anda Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Jeg har problemer med bensinmåleren på min VW Vento '93 (instrumentering lik golf III). Har nettopp kjøpt bilen og fylte full tank her forleden dag når nåla sto på null. Fylte omlag 30 liter til tanken var HELT full. Når jeg satte meg inn i bilen for å kjøre viste nåla bare halvfull tank. Tanken er på 62 liter. Det kom heller ingen varsellys når nåla sto på null. Hva kan være galt og er det noe jeg kan gjøre med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Kan jo være noe galt med selve måleren da.. Veit ikke hva det koster for en ny en, men hvis det ikke er møllerpris på den så kan det jo være verdt å sjekke? Er vel ikke noe varsellys på instrumentpanelet for lite flydium.. Er et rødt felt der.. mvh Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 kanskje verdt det å kjøre en diagnose på bilen? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 har hørt rykter om at måleren er farlig dyr.. har noe ala det samme problemet på min golf, den har vært kolidert bakifra en gang, og jeg tror det er grunnen til at min er rambo: følgende skjer med min: når tanken er tom så står pila på hakket før halv tank, når jeg skal fylle igjen så får jeg ikke på mer enn ca 37-40 liter.. og tanken på golf er vel ikke så liten? jeg har i allefall ikke giddi og skifta, for ifølge venner var dette dyrere enn det smaker. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Originally posted by mono kanskje verdt det å kjøre en diagnose på bilen? og dvs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Originally posted by Mandel har hørt rykter om at måleren er farlig dyr.. har noe ala det samme problemet på min golf, den har vært kolidert bakifra en gang, og jeg tror det er grunnen til at min er rambo: følgende skjer med min: når tanken er tom så står pila på hakket før halv tank, når jeg skal fylle igjen så får jeg ikke på mer enn ca 37-40 liter.. og tanken på golf er vel ikke så liten? jeg har i allefall ikke giddi og skifta, for ifølge venner var dette dyrere enn det smaker. Ja, nettop. Bilen min har aldri vært kollisjonsskadet men den måleren har sikkert klikka på samme måte som din. Leser i "Haynes" gjør det selv bok for golf III og Vento at alle disse bilene har 62 liters tank. Da har man jo endel å gå på når nåla viser 0:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 jeg har vertfall ikke 62l tank! 45L tror jeg stemmer på min. En diagnose er når bilen kobles til en pc med et diagnose program som henter ut elektroniske feilmeldinger fra bilen. tror det heter VAG-COM eller no.... Møller forhandlere tar ca 500.- for en slik sjekk! Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 54 på min toergolf iallefall. Tror det er noe lignende på 3'ern. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Da er ikke en svensk gjør det selv bok noe å stole på mao. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 jeg har vertfall aldri klart å fylle mer enn 41l på min! og da har det vært 1 eller 2 røde streker igjen på målingen. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Tanken er på 50 liter.. Tro meg.. Det er testa og funnet ut :D Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 hehe, det har jeg aldri giddet å funnet ut :P Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Originally posted by anda Hva kan være galt og er det noe jeg kan gjøre med det? Det sitter en føler i bensintanken din, som rent fysisk måler hvor mye bensin som er oppi tanken. Jeg er rimelig sikker på at den er defekt. Bytt den. Er ikke sikker på hvordan det er på Golf, men på Audi er det et lokk i dørken på baggasjerommet som du skrur opp for å komme til. (Måtte bytte når jeg hadde A4) Tror selve den føleren koster ca 500-800. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg