ScoopeX Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 her har jammen norske vegvesenet noe og lære av svensken: personlige skilt Pris Rätten till en personlig skyltbeteckning kostar 6 000 kr och gäller i tio år. En främre och en bakre skylt ingår i priset. Om du vill förlänga rätten tas en ny avgift ut. Intäkterna går till Skyltfonden som arbetar med att förbättra trafiksäkerheten, exempelvis genom forskning och utvecklingsinsatser. Som ägare till personliga skyltar bidrar du alltså till att öka trafiksäkerheten i Sverige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 blir vel omtrent som omregisteringsavgiften i norge det da... bortsett fra at i norge er den dyrere (avhengig av bil self..), du får ikke noe kult skilt.. du må betale den årlig (eller oftere, avhengig av hvor ofte du bytter bil.. men ingen her som har bilen lenger enn ett år går jeg ut i fra?? ;) ) og pengene brukes på helt andre ting enn trafikk og sikkerhet... ...:rolleyes: merkelig hvor god følelse man fikk av å lese det om personlig skilt.. nesten så man fikk lyst til å betale en slant, selv om man ikke skal ha personlig skilt.. føler lixom at man gjør noe for sammfunnet, man vet hva penge går til, og det er noe man støtter... isteden for det avgiftshølet/mølet som er i norge... Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet November 29, 2002 Rapporter Share Skrevet November 29, 2002 Hmm.. nesten lyst til å flytte til sverige, bare for skiltas skld jeg.. :P Hmm.. kan noen en gang for alle avklare om man får personlige skil eller ikke i norge.. og i såfall om det er både bak & forran, eller bare en av delene? Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet November 29, 2002 Rapporter Share Skrevet November 29, 2002 Originally posted by Norsmurf Hmm.. nesten lyst til å flytte til sverige, bare for skiltas skld jeg.. :P Hmm.. kan noen en gang for alle avklare om man får personlige skil eller ikke i norge.. og i såfall om det er både bak & forran, eller bare en av delene? N E I... du får ikke personlige skilt i Norge... og de har heller ingen planer om å innføre det... fikk jeg til svar da jeg sendte mail til Statens Vegvesen (tror jeg det var), og spurte om det der..... :( Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet November 29, 2002 Rapporter Share Skrevet November 29, 2002 Jeg veit jeg har sett biler med personlige skilt i Norge. Går en her hvor jeg bor. "My Toy". En Audiettellerannet. Husker får noen år siden at en av sjefen i en av bedriftene her i Grenland kjørte med bedriftsnavnet på skiltet. Tror det kunne vært en god slant i det for staten hvis de hadde innført dette. Tror jeg selv kunne lagt ned 10.000.- + for et skilt med tekst etter eget ønske. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet November 29, 2002 Rapporter Share Skrevet November 29, 2002 jeg har også sett flere biler med "personlige" skilt,bl.a. den med "MY TOY" ja...men det betyr ikke at det er lov... ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 hmm.. faen ass.. jeg er SKIKKLI hypp på det.. hmm.. det tror jeg egentlig de fleste her på forumet er.. hmm.. jaja... sånn er livet.. *pakke & flytte til strömstad* Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Originally posted by tomgr jeg har også sett flere biler med "personlige" skilt,bl.a. den med "MY TOY" ja...men det betyr ikke at det er lov... ;) <----------------------------------- :D :D Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Silverboy: hvor mye ga du for de skiltene, og hvor? Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Originally posted by Norsmurf Silverboy: hvor mye ga du for de skiltene, og hvor? 1 minutt i paint shop, kan det se ut til :D:D Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Jeg har personlig skilt til mopeden, står noe harry greier som BAD BOY ellernoe.. Er skikkelig skilt-kvalitet, ikke noe pappa/plast drit. Fikk det trykt hos Lator Skiltfabrikk i Bergen, men tror kanskje de har sluta med et. Kosta vel 150,- Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Faen, d har jeg lyst på oxo...Noen som vet priser ? Er en venn av pappa som har navnet sitt...Han ville aldri si hva han betalte, så jeg går utifra at d ikke er billig...Skal ha: "R3D D3V1L" jeg ;D Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Originally posted by magzmod 1 minutt i paint shop, kan det se ut til :D:D Ikke noe paint shop eller noe nei.. Fått dem laga.. Norsk Skiltfabrikk tingen gjør det nok.. Jeg skal få laga til meg selv.. Småe skilter med reg nr.. Og noen med Jonte på :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Originally posted by Jonte Ikke noe paint shop eller noe nei.. Fått dem laga.. Norsk Skiltfabrikk tingen gjør det nok.. Jeg skal få laga til meg selv.. Småe skilter med reg nr.. Og noen med Jonte på :) Kjører du med disse? Hva sier purken hvis de treffer på deg? Regner med at du har vanlig reg bak på bilen. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 h!rr. Hvis man kjører med personlige skilt i Norge så får man 6-7000 kr i bot. Dette kalles dokumentforfalskning. Og er 10 ganger verre enn å kjøre for fort. Jeg har også custom skilt til Showbruk. :) koster 2-400 kr pr skilt. Kommer helt an på hvor man går. Går man på LATOR i bergen så betaler man 220 pr skilt. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg