Gå til innhold

Trenger verktøy til låsebolt

Ranger emnet

Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få tak i "pipe" til å få denne låsebolten. Han som solgte meg bilen klarte ikke finne verktøyet. han hadde hatt bilen i 2 år. men aldri hatt behov for å ta av hjula.

Jeg har tatt av sånne låsebolter på høggern uten verktøy før. brukte slegge og meisel. går bra det. men lett å ødelegge felg.

IMG_0020.jpg

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Superkølla

Vinkelsliper.. bruke dette fantastiske redskapet til å lage ei kløft i midten av bolten. Så er det bare å ta et passlig stort skruhjern og skru.

dette tror jeg ikke du kommer langt med..

har nu noensomhelt anelse hvor hardt ed boltene sitter?

du må nok ringe supermann for og få løs den om du skal bruke flatjern..

sveise på en bolt er nok det enkleste..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Superkølla

Vinkelsliper.. bruke dette fantastiske redskapet til å lage ei kløft i midten av bolten. Så er det bare å ta et passlig stort skruhjern og skru.

Kan det være at den eminente hjernen ikke har oppfattet at den bolten det er snakk om sitter "inni" felgen på bildet vist i første post? Spør du meg vil jeg mene og påstå at selv en oppbrukt 5" vinkelskive vil være i grøvste laget for denne oppgaven. Spesielt med tanke på hva slags felg som sitter der... Hvis det dreide seg om en volvo-stålfelg ville ikke innsatsen vært like høy.

Sveise på en bolt virker greit nok, bare godset er sveisbart.

Personlig ville jeg oppsøkt et par tre velassorterte felgforhandlere. Det er neppe såå mange varianter av den der.

De som virkelig VIL ha de felgene får dem av, men da har du, Hersker felgene dine i fred for en tilfeldig TapeR som passerer.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke med et par dekkforhandlerere. Det er ikke så stress enda. med tanke på at bilen ikke skal kjøre så mye før neste år :). Bolten stikker akkurat så mye ut at jeg kan kutt litt i den med vinkelsliper uten at jeg tar felgen muligens. Prøvde å banke på en trang pipe. Men det gikk ikke så lett :).

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...