Gå til innhold

Gammel, men morsom historie...

Ranger emnet


BimmerFanatic

Anbefalte innlegg

...om mannen som ville få litt mer "fres" i sin Chevrolet Impala - og like godt monterte et sett med JATO-flasker. Slik gikk det:

 

The Arizona Highway Patrol came upon a pile of smoldering metal embedded into the side of a cliff rising above the road at the apex of a curve. The wreckage resembled the site of an airplane crash, but it was a car. The type of car was unidentifiable at the scene. The lab finally figured out what it was and what had happened.

 

It seems that Paul Queroli had somehow gotten hold of a JATO unit (Jet Assisted Take Off - actually a solid fuel rocket) that is used to give heavy military transport planes an extra "push" for taking off from short airfields. He had driven his Chevy Impala out into the desert and found a long, straight stretch of road. Then he attached the JATO unit to his car, jumped in, got up some speed and fired off the JATO!

 

The facts as best as could be determined are that the operator of the 1967 Impala hit JATO ignition at a distance of approximately 3.0 miles from the crash site. This was established by the prominent scorched and melted asphalt at that location. The JATO, if operating properly, would have reached maximum thrust within 5 seconds, causing the Chevy to reach speeds well in excess of 350 mph and continuing at full power for an additional 20-25 seconds. The driver, soon to be pilot, most likely would have experienced G-forces usually reserved for dog-fighting F-14 jocks under full afterburners, basically causing him to become insignificant for the remainder of the event. However, the automobile remained on the straight highway for about 2.5 miles (15-20) seconds before the driver applied and completely melted the brakes, blowing the tires and leaving thick rubber marks on the road surface, then becoming airborne for an additional 1.4 miles and impacting the cliff face at a height of 125 feet leaving a blackened crater 3 feet deep in the rock.

 

Most of the driver's remains were not recoverable; however, small fragments of bone, teeth and hair were extracted from the crater and fingernail and bone shards were removed from a

piece of debris believed to be a portion of the steering wheel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk faktisk en pris... darwin awards, for på mest spektakulære måte fjerne seg selv fra jordens overflate. Men det viste seg at historien bare var bulshit...

 

http://www.darwinawards.com/darwin/darwin1995-04.html

 

 

Det som går for å være den ekte historien eller sannheten bak historien er følgende:

http://www.cultdeadcow.com/cDc_files/cDc-363/

 

 

Ikke at det er særlig sansynlig dette heller, men skriv det ut og les det på sengen en natt du ikke får sove... historien er lang, men sinnsykt bra skrevet. Historien skiller seg en god del fra ovenfornevnte, og slutter med en forklaring hvordan dette ble en myte. Vel verdt å lese! :D Dessuten tar den for seg alle de tekniske aspektene man må ta i betrakning for å gjennomføre et slikt prosjekt. Lærerikt OG morro, hvor ofte opplever man det? :D

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Darwin Awards er dødsbra! Der finner du mange bra historier!

 

 

Feteste var han som var på våpensikerhets-kurs der de blandt annet lærte at de ikke måtte spille russisk rullet. Da han kom hjem til kompisene tenkte han at han skulle tøffe seg pg teste ut russisk rulett. Sjansen er jo bare 1 til 6/8. Men luringen satt kula i en pistol , lada og blåste huet av segdoh

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår