Gå til innhold

Utskjelling av andre

Ranger emnet

Perel Import

Anbefalte innlegg

Jeg stusser litt når jeg leser om ulykker råkjøring + andre dumme ting her på forumet som folk poster. Da er "ALLE" veldig på hugget om å fortelle hvor dumme de er, hvor straffa de skal bli og det som verre er.

Er alle så snille og uskyldige selv her som det virker som?

Hehe bare lurte :D

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare å si at det er dumt å kjøre så fort osv, og SELV SKYLD, hehe.. men det er jo sant.. Jeg har jo ikke lappen, og kommer nok ikke på veien før om lenge, men kommer nok ikke til å kjøre som en engel..

Vedder på at alle her inne har kjørt over loven et par ganger.. eller kanskje fler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt forskjell oxo da.. jeg er ikke sånn at jeg skjeller ut folk som har kjørt 80 forbi en 50 sona skole gård.. men jeg syns det er dumt av de å gjøre det..selv kjører jeg aldri fort forbi skoler når det er i skole tiden!

men jeg er ingen engel som følger lover og regler til punkt å prikke.. kan jeg kjøre fort, så gjør jeg det.. greit det er mange som syter over at "du sparer max 3-4 sek på det"..hva så.. det er mine 3-4 sek.. ikke andres!

men jeg vet å ta det med ro selv om.. ligger ikke i 150 på smale svingete veier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst jeg klager på andre som råkjører osv er det fordi jeg ser nå hvor dumt og unødvendig det er... nå har jeg hatt lappen litt og har roet helt ned... før var det bånn gass hele tiden....helt idiotisk... når man har vært med på mye rart får man ett annet syn på råkjøring imotsetning til når man er ung (jeg er bare 20 selv da) og skal feks teste toppfart, kjøre om kapp eller være tøff for kamerater... jeg vet dette høres ut som moralpreiken delux,men det er jo sant.

Jeg har vært med på å fått uttsettelse,bøter sett venner og bekjente dø i trafikken,skade seg, skade andre,ødelegge biler osv... se for dere denne situasjonen jeg har vært i før: du står og snakker med venner da noen andre du kjenner kommer forbi i 160-170 km/t, får hjulet ned i en grøft,bilen spretter rundt, sklir baklengs på taket inn i et tre, og sklir deretter videre ned over veien... tenk deg da at du er første man til ulykken og følelsen du har når du må forberede deg til å dra ut et lik.... sett deg selv i den situasjonen.....(det gikk faktisk bra med han,han overlevde)

har også sett bekjente ligge på bakken etter en ulykke (kræsj på e6) og du håper ambulansefolket skal komme bort å til deg å si at han bare har besvimt og kommer til å bli bra, men isteden henter de en stor svart bag de legger han i og det siste du husker fra den dagen er ansiktet akkurat før de drar igjen bagen,legger den i sykebilen og sykebilen skrur av sirener\lys...

TENK dere litt om før dere kjører... det er faktisk ofte biltreff på baner nå.... det er faktisk verdt å betale noen hundrelapper for å kjøre på banen isteden for å risikere ditt egent og andres liv på veiene.....

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

Visst jeg klager på andre som råkjører osv er det fordi jeg ser nå hvor dumt og unødvendig det er... nå har jeg hatt lappen litt og har roet helt ned... før var det bånn gass hele tiden....helt idiotisk... når man har vært med på mye rart får man ett annet syn på råkjøring imotsetning til når man er ung (jeg er bare 20 selv da) og skal feks teste toppfart, kjøre om kapp eller være tøff for kamerater... jeg vet dette høres ut som moralpreiken delux,men det er jo sant.

Jeg har vært med på å fått uttsettelse,bøter sett venner og bekjente dø i trafikken,skade seg, skade andre,ødelegge biler osv... se for dere denne situasjonen jeg har vært i før: du står og snakker med venner da noen andre du kjenner kommer forbi i 160-170 km/t, får hjulet ned i en grøft,bilen spretter rundt, sklir baklengs på taket inn i et tre, og sklir deretter videre ned over veien... tenk deg da at du er første man til ulykken og følelsen du har når du må forberede deg til å dra ut et lik.... sett deg selv i den situasjonen.....(det gikk faktisk bra med han,han overlevde)

har også sett bekjente ligge på bakken etter en ulykke (kræsj på e6) og du håper ambulansefolket skal komme bort å til deg å si at han bare har besvimt og kommer til å bli bra, men isteden henter de en stor svart bag de legger han i og det siste du husker fra den dagen er ansiktet akkurat før de drar igjen bagen,legger den i sykebilen og sykebilen skrur av sirener\lys...

TENK dere litt om før dere kjører... det er faktisk ofte biltreff på baner nå.... det er faktisk verdt å betale noen hundrelapper for å kjøre på banen isteden for å risikere ditt egent og andres liv på veiene.....

Mvh Ottesen

Også slik jeg føler det / er..

Bånn gass før, hele tiden. Tøffa meg.. Det gikk til helvette med sertifikatet og når jeg fikk det tilbake gikk det til helvette med bilen.. 13500kr i bøter er latterlig brukte penger.. Etter at kompiser har kræsjet og blitt skadet og alt dette så tenker man litt.. Jeg trur man må oppleve for å forstå..

Enda gir jeg litt gass, men jeg kjører svært sjeldent over det jeg vet jeg selv kan håndtere..

Angående det å rakke ned på andre, så er det veldig ofte det skjer her inne på forumet. Det er dumt. Man bør stå for det man mener..

Men, der er forskjell på å kjøre i 150 i 100 sona og 80 i 50 sona.. Jeg forstår godt at folk kan gi litt gass på motorveier, det er jo sånn det skal være.. :) Men, å kjøre tulling i tettbebygdstrøk/ ved skoler og slikt, det blir uansvarlig og teit..

Ellers, så trur jeg ikke det er en her på forumet som ikke har brytt fartsgrensa.. Og jeg trur det er mange ungdommer som har lært den harde veien, men enda ikke så hardt at de er revet bort fra jorden.. Det går ant å tenke.. Det gjør jeg også, faktisk :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så mange som kvester seg selv og andre i høye hastigheter. Er jo ikke rart man kanskje slenger ut noen kommentarer til folk som sier at de kondemnerte bilen.

"Kjørte i 150 i tettbebygd strøk! Sladdet ut ifra rundkjøringa!!! Jævlig fett!!! Fikk kontra da. Ikke fullt så fett... Bilen er i tre deler. Dama ligger på akutten og jeg kjenner ikke noe i bena... Men FAEN så fett det var!!!"

Sier seg jo selv at selv om man kjører over fartsgrensen av og til så er det ikke derimot sagt at man ikke får kritisere. Personlig så synes jeg det er forskjell på å kjøre gris på vått/glatt føre på veier som er svingete og i tett befolkede strøk eller med overgangsfelt o.l. enn å ligge i 120+ på motorvei eller i 80 sone med tørr asfalt og lite trafikk. Selv om man kjører "uforsvarlig" og over fartsgrensen skal det mye mer til å krasje enn hvis du kjører 80 i 50 sona og sladder rundt alle svingene.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Bilforumet er stappfullt av dobbeltmoralske vattnisser som "skal rive av han ballene" hvis en kar har 80 i 50-sona forbi en skole, samtidig som de legger inn et innlegg i tråden "hvor fort har du kjørt" der de samme vattnissene skriver at de har kjørt i 200km/t etc :rolleyes:

Det er jo litt forskjell på å dra på litt over fartsgrensa på en fin og trygg motorvei på kveldstid og det å ha bildet av bilen sin i 3 deler utenfor en barneskole i lokalavisa også da... :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg syns folk på dette forumet er VELDIG flinke til å rakke ned på/snakke dritt om andre, når de ikke har kjennskap til saken i det hele tatt... og, det er provoserende..

Jeg er ingen engel i trafikken selv, det har jeg aldri påstått, og det er vel aldri noe jeg kan si om meg selv heller. Jeg er ingen god sjåfør, da jeg bare har vætr på veien et år. Men, jeg har heldigvis klart å få opp øya, og skjønt at villmannskjøringa tar man på bane, og farta tar man om natta... minst mulig sjanse for at det skal skje noe med både deg selv og andre.

Å ligge i 130 når trafikken flyter i 90-100, og kjøre sikksakk i flere mil er farlig. allikevel er det mange som gjør det, og mener de har full kontroll og dårlig tid. Helt til den dagen man skal bytte fil, og det er en annen som har planer om det samme, uten å se så godt etter. når to biler møtes side mot side i tett trafikk i sånn fart, smeller det bra..

Jeg sier bare.. pass på dere selv. både når dere snakker om andre, og når dere er i trafikken. Andre kan kjøre som idioter, det er kun din egen kjøring du har kontroll over.. sørg for at den ikke er farlig...

</moralpreken>

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Norsmurf

JEg syns folk på dette forumet er VELDIG flinke til å rakke ned på/snakke dritt om andre, når de ikke har kjennskap til saken i det hele tatt... og, det er provoserende..

Jeg er ingen engel i trafikken selv, det har jeg aldri påstått, og det er vel aldri noe jeg kan si om meg selv heller. Jeg er ingen god sjåfør, da jeg bare har vætr på veien et år. Men, jeg har heldigvis klart å få opp øya, og skjønt at villmannskjøringa tar man på bane, og farta tar man om natta... minst mulig sjanse for at det skal skje noe med både deg selv og andre.

Å ligge i 130 når trafikken flyter i 90-100, og kjøre sikksakk i flere mil er farlig. allikevel er det mange som gjør det, og mener de har full kontroll og dårlig tid. Helt til den dagen man skal bytte fil, og det er en annen som har planer om det samme, uten å se så godt etter. når to biler møtes side mot side i tett trafikk i sånn fart, smeller det bra..

Jeg sier bare.. pass på dere selv. både når dere snakker om andre, og når dere er i trafikken. Andre kan kjøre som idioter, det er kun din egen kjøring du har kontroll over.. sørg for at den ikke er farlig...

</moralpreken>

Helt enig...bra !

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider