Dr_S Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Jeg har stoffmatter i bilen min nå, men har de org. gummi mattene som jeg brukte før jeg fikk de andre. Nå som vinter og snø er i vente, hva er egentlig best? Har en følelse av at de i stoff vil suge masse fukt til seg fra snø osv. Og at dette igjen vil medføre mere dugg i bilen. Noen erfaringer? Gummi mattene er fæle, men må man så må man....:) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by Dr_S Jeg har stoffmatter i bilen min nå, men har de org. gummi mattene som jeg brukte før jeg fikk de andre. Nå som vinter og snø er i vente, hva er egentlig best? Har en følelse av at de i stoff vil suge masse fukt til seg fra snø osv. Og at dette igjen vil medføre mere dugg i bilen. Noen erfaringer? Gummi mattene er fæle, men må man så må man....:) Beste trikset jeg har brukt for å unngå dugg er å lempe et par aviser under mattene. Bruker i alle fall det om vinteren selv Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Det er vel ikke bare dugg som er kjipt.. Du har vel ganske nye stoff matter? De blir jo ekstremt fort møkkete når de blir våte. Og stoffet blir ganske slitent. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 og ettervært lukter det surt av dem :P gå for gummi matter med aviser under i vinter du.. i hver eneste bil jeg har tatt opp gulvteppet så har det vært fukt :( fukt lager rust og rust sucks :P Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by liIIebror og ettervært lukter det surt av dem :P gå for gummi matter med aviser under i vinter du.. i hver eneste bil jeg har tatt opp gulvteppet så har det vært fukt :( fukt lager rust og rust sucks :P Helt enig. Gå for skikkelige skålmatter, så ikke det renner over noe sted selv om det ser ut som en dass. Uansett hvor mye varme en har på gulvet, så er det aldri nok til å tørke opp under mattene. Det trekker seg bare videre nedover. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Jeg bytter til gummi matter på vinter'n, Eller's har jeg våt bil til langt ut på sommer'n... Og det er ikke noe gøy. Lukter heller lite godt. Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 240n min har originale hardplast skålmatter. Perfekt for snø/sluddegrus vinteren vi har i Norge. Som skapt for Norske forhold den bilen. RWD også :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Spar de fine M-mattene dine Dr_S, og hiv inn noen gummimatter :) ..det skal i alle fall jeg. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Bank av føttene skikkelig før du setter deg inn i bilen, gå for stoffmatter, da renner ikke vannet rundt, men fanges opp av mattene. Vask mattene like ofte som du vasker bilen, bruk høytrykk så setter du dem på badet til tørk over natta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by fcuk Bank av føttene skikkelig før du setter deg inn i bilen, gå for stoffmatter, da renner ikke vannet rundt, men fanges opp av mattene. Vask mattene like ofte som du vasker bilen, bruk høytrykk så setter du dem på badet til tørk over natta. Kanskje ingen dum idé, men vil ikke vannet etter hvert renne igjennom og ned i gulvet? Er jo alltid noe snø som kommer inn i bilen.. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by Rage Kanskje ingen dum idé, men vil ikke vannet etter hvert renne igjennom og ned i gulvet? Er jo alltid noe snø som kommer inn i bilen.. Skikkelige stoffmatter har rågummi bunn, men ingen matter klarer å holde alt vannet borte uansett. Kjør litt uten matter hvis du vil tørke opp gulvet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Bruk gummimatter om vinteren.Det gjør jeg og tro meg, jeg kjører mye på snø....... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by fcuk men ingen matter klarer å holde alt vannet borte uansett. Nei sant nok. Kjører du hardt i svingene skvalper det over i skålmattene også, men er det bløtt i bilen er det nok glatt ute.. Da er nok sjangsen for at du fyker av veien før du får det til å skvalpe over overhengende stor :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by fcuk Bank av føttene skikkelig før du setter deg inn i bilen, gå for stoffmatter, da renner ikke vannet rundt, men fanges opp av mattene. Dette har jeg prøvd tidligere, uansett hvor godt jeg banket av beina, selv om jeg har ganske lang vei til jobben, og er glad i å ha varmen ned, var det ikke nok til at det tørket. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Jeg har stoffmatter med gummimatter over.. Skal ta bort stoffmattene og kun ha gummimatter i vinter.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg