farge om du vil ha en bil som ser fetere ut.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Når det gjelder styling så anbefaler jeg følgende: Dimma kit? Hvite blinkers rundt hele, 92 mod baklykter / "Lexus" Lykter

Dimma kittet koster spenn men ser bra ut.

Ser utroligt bra ut med svart farge og hvite felger eller sølvgrå.

Hvilken motor har du? 1.6 eller 1.9? Du kan alltids kline inn en MI16 eller 406 turbo motor i den.

Hvis du 1.9 veit jeg om hvordan du kan få tak i chip til billig penge av en svenske.

Klin også til med effektanlegg.

Stereo så funker 2 stk 12" tommere fett i den bilen. Må jo seff har bra frontsett og noen 6*9.

Peugeot 205 GTI

Peugeot 205 XS

Peugeot 205 gr (Spiker)

Ford Sierra (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med fare for å bli kallt festbrems..... ta for all del å gå over elektrisknette og det tekninske ellers før du bruker penger på styling osv. 4000 kr er svinbillig så det er nok endel lugubre greier som rust osv på bilen. Jeg påkostet bilen 20.000 kr på 6 mnd før den ble høvelig bra. Og det var kun tekniske ting .....

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 1.6, 87 modell, ikke 88 som jeg sa i første post.

Det som er rust er dørene og litt på kanalskjørtene, men dører har de på skroten for 500,- stk.

Hadde bilen på verksted i går for en grundig sjekk og kom fram til at det ville koste ca. 10k å gjøre bilen teknisk strøken, inkl. effektanlegg. Av det kosmetiske skal jeg lakkere lister svarte, midtkonsollen i bilens farge, kjøpe nye seter, ratt og sette inn stereo. Muligens styling etter hvert også da, men ikke med det første.

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke blir lakkering av hele bilen med det første, så anbefaler jeg deg å lakkere støtfanger, hjulbuelister, dørlistene, speil og dørhåndtak svart. Dette frisker meget opp bilens utseende. Hvis du ikke har refleksplate på bakluka, men "vanlig" plate, så lakkèr denne også. ;)

Senking da? Få tak i Jamex 30mm senkefjærer foran eller noe. Disse fjærene kostet meg knapt en tusenlapp.

Senking av torsjonsfjærene bak er det nok verre med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Kunne byttet til en 405 GTX topp da. Passer rett på. Må bare planslipe og porte eksosportene litt. Dette gjøres med en dremmel! Får oppimot 130hk. Det er mer enn de fleste originale 1.9 bremser! Skulle du finne ut at du i tilleg skulle høvle den litt så er det jo hester i det og.

Og så kan du bytte til 1.9 bakaksel med skivebremser. Ser relativt mye bedre ut enn tromler! Og velger du 309 gti bakstilling så er den i tilleg 5cm bredere!

http://www.autofive.com har bra priser! Se på grenrør! Og legg 2" effektanlegg bak. Noe større blir effekttap!

Luftfilter med alu rør blir det gromlyd av men det er fare for at luften blir litt varmere.(Effekttap!)

Shortshift gir er verdens enkleste sak å fikse på disse bilene! Sjekk denne siden! http://www.205gti.com Bare let deg frem!

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider