Mawerick Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Har en Golf2 87 modell. Var på EU-kontroll og der fikk jeg påpakning om 2 ting: - Håndbrekket trekker dårlig på venstre bakhjul (bremsetest for de "vanlige" bremsene er ok) - Fukt i lykta. Er ikke så bilteknisk selv, men prøvde å stramme brekket framme på de strammeskruene framme. Det eneste resultatet var at brekket ble hardere og jeg fikk ikke noen økt bremseeffekt. Fikk deretter en kompis til å se på det. Han åpna trommelen, og håpet å finne noe stramming der, men det fantes ikke. Så han mener at det er wiren som ikke er helt stabil, noe som kanskje kan virke logisk. På det lokale bilverkstedet sa de at det kunne være flere ting, som f.eks skitt inne i trommelen, og slitte/glasserte bremsesko. Bremseskoene så bra ut i følge kompisen min. Det å putte bilen på verksted koster jo mye penger. Såh...er det flere som har opplevd akkurat det samme? Og hva har de gjort for å fikse akkurat dette? Grunnen til at det var fukt i selve lykta var rett og slett at selve lykteglasset var gått opp i liminga. Så hva slags lim kan man bruke for å få dette til å sitte? Noe form for silikon/citaflex (eller hva det nå heter)..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Du kan jo teste å bytte wieren på brekket? begge 2 så d blir likt:P hadde samme problem på min..bare der slapp ikke brekket igjen, så jeg hadde røde bremseskiver bak når jeg kjørte etter å ha brukt brekket:D Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 og forresten, bytt lykta, koster like masse som limen:P Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 silikon funker fint :P kan brukes til å feste masse rart med.... .f.eks skiltplater som skrangler, hater slikt! Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mawerick Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Okey... Jeg tror det er vaieren, men kan ikke være sikker. Anyway, det med lykta.. Fadern har en tube med silikon i garasjen, så den kan man prøve med... Hvor sterkt er egentlig dette da? Synes det blir litt for brutalt å skifte hele lykta når det bare er glasset som er løsna... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Det finnes flere typer silicon og de er til forskjellige oppgaver. Er ikke sikkert den typen silicon du har der er egnet til lykta. Nå koster en NY uoriginal lykt 260,- mens en brukt (finn original) koster ca 200-250,- på hoggeren. Hadde du ikke bodd så langt unna, kunne du fått en billig lykt av meg. Men posten spiser opp fortjenesten.. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Ikke bruk silikonprodukter på bilen da disse inneholder 'syrer', noe som fremskynder rust. Gå heller for acryl eller sikaflex. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbymann Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Brukte sikaflex til å feste lykteglasset mitt med, sitter som støpt ;) En passe tykk stripe rundt hele og trykk inn glasset, la det stå noen timer med noe som presser det inn så skal det sitte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mawerick Skrevet September 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Okey... Da får man prøve det. Er det andre som har noen forslag hvordan jeg skal gjøre det med håndbrekket mitt? På verksted blir det dyrt. Først må de finne ut hva som er galt, og deretter må de skifte det. Og det kan ta tid. I tillegg så er deler på merkeverksted dyre. De skulle ha 3 ganger mer for et sett med wire're enn det mekonomen tok i pris. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.