Gå til innhold

250 hp 323 FWD - You want ?

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en motor stående som jeg skal bli kvitt (selge).

 

Dette er en 323 GTX motor komplett med alt du trenger for å konvertere en FWD (1,3 eller 1,6) til 1,8 turbo. På en BG (323 1990-1994) er dette som å bygge LEGO ! Enormt enkelt. Ledninger kobles rett på (ingen lodding) og motor skrus rett inn på original kasse.

 

Kan få den sendt i hele Norge.

 

Motoren er i god stand.

 

Sett den inn, og kjør fra alle !:D (ref Locos her på forumet).

 

Send PM

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke skryte på meg noe. men det har blitt kjørt fra zx6r med samme type bil og motor. motoren var orginal. så gi den trykk og du henger greit på for eks cosworth med ca 300hk. han tar deg i toppfart men fra 0-170 er du konge. og hvem gidder og kjøre i over 170 i lengre perioder. toppfarten med 1600 kasse og driverk er 235 da turtallsperra slår inn. ANBEFALT STORE BREMSER OG SENKING FØR DET PRØVES(tro meg) så hvil du ha et morsomt å ikke alt for dyrt prosjekt SLÅ TIL. kasse og driverk fra 1600 holder som f... har kjørt gris nå i lengre periode og ikke en ulyd i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Motoren som sitter der er i F-serien og ikke B-serie.

 

Det er ikke samme boltmønsteret på disse to motorfamiliene. Det vil nok kreve en god del tilpassing å få dette inn. Absolutt enkleste bil å sette dette inn i er 323 1990-1994(BG). Men andre biler med B-serie motor bør også gå. Har lekt litt med tanken å sette den inn i ett "tyttebær" , aka 121 1990 mod - Det hadde blitt årets sleeper.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Det går å bruke den originale kassen din, men det aller grommeste standardkassen plukker du ut av en 1.8 DOHC. Denne motoren er mest solgt som "F"-modellen i Norge. Du kjenner den igjen på interiøret, og to eksosrør ut bak.

 

Det som er bra med denne kasssen er at man får lik vinkel på drivakslene vs. på 1,6 kassen får man en lang og en kort aksel. Dette gjør at man må holde "litt" rattet ved pådrag.

 

Ellers mener jeg det skal gå å få sperre til kassen, og det er jo også ett pluss å ha.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedMan^

har en 323F bg 1,8I 16V 106 hk.. ikke noe Doch.. er den girkassa bra nok.. den er vel litt sterkere en 1,6 kassa ? vet ikke om drivledda er like lange på den..

 

Kassa di holder godt ved normal kjøring. kjørte selv med samme kassa med GTR-motor i et halvt år. Kjørte tilogmed en mnd uten olje i den. Girkassa hadd kjørte 250k, men gikk da over til ei gt-kasse.

Du har en lang drivaksel på høyresiden. på gt-kassa er den akselen to-delt, men ca samme lengde.

Men får du ei gt-kasse på, passer en orginal GTX/R kløtsj på og slippe unna sinter. Du VILL slire vist du ikke bytter den.

 

Med turbo på forhjula må du holde på rattet uansett!

Og sperre kan du bare glemme, blir nesten billigere å kjøpe en ny bil som allerede har det. (Quaife, Phantom...)

-1987 BMW E30 325 og snacks

-1990 Mazda 323F med et par ekstra deler

-1970 Mazda 1500 deluxe også med et par ekstra deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår