Gå til innhold

min nye polo 6n!

Ranger emnet


mjepson

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mjepson

da har jeg kommet hjem fra oslo med bilen, temmelig sliten. Bytur kvelden før man kjøper bil er ikke å anbefale!

 

Over telefon sa selgeren at den var helt strøken i lakken og ingen skader... vel den var temmelig stygg i lakken med småriper og rust et par plasser. Det stod 16" felger med 205 et eller annet dekk på, og rattet var så sjeivt det går an å bli. Men forstilling skal jeg ta uansett etter senkesettet går på.

 

Så fra en pris på 75.000 så fikk jeg den ned til 70.000 uten service før jeg dro til Oslo, og etter å ha sett den og prøvekjørt så klarte jeg faktisk å få den for 65000. Etter det jeg har erfart så er det temmelig bra pris for en 1.4 16v som kun har gått 76000 km. Listepris bør vel ligge på 90-100.000 kr antar jeg?

 

Må bare si at med de felgene/dekkene og vått føre så er det noe av det farligste jeg har kjørt når man får turtallet over 4000. Den spinner jo som bare pokker, er det rart girkassene ryker fort på denne modellen :)

 

En liten bug med vindusviskeren. Når man tar første nivå (den med pause) så går den uten pause. Og når man skrur den av så stopper den akkurat der viskerene befinner seg... Jævlig praktisk. Hva kan være galt her?

 

Får 65 000 så MÅ det være noe mistenkeligt... Listeprisen på en standard med normal km er 97 000,- !!

 

Og du har helt rett angående turtall..... Har vært i stavanger i helgen.... Regnet veldig og når en overstiger 4000 så skjer det forskjelligt........ ;)

 

Jeg har et vindusviskerrele til Polo 6N liggendes........

 

Vil anbefale deg å "spinne" minst mulig..... ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Erfaringer etter et par måneder på Bad'roc:

 

Virker som demperne bånner når de skrus lenger ned en TüV-høyden (60mm senk ellernosånt)

Fjæringa blir nemlig temmelig spretten og bilen blir ikke særlig lavere når jeg prøver å skru ned de aller siste centimeterne på gjengene.

 

Passformen på gjengene bak var utrolig dårlig selv om de så bra ut

Første gang jeg justerte høyden bak banka vi justermutterne nesten i filler før jeg ga opp, tok fjærbeina av bilen igjen, satte dem i skrustikka og tredde en lang rørforlenger på justerverktøyet.

Da gikk det greit.

Nei, det var ikke dritt i gjengene!

Og foran gikk justeringa som en lek

 

Helt greit til den rekordlave prisen jeg ga for gewinden.

Heldigvis er det bare tenkt som en midlertidig løsning til jeg får råd til luftfjæring - forhåpentligvis om et års tid ;)

 

Men med gewinde som permanent løsning vil jeg anbefale å kjøpe noe annet :(

 

 

Ja nå har jeg fått på gewinde selv, og silte dem ganske lavt før jeg satt på. Dem var utrolig stive, men virker som dem er ganske sprettne når man har dem for lavt, men det er bedre det enn at dem subber nedi hele tiden. Stive var dem iallefall :)

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

En liten bug med vindusviskeren. Når man tar første nivå (den med pause) så går den uten pause. Og når man skrur den av så stopper den akkurat der viskerene befinner seg... Jævlig praktisk. Hva kan være galt her?

 

Høres litt ut som problemet jeg hadde med vindusviskerne på min gamle Passat.

Der hadde en av "kontaktene" inne i motoren knekt.

Men...det kan også være reléet.

 

Ta en kikk på denne tråden:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=1648&highlight=passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

finner ikke haynes boka mi, hvor ligger følgende på polo 6n

 

styringsboks og rele

 

relet er der med sikringene inni bilen..... mener det er merket med NR 19 eller 99 (husker ikke helt) !

 

Skal se om jeg finner mitt rele som jeg har en eller annen plassen så kan jeg sende det i posten viss ditt er defekt.....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bestilt nytt rele hos VW kosta bare 250,-

 

har fått på supersport gewinde nå, her er noen bilder. Det er meget stivt, slikt det blir ingen subbing i hjulbuene. Har ikke kjørt med dyrere gewinde så jeg vet ikke helt hvordan kjørecomfort er i forhold, men jeg synes det var helt greit.

 

Polo_gewinde_003.jpg

 

Polo_gewinde_004.jpg

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

jeg har skrudd dem litt opp bak, men tok kanskje for mye i.

 

når jeg jekker opp bilen nå så velter den av jekken med vanlig jekk, pga det er så stivt, så må kjøpe meg skikkelig utstyr før jeg begynner å skru.

 

Okei.. Skru i bunn :)

 

Er dette supersport settet så stivt da? Høres bra ut det.. Men, der er vel mye negativt om dette også, eller?

Hva betalte du for det? Vil ha justerbart på BMW'n

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår