El_diablo Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Blir kanskje nissan eier i nærmere framtid, så jeg lurer på litt mer om motorer osv... F.esk 1,6 twincam motoren som sitter i Sr, har den noen likhet til f.esk 200 sx, selv om det er en 1,8 liter i s13? Passer deler f.esk manifoild osv på 1,6 literen? motoreren som sitter i Sunny GTi fra midten av 90-tallet, er det samme motoren som Sunny GTi-R, bare uten turbo? Er det også samme motor som sitter i gti-r som sitter i s14? Eventuelt hva er likt ellers, eller forskjellig? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 200SX S13 har CA18DET motor. I SR'en sitter det en GA16DE motor, såvidt jeg vet. Skal mye til om deler passer om hverandre her. Motoren i Sunny GTi (N14) fra 90-tallet er en SR20DE motor, samme som sitter i noen Primera modeller og Almera GTi. Sunny GTI-R har SR20DET, som du var inne på, samme har 200SX S14. Sunny GTi (N13) fra 80-tallet har enten CA16DE eller CA18DE motor. Vet om mange som har satt CA18DET motorer i Sunny N13 karosseri. Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 [sunny GTi (N13) fra 80-tallet har enten CA16DE eller CA18DE motor. Vet om mange som har satt CA18DET motorer i Sunny N13 karosseri. [/b] Du får jo siste sunny generasjonen med 2 liter i Gti versjon. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Det skrev jeg i forrige post. :D thumpsup Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 :yak: Ups... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Jap_Power Sunny GTI-R har SR20DET, som du var inne på, samme har 200SX S14. Har den vel ikke! Helt annet innsug på GTi-R. Derfor 25 hester mer eller noe. Men blokka er vel den samme ;) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Hawkon Har den vel ikke! Helt annet innsug på GTi-R. Derfor 25 hester mer eller noe. Men blokka er vel den samme ;) Detaljer. Begge har SR20DET. Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 gti-r SR20DET: legg merke til innsugsmanifold. 200sx/Silvia s14 gti-r har 4 innsugspjeld elns, noe som gjør innsug fra dem populært blant s14 eiere. fin måte å 'tjene' 20 hester ekstra (med turbobytte, selvfølgelig, da gti-r'n har T28bb med noe tinkywinky (tror jeg)). Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 S14 sr20 har variable ventiltider, Gti-R sr20 har også litt sterkere innmat. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by Hawkon gti-r SR20DET: E det ein oljekjøler det derre oppå der eller? Har ikkje sett "toppmontert" oljekjøler før! *hehe*! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Sunni GTi-R har originalt toppmontert intercooler. Ikke at jeg skjønner hvorfor..det er vel ikke akkurat noen optimal plassering. Da er vel til og med 200SX sin plassering bedre. Den sitter vel i toppen av skjermen/innerskjermen.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Originally posted by Dulle Sunni GTi-R har originalt toppmontert intercooler. Ikke at jeg skjønner hvorfor..det er vel ikke akkurat noen optimal plassering. Da er vel til og med 200SX sin plassering bedre. Den sitter vel i toppen av skjermen/innerskjermen.. Toppmontert intercooler er greit nok det.. Men det var jo oljekjøler eg lurte på.. Den saken oppå der er ikkje noge intercooler..! Grunnen til Sunny GTi-R har toppmontert intercooler er nok plass mangel, og at den har forholdsvis store "gjeller" på panseret, så det blir "bra" kjøling alikesåvel..! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 dette burde dere nissan huer vite gti-r har mekaniske løftere det har ikke 200sx s14 Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by TurboXs dette burde dere nissan huer vite gti-r har mekaniske løftere det har ikke 200sx s14 Då heter jo motoren ikkje SR20DE heller.. SR20DE motoren har hydrauliske løftedippedutter.. SR20DX?? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by Moldvarp Då heter jo motoren ikkje SR20DE heller.. SR20DE motoren har hydrauliske løftedippedutter.. SR20DX?? X !? E står jo for innsprøytning.. tror ikke motorbetegnelsene skiller om hydrauliske eller mekaniske løftere... man kan gjerne slenge på VVL bak motornavnet for å klassifisere at det er variable ventilløftere dog. S14 SR20DET har vel VVT, og ikke VVL som S15 har? (derfor ca. 55? hester mer med litt høyere kompresjon @0.8bar) mener jeg å huske hvis jeg ikke har tørna helt nå da :) EDIT: er s15 som har VVL og s14 som har VVT vel.. skrev omvendt jeg ;) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg