clone baby Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Hi folks, har fått kjøpt meg ett nytt bil-prosjekt og tenkte og dele det med dere. Denne bilen byttet jeg mot den forige cherryen og micraen av en kar som ville fortsette på prosject-cherry. Med bilen fikk jeg med betalt årsavgift og godkjenning-06. Bilen var rimelig skitten og støvete men slikt arbeid er jo bare kose jobb. Tok ut alt det som tok unødvendig vekt, bakseter, div støydemping, reservehjul samt jekk osv, sikkert 10kg med drit, sand og støv og masse plastikk dill dall. Gulvtrekket renskes for støv og drit samt støy isolasjon som befinner seg under trekket, og setene står klare for seterens. Motoren er en 1.6l GT Twin Cam 16v og yter 130hk. Girkassa er jeg ikke helt sikker på hva er men den er meget fin og bestemt, tror kansje det er noe racing kasse ens. Bilen drar fint over 4.300rpm og drar godt opp på turtalls sperren som er på 8300rpm. 0-100kmt Gikk på 8sek som ble ganske overaskende ved tanke på hva bil dette egentlig er (kone bil) :P Mer en ulv i fåre klær kan man kalle det :) Teknisk sett er bilen i grei stand, alle lysene funker, varme apparatet osv. Rust messig er bilen grei, men hvem har no egentlig sett en rustfri japaner fra 80tallet? ikke meg ihværtfall. Bilen har skive brems forrand og bak hvor bakbremsene vist er hentet fra en corolla gti fra 90tallet. Felgene er ganske greie og er på 14" Planer Felgene skal pusses ned og lakkes hvite, Effekt anlegg, Ny lakk på bilen, Bur samt Bøtteseter, Sab stag bak, Alle foringer på understell skal skiftes med Poly foringer, Nye dempere + fjører +++ Om prosjektet Dette prosjektet er jeg fast bestemt med og fullføre og ikke selge den slik som prodject-cherry. Jeg skal fokusere mer på vekt og understell, og seff Motor. Bur skal settes inn samt 2 bøtte seter. Prosjektet vil stadig oppgraderes med tiden, så det er bare til og ta turer innom. Bilder Alt er reingjort, pusset og sprayet med sink En nermere titt Gulvet er bedre nå enn det den var før :P Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Short shifteren Dasjen El-takluke Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Er vist hentet skiver bak fra gti 90mod'ellen og ja, den MÅ senkes ;) Spido! Mottorn Trenger en grundig vask t-t-t-t-t-t-thats all folks! Oppdateringer vil komme med tiden :) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Er det en 4A-GE jeg ser under panseret? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Sitat Originally posted by Øyvind Ryeng Er det en 4A-GE jeg ser under panseret? jupp, was da? noe som ikke stemmer? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Er det ja..Motoren altså. Skiver bak er orginalt på disse bilene. Ser ut som et greit prosjekt dette,ikke like mye jobb som din forrige bil :D Lykke til ja Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Gøy å lese om/se slike prosjekt som det her. Små lei av folk med alt for mye penger som skal skryte ekstra mye om sine 9000 hester og super-duper million bilen. Mer gøy å lese om ting som det her -- da det faktisk er noe du kan ha råd til å gjøre selv. Keep up the good work :) Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Sitat Originally posted by millhouse Er det ja..Motoren altså. Skiver bak er orginalt på disse bilene. Ser ut som et greit prosjekt dette,ikke like mye jobb som din forrige bil :D Lykke til ja Fikk vite av forige eier att det tromler fra mr2 ens. Forige prosjekt var bare en vits i forrhold til dette ;) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Sitat Originally posted by vagen Gøy å lese om/se slike prosjekt som det her. Små lei av folk med alt for mye penger som skal skryte ekstra mye om sine 9000 hester og super-duper million bilen. Mer gøy å lese om ting som det her -- da det faktisk er noe du kan ha råd til å gjøre selv. Keep up the good work :) Har såvitt råd til omregestreringen så ingen må forvente noen fete 18" krom felger eller twin turbo convertering :D Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Testa meg i photoshop og fikk senket den litt :cool: Før: Etter: Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Sitat Originally posted by clone baby Tok ut alt det som tok unødvendig vekt, bakseter, div støydemping, reservehjul samt jekk osv, sikkert 10kg med drit, sand og støv og masse plastikk dill dall. Gulvtrekket renskes for støv og drit samt støy isolasjon som befinner seg under trekket, og setene står klare for seterens. Motoren er en 1.6l GT Twin Cam 16v og yter 130hk. Girkassa er jeg ikke helt sikker på hva er men den er meget fin og bestemt, tror kansje det er noe racing kasse ens. Bilen drar fint over 4.300rpm og drar godt opp på turtalls sperren som er på 8300rpm. 0-100kmt Gikk på 8sek som ble ganske overaskende ved tanke på hva bil dette egentlig er (kone bil) :P Mer en ulv i fåre klær kan man kalle det :) Spennende prosjekt. Jeg blir stamgjest her ;) Jeg fjernet hattehylle (uoriginal), reservehjul og bakseter på min, og reduserte vekten med 50kg. Hvilket turtall har girkassa di i 100km/t? En liten advarsel - turtallssperra er originalt på 7600rpm, men jo mere slitt motoren blir jo mere turtall tar den. En bekjent klarte også 8300rpm, men tilslutt raste motoren. Min tar 7800rpm på sperra, så den er ikke så slitt enda :D Så vær obs.... Hvordan stand er motoren ellers?Bruker den mye olje? Mye svetting? Forresten var den uvanlig høy bak?... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 En kompis av meg hadde en sånn. vi bytta dempere og fjærer bak på den, og da ble den også like høy. Vi hadde fått fjærer til standard corolla. Da blir den sånn. er sikkert det som har skjedd. Lykke til! jeg vet hvor gøy det der kan bli:D Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Sitat Originally posted by Jens Spennende prosjekt. Jeg blir stamgjest her ;) Jeg fjernet hattehylle (uoriginal), reservehjul og bakseter på min, og reduserte vekten med 50kg. Hvilket turtall har girkassa di i 100km/t? En liten advarsel - turtallssperra er originalt på 7600rpm, men jo mere slitt motoren blir jo mere turtall tar den. En bekjent klarte også 8300rpm, men tilslutt raste motoren. Min tar 7800rpm på sperra, så den er ikke så slitt enda :D Så vær obs.... Hvordan stand er motoren ellers?Bruker den mye olje? Mye svetting? Forresten var den uvanlig høy bak?... Hørte det var orginalt med 8300rpm når turtalls sperra slo inn som var orginalt på gt'en for jeg har hatt den i 8300rpm uten problemer men seff ikke så sundt :D Var ikke noe synlig svetting av den og olje bruket vet jeg ikke noe om ennå. Motoren tikker litt men sikkert bare forde oljen ikke har blitt byttet på en god stund. Syntes kjøl den var høy, men bilen er meget stiv bak, faktisk veldig stiv, men kansje det er noe form for sports dempere? i donno... Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Noen andre her med Corolla gt? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Corolla Coupe GT:D (ae86) men det teller vel ikke? er jo bare motoren som er den samme... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.