tosk Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 hvordan blir d me fester osv? å hvor mye tåler den i frohold til en fra 240 tubo me lammel diff? finnes d noe lignede fra 740 da? lrs må jeg vell velge 240 me lammel diff dah! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Den tåler vel ikke så veldig mye mer enn en 240 sperre.....aner ikke åssen det går med fester å sånn......hør med Espen (Breisladderen)...han har 740 aksling på sin 242........!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 passer rett over det. men den er en del breiere over ræva med 740 aksling...breisladdern har som sagt....... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 ja d var på grunn at den er breier jeg skal ha den, siden bakdelen skal breddes me golf hjul buer :D men tåler den 450kh++ ? :S Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by tosk ja d var på grunn at den er breier jeg skal ha den, siden bakdelen skal breddes me golf hjul buer :D men tåler den 450kh++ ? :S samme innmat i denne som 240 lamelldiffen, den er ikke bygd for og tåle så mye.....du må nok kjøpe noe grommere når det er snakk om den effekten.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 bygger motor i samarbeid me Ronnie Hilmersson å han har 240 bak.aks. me lamell diff,fra 240 turbo, hanes har snart holdt 1år me 578hk da;) så tenker d skal holde :D Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 740 akslingen er 13 cm bredere enn 240 akslingen hvis jeg ikke tar helt feil nå... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by tosk ja d var på grunn at den er breier jeg skal ha den, siden bakdelen skal breddes me golf hjul buer :D men tåler den 450kh++ ? :S kjøper du hjulbuer på http://www.veng.no da eller? høres ikke så gale ut, den idèen.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by DaButcher kjøper du hjulbuer på http://www.veng.no da eller? høres ikke så gale ut, den idèen.. nei kapper ut en del fra golf 2, å sveiser i bak på 242'n vet ikke om jeg skal jøre d forran enda..! veldig simplet:) laga et bilde, men får d ikke opp:P Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by tosk nei kapper ut en del fra golf 2, å sveiser i bak på 242'n vet ikke om jeg skal jøre d forran enda..! veldig simplet:) laga et bilde, men får d ikke opp:P er ikke diameteren på hjulbuen til golf mye mindre enn 240? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Det er jo ikke helt heldig å øke sporvidden bak og ikke foran på en rwd bil, da vil den bli understyrt...... se sporvidde på rwd vs. fwd biler, rwd er bredere foran, fwd er bredere bak..... Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Originally posted by Atley Det er jo ikke helt heldig å øke sporvidden bak og ikke foran på en rwd bil, da vil den bli understyrt...... se sporvidde på rwd vs. fwd biler, rwd er bredere foran, fwd er bredere bak..... den breddes seff foran og, men ikke me golf hjulbuer/skjærmer fåreløbig! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Originally posted by Atley Det er jo ikke helt heldig å øke sporvidden bak og ikke foran på en rwd bil, da vil den bli understyrt...... se sporvidde på rwd vs. fwd biler, rwd er bredere foran, fwd er bredere bak..... understyring og overstyring kan du stille med tykkelse på stabstag, etc. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Jeg merket at den blei veldig annerledes i styringa etter at jeg byttet aksle, den svinger mye kjappere og ræva kommer med en gang. Tror den er 17cm bredere enn 240akslingen.. Jeg tror jeg kommer til å sette på en 240 aksling etterhvert, tror ikke jeg orker å begynne å bredde skjermene.. Vi får se.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Originally posted by Breisladdern Jeg merket at den blei veldig annerledes i styringa etter at jeg byttet aksle, den svinger mye kjappere og ræva kommer med en gang. Tror den er 17cm bredere enn 240akslingen.. Jeg tror jeg kommer til å sette på en 240 aksling etterhvert, tror ikke jeg orker å begynne å bredde skjermene.. Vi får se.. 17cm?? wtf? jeg er intr. i den om jeg får den billig. jeg kan iallefall bruke innmaten, om ikke resten. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.