Gå til innhold

fet volvo (tror jeg)

Ranger emnet

saab_alex

Anbefalte innlegg

er inntresert i sånne biler .. kom med flere!!!!!!!

dere andre kom med biler dere også...

om styling: hvis jeg kjøper en f.eks 86 mod, rød. må jeg slipe ned all lakken og lakkere i en annen farge?

jeg tar vel bare å lakkerer stylinga i samme farge som bilen? blir dette noe fint.. har ikke peiling på sånne ting så forklar nøye. klarer jeg å slipe ned hele bilen alene, er det drit-mye jobb? er det vanskelig? hvis jeg skal slipe ned bilen, for å skifte farge eller å lakkere i samme farge. Hva slags verktøy skal jeg bruke?

hvor mye koster det å lakkere bilen+styling hvis du gjør mattinga og maskeringa selv, lovlig eller svart???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lå på autodb.no men tror ikke den ligger der enda..

Men vist du er veldig intressert kan jeg skaffe deg et tlf nr :)

Vet ikke så mye speckz om den egentlig bortsett fra et den er hjemmesnekra med det som er sagt og mye anna dill som Focus blinkere, og passat baklykter...

Skal vistnok gå strålende (det er jo volvo), og den er godkjent.

Ja, den skulle gå for rundt 50.000 kr, men det er en stund siden jeg hørte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

se bilen under, han sa det var 100+rimstar felger på den, er det bra felger? han skal ha 32.000 for bilen, den er en 1988 mod, MEN har gått 280.000 km, har ikke rust, er dette et godt kjøp? bruker den mye olje fordi den har gått så langt?

det er bilen under?

Har 2stk 240 den ene er gådd 375.000km og den andre 366.000 ingen av de bruker nå spess med olje. Men det kommer jo helt ann på da

Stig Elstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 6000kr:

http://www.volvo-power.net/pictures/admins/dabutcher/car/242_2/page_01.htm

Så kjøpte jeg:

Skinn baksete: 600kr

Alu felger + dekk: 7000kr (verdi 12-14.000kr) fikk en del rabatt der ja!

Diverse dill og dall: 2000kr (nye poler, sikringsholdere, ledninger, relèer, olje, dill og dall)

Headunit: 4000kr mener jeg den ligger på. (vdo cd3300)

Jeg har ca. brukt 9.000kr på bilen ekskl felger og dekk. Med felger og dekk kommer det opp i 16.000kr.

Deretter skal jeg bytte motor og gir, som kommer på ca. 15.000kr.

Skal også valse litt skjerm kanter bak, som jeg regner med jeg får gjort for 500-1000kr.

Videre skal jeg kjøpe diffbrems (ca. 4000kr?), skinnseter fremme (9000kr for recaro, men jeg vet ikke om jeg gidder gi så mye), senking (ca. 1200kr), baklys fra 90-> 740 sedan (under 1000kr iallefall), etc.

Regner med bilen har kostet meg MINIMUM 40.000kr da den er ferdig. ekstra kommer seff effektanlegg, grenrør, trimchip, etc.

Kan være jeg ender opp med 250-260hk tic, men jeg tror jeg helst vil ha 250-260hk uten tic, sidne jeg da slipper å være urolig mot å låne vekk til folk som ikke kan behandle en tic motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Her er 6000kr:

http://www.volvo-power.net/pictures/admins/dabutcher/car/242_2/page_01.htm

Så kjøpte jeg:

Skinn baksete: 600kr

Alu felger + dekk: 7000kr (verdi 12-14.000kr) fikk en del rabatt der ja!

Diverse dill og dall: 2000kr (nye poler, sikringsholdere, ledninger, relèer, olje, dill og dall)

Headunit: 4000kr mener jeg den ligger på. (vdo cd3300)

Jeg har ca. brukt 9.000kr på bilen ekskl felger og dekk. Med felger og dekk kommer det opp i 16.000kr.

Deretter skal jeg bytte motor og gir, som kommer på ca. 15.000kr.

Skal også valse litt skjerm kanter bak, som jeg regner med jeg får gjort for 500-1000kr.

Videre skal jeg kjøpe diffbrems (ca. 4000kr?), skinnseter fremme (9000kr for recaro, men jeg vet ikke om jeg gidder gi så mye), senking (ca. 1200kr), baklys fra 90-> 740 sedan (under 1000kr iallefall), etc.

Regner med bilen har kostet meg MINIMUM 40.000kr da den er ferdig. ekstra kommer seff effektanlegg, grenrør, trimchip, etc.

Kan være jeg ender opp med 250-260hk tic, men jeg tror jeg helst vil ha 250-260hk uten tic, sidne jeg da slipper å være urolig mot å låne vekk til folk som ikke kan behandle en tic motor.

dette kommer til å bli bra dette DaButcher :dude: :dude: :dude: :dude: :dude: :dude:

men jeg tror jeg ville satset på en tic-motor, og jeg ville ikke uroet meg for å låne den bort. Hvorfor: fordi jeg ALDRI ville lånt den bort:)!!!

er det ikke lettere å skaffe seg en turbo-motor å få de hestene ut av da? blir vel billigere det!!

skaff deg en 16v motor, den kan du dra ut seriøse hester av den:cool:

mvh Alexander, og DaButcher, stå på med byggingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider