Gå til innhold

Innlagt vann i Golfen....takluka lekker!

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Så kom høsten, og det som skulle gjøres i vår har blitt utsatt og utsatt...men med de siste dagenes vanvittige drittvær her i Trondheim, har bilen tatt inn vann så det griner! Akkurat ferdig å plukke ned innertaket, ta løs dreneringsslangene og stake dem opp. De bak var helt tette, så det forklarer jo endel. Likevel, når dette var gjort, og jeg satte vannslangen på på utsiden for å simulere en liten regnskur, lakk det likevel! Registrerer jo at pakningen er noe aldrende...er det virkelig mulig at det hele (bortsett fra de tette drensslangene bak) kan forklares med at pakningen er dårlig???

Hvis jeg kjøper ny pakning, passer denne på Audi80-luke med tilt? Jeg har planer om å bytte til det, men ikke riktig enda! Men jeg er NØDT til å få det tett, det lekker verst på pass.siden, noe som fører til at dama får et noe anstrengt forhold til kjerra hver gang det regner....

Alle gode råd mottas med takk!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du skal kunne sette i takluken uten pakningen rundt, og vannet skal allikavel nå dreneringskanalene.

det kan være det lekker fra bakkant i takluken, der går det nemlig et lite stykke stål som "forlenger" takluka og fører vannet helt ut på sidene, hvis dette har rustet så kommer ikke vannet langt nok, og renner inn i bilen.

Skru ut takluken og inspiser den, tar ikke så lang tid å gjøre dette, kontra å rustsveise bunnplata..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tipset! Har enda nede innertaket, det virker som vannet kommer inn hele veien rundt, har sjekket etter rust der jeg kan se uten å plukke ut luka, men det finner jeg ikke. Vannet kommer ned i bakkant gjennom noen hull som visselig er der fra fabrikken...og foran kommer det i hver "sving"/hjørne i fremkant. Får prøve å plukke den ut i helga. Like før jeg silikonerer tett hele dritten..... Var ute og kjørte nå nettopp, det regnet godt, og vannet bare fosser inn!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Ok, takk for tipset! Har enda nede innertaket, det virker som vannet kommer inn hele veien rundt, har sjekket etter rust der jeg kan se uten å plukke ut luka, men det finner jeg ikke. Vannet kommer ned i bakkant gjennom noen hull som visselig er der fra fabrikken...og foran kommer det i hver "sving"/hjørne i fremkant. Får prøve å plukke den ut i helga. Like før jeg silikonerer tett hele dritten..... Var ute og kjørte nå nettopp, det regnet godt, og vannet bare fosser inn!

der er to spor preget i taket, vannet skal i det ytterste. kommer vannet i det innerste går det rett inn i bilen. Idiot-patent forsåvidt.

Var jeg deg ville jeg skrudd ut luka og sjekka i bakkant der, hvordan den ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har peiling på om det er forskejllige pakninger for den pakningen som skal ta vekk skit? jeg har kjøpt en slik en men den var for smal, den orginale som sto på var av farge grå, iallefall når jeg tok den av:) nå har jeg fått levert en svart en, er dette feil pakning eller skal det være slik? får nesten fingenren ned imellom...:eek:

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah fant endelig ut av dritten!! :)

Det jeg gjorde for å lede vannet vekk var å luke opp kanalene hvor vannet skal renne gjennom, 2 foran og 2 bak(ved fanger festene bak kommer disse ut) Trakk en stiv ledning e.l. gjennom bakfra så ledningen kom ut ved takluka og da kom all dritten ut. Dette hjalp hvertfall hos meg..

Vw golf3, 98 modell - prosjekt

Vw golf2, 89 modell - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette skulle funke for meg også. Men etter å ha staket opp drensrørene, renner det like mye inn. I helga blir det demontering av takluka. Får bare sjekke opp hva det er...håper Rust har rett. Eller.... er jo kjørt hvis den er rustet hull i da...hva gjør man da??? Audi80-luke med en gang eller? Kan vel ikke bruke lukebladet fra min?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Trodde dette skulle funke for meg også. Men etter å ha staket opp drensrørene, renner det like mye inn. I helga blir det demontering av takluka. Får bare sjekke opp hva det er...håper Rust har rett. Eller.... er jo kjørt hvis den er rustet hull i da...hva gjør man da??? Audi80-luke med en gang eller? Kan vel ikke bruke lukebladet fra min?

finn frem sikaflex/marinteknikk og lim fast en bit alu for eksempel..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, får se hva det blir til...har bestilt ny pakning, var innom Møller i dag og fikk en mekaniker til å se på det...han kikka på pakninga og sa den var historie. Han sa den ikke hadde funksjonen å tette helt, men å begrense vannmengden som kommer ned i rennene...jeg har vel for stor åpning, spes i bakkant, så da kommer det mer vann ned enn rennene klarer å ta unna....

Når jeg bytter pakninga vil jeg jo se om det evt er noe mer som er feil. Håper det blir tett med ny pakning!!

Så er det ut med alt av tepper og seter og inn i varmen med dem...få tørket skikkelig opp. Bytte isolasjon i gulvet tenker jeg. Tar en totaloverhaling innvendig, kjøre på med litt mer lyddemping og sånn også.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider