Gå til innhold

Håndbrekk og Golf2

Ranger emnet

Mawerick

Anbefalte innlegg

Har en Golf2 87 modell. Var på EU-kontroll og der fikk jeg påpakning om 2 ting:

- Håndbrekket trekker dårlig på venstre bakhjul (bremsetest for de "vanlige" bremsene er ok)

- Fukt i lykta.

Er ikke så bilteknisk selv, men prøvde å stramme brekket framme på de strammeskruene framme. Det eneste resultatet var at brekket ble hardere og jeg fikk ikke noen økt bremseeffekt. Fikk deretter en kompis til å se på det. Han åpna trommelen, og håpet å finne noe stramming der, men det fantes ikke. Så han mener at det er wiren som ikke er helt stabil, noe som kanskje kan virke logisk. På det lokale bilverkstedet sa de at det kunne være flere ting, som f.eks skitt inne i trommelen, og slitte/glasserte bremsesko. Bremseskoene så bra ut i følge kompisen min. Det å putte bilen på verksted koster jo mye penger.

Såh...er det flere som har opplevd akkurat det samme? Og hva har de gjort for å fikse akkurat dette?

Grunnen til at det var fukt i selve lykta var rett og slett at selve lykteglasset var gått opp i liminga. Så hva slags lim kan man bruke for å få dette til å sitte? Noe form for silikon/citaflex (eller hva det nå heter)..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere typer silicon og de er til forskjellige oppgaver. Er ikke sikkert den typen silicon du har der er egnet til lykta.

Nå koster en NY uoriginal lykt 260,- mens en brukt (finn original) koster ca 200-250,- på hoggeren.

Hadde du ikke bodd så langt unna, kunne du fått en billig lykt av meg. Men posten spiser opp fortjenesten..

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... Da får man prøve det. Er det andre som har noen forslag hvordan jeg skal gjøre det med håndbrekket mitt? På verksted blir det dyrt. Først må de finne ut hva som er galt, og deretter må de skifte det. Og det kan ta tid. I tillegg så er deler på merkeverksted dyre. De skulle ha 3 ganger mer for et sett med wire're enn det mekonomen tok i pris. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider