Gå til innhold

Styling,høyttalere,forsterker golf 2 89'......

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

1.Hva er eggentlig GL? Står d på golfen min... Men hva er det lixom?! :)

2.Senkesett, 40mm, vanskelig å sette på?

3.Billige tips til styling på 1.3L golf 89'?? Har nå absolutt ingen styling...... :( Noen tips??

4.Høyttaler "bokser" til døra, f*** det plager meg at det ikke er "boks" til høyttalere foran i dørene... Noen tips? Finnes sånn hos høggern? Pris?

5.Har planer om å kjøpe saga forsterker (dynabel.no) 4x60wrms noen som har erfaringer med denne? skal drive sub (8" infinity kappa 80.1) + komp sett foran (enten 4 eller 5" +1" diskant)

6.Noen som vet om komp sett med høyttalere passende foran i dashbordet? Trur det er 10cm som må inn der... desverre...skulle hatt større!!

Ja... MASSE spørsmål jeg veit... Men svar på d du kan a! :D tnx...

peace

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fred_stian

4.Høyttaler "bokser" til døra, f*** det plager meg at det ikke er "boks" til høyttalere foran i dørene... Noen tips? Finnes sånn hos høggern? Pris?

Her har du en guide på hvordan man lager egne høyttalerplasser i døra på Golf II. Ser ikke ut som om det er noe vanskelig.. planer om å prøve meg på dette selv. Koster ikke all verden for litt plate, og trekk får man på bilxtra f.eks.

Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07

Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.Har planer om å kjøpe saga forsterker (dynabel.no) 4x60wrms noen som har erfaringer med denne? skal drive sub (8" infinity kappa 80.1) + komp sett foran (enten 4 eller 5" +1" diskant)

Du kan glemme å drive en sub med denne forsterkeren.

Å drive en sub i tillegg til de andre høyttalerene er i drømmeland.

Bør vel ha en kraftigere forsterker bare til høyttalerene. Vent med å kjøpe sub til du har fått igang anlegget.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hva er eggentlig GL? Står d på golfen min... Men hva er det lixom?! :)

2.Senkesett, 40mm, vanskelig å sette på?

1.

GL står for følgende:

Tonede ruter

Blanke vinduslister

Innvendig justerbare speil

Lys i hanskerom

Lys i bagasjen

Er vel også noen andre ting, men ikke som jeg kommer på nå.

2.

Senkesettet er i utgangpunktet ikke vanskelig å sette på.

Men du bør ha en reperasjons håndbok til å hjelpe deg.

Det er også sansynlig du trenger diverse nye deler.

Skal se om jeg får laget en guide om dette, om hva som ofte må byttes, men i hovedtrekk er det fjærskålene bak som er gjennomrustne, fjærbenlager foran som er utslitte, alle mansjetter/støvbeskyttere skadet eller mangler.

Du må også ha fjærspennere til å få av de originale demperene foran.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant foresten et bilde av det her, om det kan være av interesse... trekket ble ikke helt 100% bra satt på, ser det i kantene at jeg ikke har fått strekt det helt til, men ble ok... hadde det litt travel når jeg lagde det, skulle til våler dagen etterpå, så ble litt seint, hehe... men hadde oxo tenkt til å få tak i noe slags strykemerke med "Pioneer" å ha ved siden av høyttalere, tror det kunne blitt fint, men kom aldri så langt :)

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

Fant foresten et bilde av det her, om det kan være av interesse... trekket ble ikke helt 100% bra satt på, ser det i kantene at jeg ikke har fått strekt det helt til, men ble ok... hadde det litt travel når jeg lagde det, skulle til våler dagen etterpå, så ble litt seint, hehe... men hadde oxo tenkt til å få tak i noe slags strykemerke med "Pioneer" å ha ved siden av høyttalere, tror det kunne blitt fint, men kom aldri så langt :)

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Morten%20Paternoster/Desktop/Volkswagen%20golf%20gti% fungerer heller dårlig for oss :)

Stikk på photobucket.com og registrer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen%20golf%20gti%2016v%20016.jpg

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Så jo bra ut da om ikke annet! :) Men fulgte du den linken som sto litt lenger opp der...? Den danske?

Eller har du mekka no sjøl?! For med den danske linken virket det som om du bytta ut hele "hylla" som er der nå, slik at det ikke er plass til cd'er der lenger, stemmer det?

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Så jo bra ut da om ikke annet! :) Men fulgte du den linken som sto litt lenger opp der...? Den danske?

Eller har du mekka no sjøl?! For med den danske linken virket det som om du bytta ut hele "hylla" som er der nå, slik at det ikke er plass til cd'er der lenger, stemmer det?

Skal med cd'er? Kjøp cd-spiller med mp3-avspilling, koble til en ipod mini og la tankene vandre. :D Min drøm, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lagde selv ja, tok en plate, gulvplate tror jeg faktisk det var 1,5-2cm tykk ell noe :) å sagde den til slik at den overdekket det "hullet" som er i dørtrekket med ca 1-2cm eller noe, synes det ble finere når platen dekket hele gropen jeg, blir da også helt tett, og døren brukes da på en måte som en høyttalerkasse....

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider