Gå til innhold

Tikking Golf 2 -87mod 214.000km

Ranger emnet


mistercartman

Anbefalte innlegg

Har en golf som tikker litt når man starter den kald. Det pleier å gi seg etter 5-10 sekunder, men kommer noen ganger igjen når jeg kjører. Byttet akkurat fra Helsyntetisk til delsyntetisk. Noen som veit om helsyntetisk fjerner slike lyder bedre? Regner med det er noen slitne ventiler eller kamaksel eller noe. NOen som veit omtrent hvor mye d vil koste å bytte det?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan med hånden på hjertet si at det var dyrt arbeid ja.. har akkurat bytta kamaksel og ventilpushere på escorten min.. bytta også ventiltettinger.. 9700kr totalt.. faen meg deilig å være kvitt tikkinga.. gikk meg på nervene

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du på skikkelig olje er ikke tikking noe problem!!Ta gjerne en motorflush med noe skikkelig greier.Forte engine flush er saker.........prøv å bytt til Quaker State olje,de har en spesial olje for biler med hydr. løftere.På min egen bil som har gått 311``km så har jeg vært nøye med oljeskift siden jeg fikk bilen i påska i år.Kjører nå på Valvoline Maxlife og den tikker ikke i det hele tatt selv når motoren er kald.Skift olje ofte (5000 km) det er ikke dumt uansett!!!Billig vedlikehold sånn sett

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en vanlig sak på disse bilene, og kommer av de hydrauliske ventiløfterne (som det nevnes over her). Min erfaring er at helsyntetisk er det beste - prøvde mineralolje 1 gang, men det tikket så jævlig at jeg måtte kjøpe en oljetilsetning som kostet like mer enn prisdifferansen opp til helsyntetisk...

 

Kun helsyntetisk på meg etter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Supernisse

Dette er en vanlig sak på disse bilene, og kommer av de hydrauliske ventiløfterne (som det nevnes over her). Min erfaring er at helsyntetisk er det beste - prøvde mineralolje 1 gang, men det tikket så jævlig at jeg måtte kjøpe en oljetilsetning som kostet like mer enn prisdifferansen opp til helsyntetisk...

 

Kun helsyntetisk på meg etter dette!

 

 

Det er jo en fare for at motoren kommer til å "svette" en del olje når man bruker helsyntetisk på en "gammel" motor.

Men jeg har litt QMI stående i garasjen som jeg kanskje skal prøve...

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår