icecold- Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Bor i tromsø og der er det jo som kjent 10 måneder med snø og 2 måneder med dårli skiføre... kunne tenkt meg å kjøpe en toyota mr2 91-94... er jo avhengig av en bil som kan brukes om vinteren...og lurte på om mr2 er det? på den ene siden er jo motoren midtmontert noe som gir mer vekt over bakhjulene og dermed kanskje bedre grep.. på den andre siden medfører jo at når rompa kommer så kommer den skikkeli...:P har hørt rykter om at mr2'er er livsfarlie om vinteren...som å balansere på en kniv! noen erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Jeg tror ikke MR2 er bilen for deg da, ville heller godt for en med 4wd. Mazda 323 GTR eller kanskje legge litt mer i det å kjøpe Nissan Sunny GTi-R. Flere forslag og syn? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Har en kompis som kjører MR2 Turbo, og i følge han er det ikke no stress å kjøre om vinteren.... Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Eneste jeg har hørt i rettning av at den kan muligens være litt kjip på vinteren, er at det skal være litt vanskelig å holde den (drifte, hvis du vil...) pga du må vri rattet 542 ganger for å få "full lock" på rattet. Ellers skal det vel ikke være noe værre enn en bmw på vinter'n... Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antivakumtrollet Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Det sier sitt... Prøvde en kamerat`s 318 på vinterføre i fjor vinter, og mer nervøs bil har jeg aldri prøvd på vinterføre! Den hadde da også splitter nye piggdekk.. Kan hende det var noe galt med akkurat den bilen da, men det var ikke noe behagelig.. Siter Mercedes C200 Espirit 95-mod (x) Mercedes 190E 2.6 87-mod (x) Mercedes 190E 2.0 87-mod (x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod (x) Mercedes 230CE 89-mod (x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod (x) Mercedes 190E 84-mod (x) Peugeot 205 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by 230CE Det sier sitt... Prøvde en kamerat`s 318 på vinterføre i fjor vinter, og mer nervøs bil har jeg aldri prøvd på vinterføre! Den hadde da også splitter nye piggdekk.. Kan hende det var noe galt med akkurat den bilen da, men det var ikke noe behagelig.. Hadde aldri noen problemer med min 325 eller 318 på vinterføre.. Kommer nok litt an på hvordan man kjører... Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Jeg overlevde (såvidt) en vinter med 200sx her. Gidder ikke prøve mer..... Men det kommer an på dekkvalg. Dra innom en dekkforhandler og kjøp de beste vinterdekkene til akkurat den bilen, og det er vel en liten plass bak motoren du kan legge inn litt ekstra vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azrael Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Jeg har en MR2 91`mod som jeg brukte i hele sist vinter. I år skal den pent få stå i garasjen. Det er ikke nødvendigvis en vond bil å kjøre om vinteren, men rompa kommer veldig lett om du er litt brå på gassen. Dessuten har den en tendens til å understyre. Jeg kjørte med 80 kilo med balast i front for å hindre at bilen skled rett fram. Men er det mye speilholke vil jeg ikke anbefale en sånn bil. Men det må du nesten vurdere selv. Du vil sikkert komme deg helskinnet gjennom en vinter, men da må du kanskje være litt forsiktig.... :) Siter Toyota MR2 mkII 91` GTi 2.0 Seat Toledo 96` 1.9 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Ikke vær pyse, kjøp denna: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=48031 Siter [0]Bmw 320i -89 [X]Toyota Corolla -86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Volvo 240 er jo kongebil på vinteren! PYSER! ;) FR bil. genial Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azrael Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Jeg ville heller gått for en Celica GT-4 hvis det er mye dårlig føre. Siter Toyota MR2 mkII 91` GTi 2.0 Seat Toledo 96` 1.9 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg