Gå til innhold

Innlagt vann i Golfen....takluka lekker!

Ranger emnet

mr.jenssen

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er dyrt...derfor jeg har utsatt det så lenge. Men det er få ting som er så irriterende som at det drypper i nakken når man kjører. Er vel bare gamle menn med hatt som er verre.

:rolleyes:

VAG vet å ta seg betalt for pakninger. Byttet simringen til drivakselflensen - under 10cm i diameter, pris: 550,-:mad:

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ting er ikke så lett å få fatt i fra andre...dessuten vet man det virker. Prøvde å få simringen andre plasser, men f.eks mekonomen sa at den delen var bare å få fatt i fra VAG. Pakninga til takluka orka jeg ikke engang høre rundt etter. Det er verdt 600 for meg for å få det tett. Kan ikke ha lekkasje når jeg skal sy opp innredninga i alcantara.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i dag var jeg å henta pakninga hos Møller. 690,- blanke kroner. Vel verdt det for å få det tett!

Så....: er det like rett frem og enkelt å ta ut luka som det virker i følge Haynes-manualen? Noen tips til hvordan jeg gjør dette uten å skaffe meg merarbeid? er det bare å skru ut alle skruene og dra ut/opp luka? Tips???

-L-

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg tid i dag til å bytte pakninga. Var forholdsvis enkelt å plukke ut luka. Forrige eier har tydeligvis vært noe plaget med lekkasje han også, for hele den forlengerplata i bakkant var fylt med fugemasse...og den var ikke engang satt fast, lå bare løst oppi der! Fikk rensket opp i den, fjernet all massen, og byttet pakninga. Festet den løse plata også.

Så gjenstår det å se om det er tett nå da....:( Finner vel det fort ut sånn som været er nå for tiden.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjøpt ny pakning av den du kan se oppe på taket.. den var for smal, så når du får pakningen kan du ikke ta og legge part nummer ut her? jeg vil veldig gjerne ha en pakning!!!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart....etter alt det arbeidet med oppfrisking av takluka, pakningsbytte, opprensking av "forlenger" og fikset pakninga der, virker det som det enda lurer seg inn vann! Ikke i de enorme mengdene som før, men det kommer litt inn iløpet av natta/dagen når bilen står, noe som gjør at det drypper litt fra taket når jeg kjører. Før kom det inn mye mer vann hvis det regnet når jeg kjørte, når jeg kjørte i fossregn i dag kom det ikke inn noe.

Hvor kommer det inn nå???? Kan vel ikke ligge 10liter vann i taket fra igår, og at det enda ikke er tørket opp???

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det delenummeret til den pakningen man ser oppe på taket når takluka er lukket?

Skal faen med ringe dem og få dem til og bestille den!

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuck, det er samme pakningen jeg har fått... men var det forskjell på breddene på siden på pakningen, la du merke til det? mr.jenssen

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider