prophets Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Sjekk denne linken , her beskriver de hvordan man kan "lage" en FPR selv ut fra den originale. Noen som har testet dette og kan si om det funker? Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Jeg ville ikke gjort det..... l kjipt om regulatoren får en svakhet og bestemmer seg for å sprekke f.eks.... Kjøp heller en ny 3.5 bar regulator hos porsche, koster ca 450kr ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Har selv justert mine til 3,5 og 3,8 uten problemer... Men kjøp for Herrens skyld en justerbar først som sist.... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Har selv justert mine til 3,5 og 3,8 uten problemer... Men kjøp for Herrens skyld en justerbar først som sist.... Hvor selger de justerbare? Kanskje det er den beste løsningen, ja Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by prophets Hvor selger de justerbare? Kanskje det er den beste løsningen, ja Har hørt at justerbare selges på mobil... 40217291..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Har selv justert mine til 3,5 og 3,8 uten problemer... Men kjøp for Herrens skyld en justerbar først som sist.... Hensikten med å ha justerbar ? Viss en kjører over 3,8 bars trykk vill det bli for mye belastning for std bensinpumpe.. Trenger kun 3,5 bars det er det chippene pleier være programerte til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by Rallye Hensikten med å ha justerbar ? Viss en kjører over 3,8 bars trykk vill det bli for mye belastning for std bensinpumpe.. Trenger kun 3,5 bars det er det chippene pleier være programerte til. Må si meg enig i dette. Har du 3,8 bar bensintykk og 1,2 bar ladetrykk har du maks av hva Bosch dysen tåler også. Jeg holder meg helst til 3 bar trykk og store dyser. Bredbåndslambda og eprom brenner er fint :D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by Rallye Hensikten med å ha justerbar ? Viss en kjører over 3,8 bars trykk vill det bli for mye belastning for std bensinpumpe.. Trenger kun 3,5 bars det er det chippene pleier være programerte til. Hehe... Hensikten med å justere bensintryket: Er dysene oppgitt til 410cc/3,5bar, og ikke flower 410 før på 3,6 eller flower 410 allerede på 3,42 så h-h-har du er problem Valen... En justerbar (og evt progressiv) FPR er vel kanskje enkleste måten å jusse dette problemet. 13 år gamle dyser er det nok av på G60'ne og jeg vil se det settet som flower det de lover... Chipene til SNS (kodene til disse er etterhvert på Hvermannsens PC og brennes vel kanskje mer på gutterommet enn de selges fra SNS) er ofte programmerte til 3,5, men flower ikke dysene det de skal på 3,5 så kan det være greit å justere dette... Or? Går du for leant på turtall er det og greit å ha progressiv FPR. Justerbar koster ikke mange hundrelappene mer enn 3,5 og er, utvilsomt, grei å ha. Neste år er det plutselig et annet prosjekt på gang... Bensinpumpene nå til dags koster ikke mer enn en tusing hvis du greier deg med 600hk..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Hvis de 13 år gamle G60 dysene dine ikke lenger klarer 280 cc så er det vel bedre å bytte de enn å kjøre de hardere og øke slitasjen på de. Plutselig er det en av dysene som sier takk for seg, og du kan si takk til det stemplet. Da er det fort billigere med nye dyser fra starten av Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Hehe... Jeg har ikke 13 år gamle dyser, og de originale mine flowet langt mer enn 280cc.... Men hvis bilen min går for magert over hele registeret så justerer jeg heller opp trykket (gratis) enn å kjøpe dyser til X lapper... Sånn er det med den saken... :) Og hvis jeg lurer på om dysene er dårlige så tester jeg dem på jobb i en testbenk til 1,2 million NKR... Samme benken som jeg finner ut hvilket trykk jeg trenger for å oppnå den flowen jeg vil ha... Flower/renser gjerne andre sine og hvis det er noen som trenger det... Eller de kan kjøpe nye.... Det er ikke bare snakk om å justere opp, mange finner jo ut at 3,5 er for fett og 3,0 er for magert... Da er det heldigvis noe som heter 3,27.... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Mine 15 år gamle 280 dyser holdt til 208hk og 330nm på 4500 rpm, og det var meget grovjustert med ett fett blandingsforhold. (skal sette i 550 lavohm som jeg har liggende) 2.5 bar grunn trykk. Bosch dyser tåler opp til 6 bar trykk btw. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Hehe... Hensikten med å justere bensintryket: Er dysene oppgitt til 410cc/3,5bar, og ikke flower 410 før på 3,6 eller flower 410 allerede på 3,42 så h-h-har du er problem Valen... En justerbar (og evt progressiv) FPR er vel kanskje enkleste måten å jusse dette problemet. 13 år gamle dyser er det nok av på G60'ne og jeg vil se det settet som flower det de lover... Chipene til SNS (kodene til disse er etterhvert på Hvermannsens PC og brennes vel kanskje mer på gutterommet enn de selges fra SNS) er ofte programmerte til 3,5, men flower ikke dysene det de skal på 3,5 så kan det være greit å justere dette... Or? Går du for leant på turtall er det og greit å ha progressiv FPR. Justerbar koster ikke mange hundrelappene mer enn 3,5 og er, utvilsomt, grei å ha. Neste år er det plutselig et annet prosjekt på gang... Bensinpumpene nå til dags koster ikke mer enn en tusing hvis du greier deg med 600hk..... Sjønner godt at det kan være greit å kunne justere dette men det er ikke alle som har peiling til å kunne justere en FPR å da er det kansje like greit å la ver. men for all del vet du hva du holder på med så er det jo ikke noe problem. Men hvorvidt dysene flower nok eller ikke så har du lambdasonden som finjustere dette. (er klar over at den ikke er verdens raskeste) SNS sitt program brennes på gutte rommet til de fleste :rolleyes: Ville nå sagt at det er relativt uproffesjonelt! men jeg selger nok av chipper jeg så for meg kan hvem som helst brenne til den store gull medalljen. Men en ting jeg kan si er at jeg har jobbet som bilmekanikker i over 5år. Å jeg har sett hva dårlige chipper kan gjøre med en motor. de som setter pris på veriden av en bil kjøper chipper som har et godt rykte på seg og ikke setter motoren i fare for å spare noen ussle hundre lapper.. Billige chipper har også en ufin tendens til å miste deler programmet sitt etter et år eller to... Dette har jeg erfart på min egen bil og flere andre sine biler. Tror ikke jeg er langt i fra sannheten når jeg sier SNS er det beste du kan få til en G60 Har faktisk ikke hatt en eneste klage på disse chippene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Regulatoren justeres med skrujern eller to 13 nøkler. Jeg gir det lavere vanskelighetsgrad enn å bytte chip. Og det er alvorlig mye billigere i lengden. Og man trenger det. For til neste år skal man ha kam. Uten å kjøpe ny chip til en tusing. Eller 3. Ikke alle som brenner selv. Men når gutta kan brenne sine egne SNS (eller andre programmer som i enkelte tilfeller funker minst like bra, alt etter oppsett forøvrig) chips så skjønner jeg godt at de gjør det, er jo billig det.... En brenner er nå en brenner og programmet er vel ikke til å ta feil av. Så det er vel like proffesjonelt som hos fabrikant, selv om DE bruker en svær gang brenner... Neppe mange her inne som har KJØPT PhotoShop i butikken, men det er vel ca like proffesjonelt....? Stort sett mye likt på chip-markedet, det er mange som har gode dynoer på forskjellige oppsett. Etter min mening så er det i allefall sånn at når du først skal bytte FPR, så kjøp en justerbar og sett grunntrykket der du vil ha det. Så kan du bytte hva som helst annet uten å måtte bytte FPR en gang til, da justerer du dit du vil. F.eks hvis du skal ha 550 eller 440 dyser og lavohm. Noen motorer flower bedre enn andre med samme oppsett. En justerbar FPR kompenserer for dette med f.eks mere suppe. Bytter du kam, eksos, porter topp etc så øker du flowen gjennom motoren. Noen programmer (chip) kompenserer for dette med å fete opp blanding over hele registeret (eks enkelte av SNS sine) mens andre igjen og er opptatte av forbruk. MAO: JA en justerbar FPR HAR NOE FOR SEG.... Vet ikke hva som er mer selvsagt enn det.... Har og jobbet som mekaniker i 5 år med flere kurs på motorstyring, trykk, flow og dyser fra Fransk (hofffff) fabrikant.... Ikke helt bil, men prinsipp er prinsipp. Er ingen mester, men har et visst inntrykk at du får mer suppe når du øker trykket... Det er jo nok av de som har smeltet stempler på G60 med hvilken chip som helst... SNS sine og... TOPIC: Ja du kan fint jusse original FPR selv, så lenge du får målt den og vet hvilket grunntrykk du skal ha. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Problemet er jo at med justerbar fpr justere du trykket over hele linjen, og ikke bare akkurat der det trengs, slik du kan gjøre hvis du logger med bredbånd og korrigerer chippen. Blir jo nesten som å gå tilbake til å kjøre med forgasser eller mekanisk sprut hvis du bare justerer bensintrykket IMHO Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by Polo Classic Problemet er jo at med justerbar fpr justere du trykket over hele linjen, og ikke bare akkurat der det trengs, slik du kan gjøre hvis du logger med bredbånd og korrigerer chippen. Blir jo nesten som å gå tilbake til å kjøre med forgasser eller mekanisk sprut hvis du bare justerer bensintrykket IMHO Sant nok, men ikke alle som sitter med bredbånd og brenner. Tror jeg.... Dessuten er det derfor vi har funnet ut at progressivt duger. Og chip kan jo korrigeres til hva trykk som helst, men sitter du med kun en chip, så er det greit å kunne gå opp på hele registeret slik at du i affall ikke er for mager på stort område. Safety precaution. Vil ikke være helt med på at vi er på gasser-nivå, det kommer an på hvor chippen ligger i gata.... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg