Rallye Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Regulatoren justeres med skrujern eller to 13 nøkler. Jeg gir det lavere vanskelighetsgrad enn å bytte chip. Og det er alvorlig mye billigere i lengden. Og man trenger det. For til neste år skal man ha kam. Uten å kjøpe ny chip til en tusing. Eller 3. Ikke alle som brenner selv. Men når gutta kan brenne sine egne SNS (eller andre programmer som i enkelte tilfeller funker minst like bra, alt etter oppsett forøvrig) chips så skjønner jeg godt at de gjør det, er jo billig det.... En brenner er nå en brenner og programmet er vel ikke til å ta feil av. Så det er vel like proffesjonelt som hos fabrikant, selv om DE bruker en svær gang brenner... Neppe mange her inne som har KJØPT PhotoShop i butikken, men det er vel ca like proffesjonelt....? Stort sett mye likt på chip-markedet, det er mange som har gode dynoer på forskjellige oppsett. Etter min mening så er det i allefall sånn at når du først skal bytte FPR, så kjøp en justerbar og sett grunntrykket der du vil ha det. Så kan du bytte hva som helst annet uten å måtte bytte FPR en gang til, da justerer du dit du vil. F.eks hvis du skal ha 550 eller 440 dyser og lavohm. Noen motorer flower bedre enn andre med samme oppsett. En justerbar FPR kompenserer for dette med f.eks mere suppe. Bytter du kam, eksos, porter topp etc så øker du flowen gjennom motoren. Noen programmer (chip) kompenserer for dette med å fete opp blanding over hele registeret (eks enkelte av SNS sine) mens andre igjen og er opptatte av forbruk. MAO: JA en justerbar FPR HAR NOE FOR SEG.... Vet ikke hva som er mer selvsagt enn det.... Har og jobbet som mekaniker i 5 år med flere kurs på motorstyring, trykk, flow og dyser fra Fransk (hofffff) fabrikant.... Ikke helt bil, men prinsipp er prinsipp. Er ingen mester, men har et visst inntrykk at du får mer suppe når du øker trykket... Det er jo nok av de som har smeltet stempler på G60 med hvilken chip som helst... SNS sine og... TOPIC: Ja du kan fint jusse original FPR selv, så lenge du får målt den og vet hvilket grunntrykk du skal ha. Ja klart det sitter ikke å sier at justerbar er noe dritt.. poenget mitt er at det er fordeler og ulemper med alt.. Viss en skal justere fpr`en må en jo også måle trykket.. Å det er jo tross alt en del der ute som ikke vet hva en FPR er ;) Ang chip brenning. Jeg ville nå kunne påstå å si at det er forskjellige brennere ute på markede også forskjellige "tomme" chipper Å det er vell uten tvil at det vill også være forskjellige kvaliteter!?! For det er spesielt noen merker chip som har en leiere tendens til å miste program varen en andre.. uten å nevne navn... Å det er ikke snakk om engangs tilfelle klarer ikke telle de på en hand vertfall.. Klart en kan brenne stempler uansett chip en bruker det trenger ikke være chippen som er årsaken en gang.... Jeg vet at du har hat flere kurser osv og vet også at du har fem års erfaring vi er jo tross alt like gamle.. Har også hatt mangen kurser selv ang motorstyring, turbolading, motor osv Jeg vet også at du kan mye.. Det er også derfor jeg har anbefalt deg ang g-ladere... Men for å være helt ærlig så syns jeg ikke det er noe til takk at du kopierer SNS chipper og selger ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Stian og Erlend, den diskusjonen kan dere ta på bakrommet, dere to og ikke her på forumet. I såfall i Off Topic . Så vidt jeg vet, så har Erlend sendt meg videre til deg hvis jeg skulle ha noen ny chip, og hvis ikke, så kjøpte han de av deg, Stian. Den eneste som har skrevet noe om at han brenner chip selv er Polo Classic, som da har E Prom brenner og bredbåndslambda. Hvilke chip han bruker skal være usagt, og er heller ikke interessant. Han lager sine egene chip, ikke copy - paste av SNS. Back to topic "Justerbar FPR" Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Rallye Men for å være helt ærlig så syns jeg ikke det er noe til takk at du kopierer SNS chipper og selger ? Tåpelig av deg Stian. Hør på Peltz. Har aldri solgt noe SNS kopi. Har aldri gitt det vekk eller brukt det selv. Har en annen leverandør enn deg og er forpliktet. Selger ikke SNS og hvis noen vil ha, så vet du hva jeg sier til dem. SNS lager mye bra, og når du selger det så sier jeg det til de som ringer. Har 20-25 telefoner til dagen om G60. Mange av disse får ditt navn. Dette er fjortis og jeg melder meg nok en gang ut av en usaklig disbutt. Trodde ikke dette gikk på person, det er andre ting i livet som er viktigere for meg enn å selge chips til gamle biler. Men en bensintrykkregulator må kunne levere det trykket du og motoren din vil ha, det betyr at den må kunne justeres. Ferdig pruta. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Peltz Den eneste som har skrevet noe om at han brenner chip selv er Polo Classic, som da har E Prom brenner og bredbåndslambda. Hvilke chip han bruker skal være usagt, og er heller ikke interessant. Han lager sine egene chip, ikke copy - paste av SNS. Back to topic "Justerbar FPR" Til info Jeg bruker bare SNS chipper, og jeg betaler for alle jeg brenner. hittil er det 0 stk da den jævla brenneren ikke funker. Grunnen til at jeg skal gjøre det den veien er at det er noen chipper som har forsvunnet i posten, så vi fant ut at det var like greit at jeg brant de ut selv, og fikk de programmen jeg trenger på mail etterhvert som jeg trenger de. Jeg tar mine chipper fra Pitstop Development. Grunnen til er at SNS ikke vil ha noen Skandinavisk agent. Jeg har forhørt meg om dette ca 6-9 måneder før SS fikk agenturet. Når jeg fikk høre at han var blitt norsk agent tok jeg kontakt med Sam på SNS i løpet av få minutter og han viste ingenting. I ettertid viste det seg at det var SNS sin Engelske agent som hadde ordnet agenturet. Jeg fikk også ganske forvirrede telefoner/mailer da de fleste trodde jeg hadde agenturet. Løsningen for meg ble da å kjøpe chipper direkte fra PSD. Selvsagt har jeg lest av mine egne chipper fra SLS, Jabba og Ebel for å sammenligne. Jeg synes jo det er morro å sammenligne å se hva forskjellene er. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Tåpelig av deg Stian. Hør på Peltz. Har aldri solgt noe SNS kopi. Har aldri gitt det vekk eller brukt det selv. Har en annen leverandør enn deg og er forpliktet. Selger ikke SNS og hvis noen vil ha, så vet du hva jeg sier til dem. SNS lager mye bra, og når du selger det så sier jeg det til de som ringer. Har 20-25 telefoner til dagen om G60. Mange av disse får ditt navn. Dette er fjortis og jeg melder meg nok en gang ut av en usaklig disbutt. Trodde ikke dette gikk på person, det er andre ting i livet som er viktigere for meg enn å selge chips til gamle biler. Men en bensintrykkregulator må kunne levere det trykket du og motoren din vil ha, det betyr at den må kunne justeres. Ferdig pruta. Det er ikke det som er cluet hvem du selger fra.. Grunnen jeg nevnte er pga en tlf jeg fikk angående chip til g60.. da den kunden nevnte at det var noen andre også¨som solgte "No-Lag" chip i norge. Eneste som selger utenom meg er frode. da han "får" sine gjennom Pitstop. nevnte han volksport. å det syntes jeg var litt rart siden SNS er de eneste som har klart å fjernet digi-lag og det er jo til og med pattent på det... Å siden du selv bragte frem at de ble mere brent på gutterommet en hos SNS kan en jo begynne å lure.. ? De chippene du selger som fjerner digi-lag hva slags merke er det ? Å for å ha alt på det rene er jeg ikke sur. Prøver heller ikke å ha en usaklig disbut prøver bare å få frem mitt poeng.. Men det er kansje bedre å ta det over en kopp kaffe.. Det går heller ikke på person. Innser jo det at dette er ikke den beste plassen å ha denne diskusjonen.. Å ja det fins viktigere ting i livet en å selge chip til gamle biler :D Det er derfor jeg også selger til allslags biler (BSR PPC) å derfor jeg har dagtid jobb som jeg trives med.. Det er ingen sure miner fra min side bar som det er sagt.. Jeg har troen på at vi fortsatt kan ha et "sammarbeid" SÅ BACK TO TOPIC! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Stian. Har aldri solgt en SNS chip. Ikke original, ikke noe home made heller. Har aldri nevnt for en sjel at jeg selger chips uten lag. Så enten har du misforstått noe, eller så kan du be vedkommende ringe meg så skal han få en kopp kaffe i fanget. For det der er pisspreik. Ikke kok opp mer nå, ring meg heller, så skal du få både kaffe og ting som er brent hjemme. Eller i utlandet. God helg. Til dere andre og. :) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golferen Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Stian. Har aldri solgt en SNS chip. Ikke original, ikke noe home made heller. Har aldri nevnt for en sjel at jeg selger chips uten lag. Så enten har du misforstått noe, eller så kan du be vedkommende ringe meg så skal han få en kopp kaffe i fanget. For det der er pisspreik. Ikke kok opp mer nå, ring meg heller, så skal du få både kaffe og ting som er brent hjemme. Eller i utlandet. God helg. Til dere andre og. :) Ikke for å blande meg inn men.. Sitert fra http://www.volksport.no : Chip *Volksport leverer flere forskjellige typer chip *Flere kjente merker kan leveres *Leverer og chip som fjerner Digi-lag http://www.volksport.no/g60.htm Sorry ikke meningen å gå off topic igjenn. ;) Siter G60 freak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golferen Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Eller var det kanjse ss sin SNS chip det eller ? Siter G60 freak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Golferen Ikke for å blande meg inn men.. Sitert fra http://www.volksport.no : Chip *Volksport leverer flere forskjellige typer chip *Flere kjente merker kan leveres *Leverer og chip som fjerner Digi-lag http://www.volksport.no/g60.htm Sorry ikke meningen å gå off topic igjenn. ;) Står for det jeg har sagt. Har aldri sagt noe sånt som ble "sitert" over her. Nettsidene til Volksport var oppe forrige helg, og vår tyske leverandør leverer chips som påståelig er fri for lag. SNS har patent på sine programmer, som de kaller "No Lag". Disse selger ikke vi, og det har vi heller aldri sagt. Ringer noen og spør etter SNS så får de det svaret de behøver, at SS Tuning selger dette. Om vår leverandør har vært like heldig med alt som SNS er for meg foreløpig uvisst, da jeg ikke har prøvd disse chipene fullt ut, men jeg har lest dem og de er ikke noe SNS kopi eller noe i nærheten. På de eksakte oppsettene vi leverer gir den og en bedre dyno enn noen andre de har vært prøvd mot. Digi lag er digi lag og det går ikke an å ta patent på å fjerne den. Det blir som å ta patent på å bytte kam. SNS har imidlertid patentert sine programmer og sannsynligvis varemerkene "Stage 5" og "No-Lag". Vår leverandør patenterer og det de lager og programmerer, noe annet ville jo vært idioti, hvis ikke ville hvem som helst kunne kopiert det uten frykt for rettslig forfølgelse. Om vår chip er like bra som SNS sine chips på alle måter vet jeg somsagt ikke ENDA, men det vet jeg når jeg har testet det selv, noe alle som ringer får vite. Våre chips er i alle fulle fall billigere enn det jeg vet om ellers. Og de er gode. Vår tyske leverandør leverer og mye til Stians leverandør, LS Cartec, som ikke har noen eneforhandler i Norge. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg