Gå til innhold

Stoffmatter VS gummimatter vinterstid

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

Jeg har stoffmatter i bilen min nå, men har de org. gummi mattene som jeg brukte før jeg fikk de andre. Nå som vinter og snø er i vente, hva er egentlig best? Har en følelse av at de i stoff vil suge masse fukt til seg fra snø osv. Og at dette igjen vil medføre mere dugg i bilen. Noen erfaringer? Gummi mattene er fæle, men må man så må man....:)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Jeg har stoffmatter i bilen min nå, men har de org. gummi mattene som jeg brukte før jeg fikk de andre. Nå som vinter og snø er i vente, hva er egentlig best? Har en følelse av at de i stoff vil suge masse fukt til seg fra snø osv. Og at dette igjen vil medføre mere dugg i bilen. Noen erfaringer? Gummi mattene er fæle, men må man så må man....:)

Beste trikset jeg har brukt for å unngå dugg er å lempe et par aviser under mattene. Bruker i alle fall det om vinteren selv

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by liIIebror

og ettervært lukter det surt av dem :P gå for gummi matter med aviser under i vinter du.. i hver eneste bil jeg har tatt opp gulvteppet så har det vært fukt :(

fukt lager rust og rust sucks :P

Helt enig. Gå for skikkelige skålmatter, så ikke det renner over noe sted selv om det ser ut som en dass. Uansett hvor mye varme en har på gulvet, så er det aldri nok til å tørke opp under mattene. Det trekker seg bare videre nedover.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Bank av føttene skikkelig før du setter deg inn i bilen, gå for stoffmatter, da renner ikke vannet rundt, men fanges opp av mattene.

Vask mattene like ofte som du vasker bilen, bruk høytrykk så setter du dem på badet til tørk over natta.

Kanskje ingen dum idé, men vil ikke vannet etter hvert renne igjennom og ned i gulvet? Er jo alltid noe snø som kommer inn i bilen..

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Kanskje ingen dum idé, men vil ikke vannet etter hvert renne igjennom og ned i gulvet? Er jo alltid noe snø som kommer inn i bilen..

Skikkelige stoffmatter har rågummi bunn, men ingen matter klarer å holde alt vannet borte uansett.

Kjør litt uten matter hvis du vil tørke opp gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ingen matter klarer å holde alt vannet borte uansett.

Nei sant nok. Kjører du hardt i svingene skvalper det over i skålmattene også, men er det bløtt i bilen er det nok glatt ute.. Da er nok sjangsen for at du fyker av veien før du får det til å skvalpe over overhengende stor :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bank av føttene skikkelig før du setter deg inn i bilen, gå for stoffmatter, da renner ikke vannet rundt, men fanges opp av mattene.

Dette har jeg prøvd tidligere, uansett hvor godt jeg banket av beina, selv om jeg har ganske lang vei til jobben, og er glad i å ha varmen ned, var det ikke nok til at det tørket.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider