Gå til innhold

Nissan motorer?

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

Blir kanskje nissan eier i nærmere framtid, så jeg lurer på litt mer om motorer osv... F.esk 1,6 twincam motoren som sitter i Sr, har den noen likhet til f.esk 200 sx, selv om det er en 1,8 liter i s13? Passer deler f.esk manifoild osv på 1,6 literen?

motoreren som sitter i Sunny GTi fra midten av 90-tallet, er det samme motoren som Sunny GTi-R, bare uten turbo? Er det også samme motor som sitter i gti-r som sitter i s14?

Eventuelt hva er likt ellers, eller forskjellig?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200SX S13 har CA18DET motor. I SR'en sitter det en GA16DE motor, såvidt jeg vet. Skal mye til om deler passer om hverandre her.

 

Motoren i Sunny GTi (N14) fra 90-tallet er en SR20DE motor, samme som sitter i noen Primera modeller og Almera GTi. Sunny GTI-R har SR20DET, som du var inne på, samme har 200SX S14.

 

Sunny GTi (N13) fra 80-tallet har enten CA16DE eller CA18DE motor. Vet om mange som har satt CA18DET motorer i Sunny N13 karosseri.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Sunni GTi-R har originalt toppmontert intercooler. Ikke at jeg skjønner hvorfor..det er vel ikke akkurat noen optimal plassering. Da er vel til og med 200SX sin plassering bedre. Den sitter vel i toppen av skjermen/innerskjermen..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

Sunni GTi-R har originalt toppmontert intercooler. Ikke at jeg skjønner hvorfor..det er vel ikke akkurat noen optimal plassering. Da er vel til og med 200SX sin plassering bedre. Den sitter vel i toppen av skjermen/innerskjermen..

 

Toppmontert intercooler er greit nok det.. Men det var jo oljekjøler eg lurte på.. Den saken oppå der er ikkje noge intercooler..!

 

Grunnen til Sunny GTi-R har toppmontert intercooler er nok plass mangel, og at den har forholdsvis store "gjeller" på panseret, så det blir "bra" kjøling alikesåvel..!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

 

Då heter jo motoren ikkje SR20DE heller.. SR20DE motoren har hydrauliske løftedippedutter..

 

SR20DX??

 

X !? E står jo for innsprøytning.. tror ikke motorbetegnelsene skiller om hydrauliske eller mekaniske løftere... man kan gjerne slenge på VVL bak motornavnet for å klassifisere at det er variable ventilløftere dog. S14 SR20DET har vel VVT, og ikke VVL som S15 har? (derfor ca. 55? hester mer med litt høyere kompresjon @0.8bar)

 

mener jeg å huske hvis jeg ikke har tørna helt nå da :)

 

EDIT: er s15 som har VVL og s14 som har VVT vel.. skrev omvendt jeg ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår