Gå til innhold

Kommer denne til Norge, så tar vi'n

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Saxet fra VG:

 

"Porsche Carrera GT er fabrikkens nye superbil. Den lages i kun 1000 eksemplarer. Karosseriet er av kullfiber, hvilket bringer vekten ned til 1250 kilo. Det er uvisst hva bilen koster i Nederland, men med våre skatter og avgifter ville vidunderet kostet rundt åtte millioner kroner i Norge.

 

For denne prisen har han fått en kjøredoning som har V10-motor med 558 hestekrefter. Bilen har en toppfart på 330 km/t, og beveger seg fra null til 100 km/t på fire sekunder.

"

 

Kult at 350 ' spenn med japse henger med denna "bobla" til 8 000 ' Og se på vekten da. "kun" 1250 kg. Hvor mye av "karroseriet" er det som er kullfiber? Midtkonsollen?

 

Jeg ler !

 

For 8 mill. hadde jeg forventet mer !

 

Bilde: http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1038382428.jpg

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve og fullføre et Le Mans 24 timers løp med den japsen du mente til 350'......... Da jeg leste om byggingen av denne Porschen, var det ett av målene de hadde.

 

Men prisen er vel litt i overkant for en produskjonsbil, men når Porsche lager limited Edition biler kan de ta "hva de vil" i pris. Kjøpere finnes uansett. ;)

 

 

Edit: Hvor fant du artikkelen ? (så ingen jeg) *blind*

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Den bilen der er en gatebil..

 

Jeg (-eller vi) skal bare ta den i aksen og i toppfart. En Mazda trenger ikke 24-timer på å gjøre det.... (-kødda, trenger ikke motkommentar)

 

24-timers har vi allerede vinni (787), men det visste du vel.

 

Jeg synes det bare er "smekk" at dem ikke får ned vekten mer + leverer mer performance til den prisen. Det blir som "potet-bake-historien" min på Mazda-forumet.

 

Greit nok at "folk betaler hva som helst" for bobla, men den bilen der tjener ikke Felix fett på. Den er garantert dyr å produsere, og mer en "vise-frem-bil" enn en "tjene-spenn-bil".

 

Bye-bye, natta for idag...

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Originally posted by SiggE

ble ikke wankel forbut på le mans siden motor teknologien var overlegen i forhold til stempelmotorens (med tanke på volum og effekt)...

eller er det bare jeg som er helt på vidda:rolleyes:

 

Ser ikke noen annen grunn til å lage forbud mot wankel, så det kan nok stemme.

Synes det er dårlig gjort av dem! De er wankelister! ellerno! :D

 

FIA (hvis de het FIA på den tiden) regnet jo 2.6liters motoren til Mazda for en 4.7l. Så de kunne ikke komme noen wankel med samme motorvolum som stempel gutta, men de trenger dem jo ikke uansett. Hvertfall feigt å bare stenge wankel motorer helt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du ser på gillet vertigo (er jo en helt annen bil) men når han ladet spesialversjoner av den i kullfiber veide den 650 kg....helt annen bil (4syl cosworth).men men. Tony gillet har jo understelsfetisj og det var bygd på f1 teknologi i fra ferrari. så hadde han ikke hat det ville den sikkert vært lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår