KooPa TropA Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Jeg har en vanlig 1.8 liters golf som jeg har lurt på å sette på ventilerte skiver foran på.. Men kan jeg kjøpe vanlige gti skiver og klosser og bare sette på, eller må jeg ha gti calippere? I følge haynes boka utgjør gti skiver/klosser samme tykkelse som vanlige skiver/klosser. Dette fordi gti klossene er like mye tynnere enn vanlige enn gti skivene er tykkere. Da burde vel dette gå bra? Noen som har gjort dette? Litt kjedelig å kjøpe skiver og klosser uten å få brukt det. Har forresten lurt på å kjøpe EBC greenstuff klosser og groove skiver da disse skal gi bedre bremser og i tillegg støve minimalt. Eller er det noe annet i samme/lavere prisklasse som er like bra? Tenker da spesielt på støving. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Når du først skal bytte så kan jo du kjøpe mine fremre gti-calipere og nav, så kan du kjøpe ventilerte gti-skiver og få litt bedre bremsekraft i samme slengen ;) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 man kan bruke den org. calipperen. mener du da må ha gti klosser også! ellers så blir dem for store og man får ikke på calipperen.. tror jeg :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Trenger bare skiver og klosser fra gti, ikke calipere, de er de samme på gti og 1,6\1,8 så lenge skivene til gti ikke er større enn 239*20mm som de fleste ble leverte med, noen av de siste modellene ble levert med 256*20mm, mens g60 kom med 280*22mm, skal du ha de så trenger du nye calipere, fjærben,osv. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Takk for svarene. Da trenger jeg ikke kjøpe calipperene dine da projektRUST. Regner med at jeg bygger om til skivebremser bak etter hvert også.. Blir vel til å sette i en gti motor til neste år en gang, vil ha bremser og sånn ferdig innen da. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Har du 239/12mm skiver er det bolt on med GTI skiver og klosser Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg