DaButcher Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Kode YVI G2 - Sporvidde: Største tillatte sporvidde for alle modeller i Volvo 700-serien er 1486 mm foran og 1470 med mer bak. Dette gjelder 15", 16" og 17" felger med 20 - 25 mm offset Kode YVI D8 - Sporvidde 260: Største tillatte sporvidde for alle modeller i Volvo 260-serien er på 1445 mm foran og 1375 bak, som tilsvarer en innpressing (offset) på 12,5 mm. (Originalsporvidde er 1430, resp. 1360 mm med 20 mm offset). Dette gjelder 14", 15" og 16" felgdiameter. Kode YV1 D7 – Sporvidde 240: Største tillatte sporvidde for alle modeller i 240 serien er på 1440 med mer foran og 1370 mm bak, som tilsvarer en innpressing (offset) på 12,5 mm (original sporvidde er 1420, resp. 1350 mm med 25 mm offset). Dette gjelder 14", 15" og 16" felgdiameter. såvidt jeg ser, er 740 1470mm, mot 240 sine 1350mm (ORGINALT). 1470 - 1350 = 120mm Jeg vet ikke om de 1470 til 740 er orginale sporvidden, da det står at det er maksimale sporvidden. Maksimale til 240 var 1370, som da vil gi en differanse på 100mm. 260 får bare differanse på 95mm. "bare".. hehe, det er jo en del. Blir 100mm / 2 = 50mm, altså 5cm mer utbygget på hver side. Jeg tror faktisk ejg har plass til 5cm mer på hver side, under forutsettning at jeg korter inn panhard-staget. Kjører da med 225/45-ZR17 dekk på eiker polaris 17x7.5 Virker som om min 242 har mer plass i hjulbuene enn mange andre 240'er. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 de 1470 er det maksimale som er lov i en 740, tror nok ikke det er det orginale... Men det ville være rart at du har mer plass i hjulbuen enn noen andre.. i min 75mod er det altfor trangt for 185/70-14 dekk på 740 aksling.. Men med 850 felger på 195/65-15 blei det litt anderledes.. Uansett så må jeg gjøre en av 2: -Bredde bakskjermene. eller -sette inn vanlig 240 aksling. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 sett bare på stikkakslinger fra en 240.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 de er for korte så de rekker ikke inn til diff klokka.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Breisladdern de er for korte så de rekker ikke inn til diff klokka.. hmm.. men.. om du bredder bak, må du øke sporvidde fremme også vel? ellers blir den vel en helvette på glatten? det kan vel kanskje kompanseres med kraftigere stag fremme enn bak? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Originally posted by Skrotnisse passer rett over det. men den er en del breiere over ræva med 740 aksling...breisladdern har som sagt....... Hvis det her er snakk om fester 240 vs 740 så kan jeg med en gang avkrefte at "det passer rett over".... Vidre så har det lite for seg å montere på en 740 aksling(hvis man prater holdbarhet)...Det er jo samme greier som på en 240..(1031) Eneste felles patent på innfesting på 240vs740 er panardstaget.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by maxis Hvis det her er snakk om fester 240 vs 740 så kan jeg med en gang avkrefte at "det passer rett over".... Vidre så har det lite for seg å montere på en 740 aksling(hvis man prater holdbarhet)...Det er jo samme greier som på en 240..(1031) Eneste felles patent på innfesting på 240vs740 er panardstaget.. Jeg visste at det ikke passer rett over, men den aktuelle akslingen er modifisert. Det var Zerox som kjøpte en ombygget 240 i .se, som han så hugget. Jeg skulle kjøpe akslingen, men var uten internett i en lengre periode og fikk ikke fatt i karen. Om den er så mye bredere som de her sier, må den vel være breddet? Jeg tror det er litt for mye jobb å bygge om hele hjulbuer.. da blir gjerne omkostningene mer enn det koster for en 92' 240 bakaksel. Jeg trenger nemmelig bakaksel fra en abs bil, for at 960 motoren skal virke skikkelig.. ellers går den i lockup.. (nødmodus). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by DaButcher Jeg visste at det ikke passer rett over, men den aktuelle akslingen er modifisert. Det var Zerox som kjøpte en ombygget 240 i .se, som han så hugget. Jeg skulle kjøpe akslingen, men var uten internett i en lengre periode og fikk ikke fatt i karen. Om den er så mye bredere som de her sier, må den vel være breddet? Jeg tror det er litt for mye jobb å bygge om hele hjulbuer.. da blir gjerne omkostningene mer enn det koster for en 92' 240 bakaksel. Jeg trenger nemmelig bakaksel fra en abs bil, for at 960 motoren skal virke skikkelig.. ellers går den i lockup.. (nødmodus). Trenger vel ikke aksling ifra en bil med abs..Da det ikke sitter noen extra givere på en slik..det du trenger er en aksling med nyeste type speedometerdrev.(den med mest antall tenner) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by DaButcher Jeg visste at det ikke passer rett over, men den aktuelle akslingen er modifisert. Det var Zerox som kjøpte en ombygget 240 i .se, som han så hugget. Jeg skulle kjøpe akslingen, men var uten internett i en lengre periode og fikk ikke fatt i karen. Om den er så mye bredere som de her sier, må den vel være breddet? Jeg tror det er litt for mye jobb å bygge om hele hjulbuer.. da blir gjerne omkostningene mer enn det koster for en 92' 240 bakaksel. Jeg trenger nemmelig bakaksel fra en abs bil, for at 960 motoren skal virke skikkelig.. ellers går den i lockup.. (nødmodus). Hvis den er modifisert er det gjort veldig bra, jeg fant ingen sveiser eller andre symptomer på at noe er gjort med den. Når det gjelder bilen den satt på så var bakskjerma breddet ja. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.