Gå til innhold

Tull med bensinmåler

Ranger emnet

anda

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med bensinmåleren på min VW Vento '93 (instrumentering lik golf III). Har nettopp kjøpt bilen og fylte full tank her forleden dag når nåla sto på null.

Fylte omlag 30 liter til tanken var HELT full. Når jeg satte meg inn i bilen for å kjøre viste nåla bare halvfull tank. Tanken er på 62 liter. Det kom heller ingen varsellys når nåla sto på null.

Hva kan være galt og er det noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være noe galt med selve måleren da.. Veit ikke hva det koster for en ny en, men hvis det ikke er møllerpris på den så kan det jo være verdt å sjekke?

Er vel ikke noe varsellys på instrumentpanelet for lite flydium.. Er et rødt felt der..

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt rykter om at måleren er farlig dyr..

har noe ala det samme problemet på min golf, den har vært kolidert bakifra en gang, og jeg tror det er grunnen til at min er rambo: følgende skjer med min:

når tanken er tom så står pila på hakket før halv tank, når jeg skal fylle igjen så får jeg ikke på mer enn ca 37-40 liter.. og tanken på golf er vel ikke så liten?

jeg har i allefall ikke giddi og skifta, for ifølge venner var dette dyrere enn det smaker.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

har hørt rykter om at måleren er farlig dyr..

har noe ala det samme problemet på min golf, den har vært kolidert bakifra en gang, og jeg tror det er grunnen til at min er rambo: følgende skjer med min:

når tanken er tom så står pila på hakket før halv tank, når jeg skal fylle igjen så får jeg ikke på mer enn ca 37-40 liter.. og tanken på golf er vel ikke så liten?

jeg har i allefall ikke giddi og skifta, for ifølge venner var dette dyrere enn det smaker.

Ja, nettop. Bilen min har aldri vært kollisjonsskadet men den måleren har sikkert klikka på samme måte som din.

Leser i "Haynes" gjør det selv bok for golf III og Vento at alle disse bilene har 62 liters tank. Da har man jo endel å gå på når nåla viser 0:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by anda

Hva kan være galt og er det noe jeg kan gjøre med det?

Det sitter en føler i bensintanken din, som rent fysisk måler hvor mye bensin som er oppi tanken.

Jeg er rimelig sikker på at den er defekt.

Bytt den.

Er ikke sikker på hvordan det er på Golf, men på Audi er det et lokk i dørken på baggasjerommet som du skrur opp for å komme til. (Måtte bytte når jeg hadde A4)

Tror selve den føleren koster ca 500-800.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider