Gå til innhold

Prodject corolla.

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Ja jeg har jo en GTi også. Faktisk ganske kurant bil!!:D

Den har skremt mange de siste ukene. Frieksos og hjul spinn,:op da vokner folk flest.

Men jeg håper og få montert nytt eksosanlegg på Søndagen. Da kan jeg bruke bilen litt.:)

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har hatt!

Morsom bil det gitt. Jeg er så heldig å ha en tante som jobber på hovedlagert til Toyota som ligger i Drammen. En ring så var delen klar etter kl 13:00 med ansatt rabatt.

Skjønner ikke at jeg bytta til Golf, men Corolla'n blei så brun i kantene..

Jeg gjorde akkurat det samme som det du har kjøpt for å si det sånn.

Demonterte alt untatt motor. Taktrekk osv.. og lakkerte hele bilen

Rensa alt av interiør. Etter 2 år var den like jævlig igjen, litt kjpt.

Trenger du noen tips, eller no annet så si ifra. Kanskje jeg kan hjelpe deg. Hjertet dunker fortsatt hardt for CorollaGT. Har litt lyst på en selv igjen.

Du må forresten borre hull for å feste hjulbuelistene på forskjermen. Gjør dette, ikke lim med sicafleks eller no annet. Da blir det rust etter ikke så altfor lang tid. Hvis du skrur som orginalt så kan du ta de av og rengjøre bak der osv.

Jeg syns det er fint med lakkerte fangere, slik som GL Sun modellen. Ikke hellakkerte, det blir lissom så rart syns jeg da.

Er det forresten noen som vet om det går ann å få andre baklamper?

Drømmen hadde jo vært CorollaGT Turbo 4wd. Men platebredda skjermer. Hehe

Lykke til a.

Pokkern jeg fikk lyst på GT igjen assa. Har alle planer klare også vettu:-)

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen med corolla ja :)

Har hatt bilen i ca 3uker nå og har nå egentlig sett hvor digg jeg syntes den er. Syntes den har ett fint og rått utsene well

Kansje jeg er rar? hmm.. men det er da min mening om bilen da.

Har helt siden jeg var 14år ville jeg ha en golf 2 men alt snudde da jeg ble 17år. Først kom micraen og den hadde jeg en stund, så kom Cherryen og hadde den en stund og så byttet jeg begge disse bilene i Corollaen. Bare litt dumt att det er ff og ikke fr :rolleyes:

Men folkens, er det så gale og ikke ha fr?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Bilen din kom i gode hender :D :D

Mange av delene fra gamlebilen din havnet i min ;)

Får hive inn et bilde av kjerra jeg og da. Men må tilføye at bilen nå er senket og har rustfrie skjermer :)

http://home.broadpark.no/~wkrokeid/bilf/Jens.jpg

Haha, så artig.

Hva fikk du bruk for?

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei duuh så gøy!! Godt å se du har hivi detta turbo-nissansølet! *klappe* on-topic: Vet dere hvordan Datsun fikk merkenavnet sitt? Jo, direktøren sa på det første styremøtet at han ville at navnet skulle lanseres allerede samme uke. Da var det en av styrerepresentantene som utbrøt: "That soon?!" c",)

Clone: Bare for å hjelpe deg å spore HELT av.. Kjøp en opprustet Tercel, og flytt over drivverket til din, så får du firehjulsdrift! :)

Girkassa du har heter C50 om jeg ikke tar helt feil. Skal du ha noe sterkere kan du få tak i ei som heter C52 eller C56. De sitter i litt nyere rolla og MR2. MR2 AW11 med 4A-GZE har ihvertfall en som er sterkere. Passer "rett over", men tror stikkakslene etc er litt tykkere... Noen som kan bakke meg opp litt her?

Skal du være verst i klassen (en gang..) skal du kjøpe deg ei kasse som heter C160! Tar du den helt ut bestiller du en half-cut fra http://www.japparts.com.au eller http://www.motorimport.dk fra en corolla som heter AE111 eller til nød AE101. Da får du en 165 ev 160hk 20V med fire gassspjeld ev en 170hk 4A-GZE kompressorsnurre med 6 gir!

Da gruser du ALT som heter golf, cossie og volvo-turbo!

Rust = vektletting!

Rolla_RS: Tøft med hvite nazi-felger på mørk bil! Ser alltid rått ut!!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorollaGT

Haha, så artig.

Hva fikk du bruk for?

Det var ikke jeg som eide bilen når den ble slaktet, men det var ihvertfall to gt-eiere som delte på delene. Den ble vel ribbet for alt som kunne brukes. Forresten hadde du i ren Mazda-style et sabla stort rusthull bak ved dempertårnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsjah! da var bilen ren og pen innvendig og bilen settes sammen.

Alt vaskes grundig før det kommer inn i bilen.

Bilen nå.

PIC00001.jpg

Bilen inni.

PIC00005.jpg

Fikk oxå lakket motor rommet og syntes resultatet ble brukbart jeg :)

Før:

PIC00015.jpg

Etter:

PIC00011.jpg

PIC00010.jpg

Inni.

PIC00018.jpg

Ct'ene.

PIC00020.jpg

In the dark.

PIC00025.jpg

PIC00027.jpg

Men prosjektet er ikke ferdig ennå karer ;)

Planene nå er og få på effekt anlegg og div ting skal pusses på, og ikke minst ny lakk på bilen!

Stay tune folks!

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider