Gå til innhold

NY BOKS (E6 ved jessheim)

Ranger emnet

Yoneck

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dr_S

Er vel ikke film i de nye boksene, er de ikke digitale da?

Vet ikke riktig, men er det ikke rødskjær i dem når det er kamera der?

Da de satt opp boks andre veien, hoppa og skreik jeg fælt, men senere på dagen var jeg jaggu nære unna å bli tatt allikevel. Fikk bremsa i siste liten, så det er fort gjort å være uoppmerksom det lille øyeblikket for mye. Det tar meg 2 min ekstra å kjøre rundt, men det spørs om ikke jeg må begynne med det, så ikke jeg risikerer den boksen. Det er ikke lett å huske på når en er ute i dårlig tid om mårran, og endelig har fått muligheten til å kjøre forbi noen av kjerringene som ligger i 70 bortover.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

På E6 sørover, rett nord for jessheim, der tre felt snevrer sammen til to, kan det være lurt å ta det litt pent. Det har kommet opp en boks der i løpet av gårsdagen. Foreløpig ikke film i den, men det er vel ikke lenge om å gjøre, når den er plassert på et slikt sted.

Jeg ser tråden er flyttet til off topic .. Mulig jeg postet den under "teknikk". Det var meningen å poste den her, men jeg tror muligens jeg surra litt tidligere i dag. Beklager.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Elgen-

Litt off topic, men blinker det om du blir tatt bilde av de digitale`å?

Vet du hva kan prøve.

Lån et digitalt kamera. slår du av blitsen og stiller deg u stummørket med et par langlys lysende mot deg. Så ser du hva du får av et bilde....

Bare så det er sagt. Måten man tar bilder på er samme for analog og digital, bare måten de blir lagret på er forskjellige. Mens filmen i analoge bokser må byttes i ny og ne og mange slipper unna for at filmen er tom. De digitale derimot sender bildene direkte til veisentralen.. slik at man ikke kan sprenge/sage vekk bevisene og dumpe det i sjøen..

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Elgen-

Litt off topic, men blinker det om du blir tatt bilde av de digitale`å?

Vet du hva kan prøve.

Lån et digitalt kamera. slår du av blitsen og stiller deg i stummørket med et par langlys lysende mot deg. Så ser du hva du får av et bilde....

Bare så det er sagt. Måten man tar bilder på er samme for analog og digital, bare måten de blir lagret på er forskjellige. Mens filmen i analoge bokser må byttes i ny og ne som gjør at mange bilister slipper unna for at filmen er tom. De digitale derimot sender de digitale bildene direkte til veisentralen.. slik at man ikke kan sprenge/sage vekk bevisene og dumpe det i sjøen..

EDIT: Rettet litt dårlig norsk :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lite tips til dere som budsjetterer utgifter forårsaket av slike grå blikkbokser som lager familiebilde:

- 1 x PDA ("PocketPC": Dell Axim, HP iPAQ etc.) med "nok" minne

- GPS-mottaker

- TomTom navigasjonssoftware

- CheckPOInt, for varsling av fotobokser ++

Pakka koster fra 4-5000,- (Dell) og oppover, avhengig av hvor kult og fancy du skal ha (bl.a. trådløs bluetooth GPS-mottaker).

Og vips! har du i praksis nesten eliminert risiko for å bli knipset. CheckPOInt ser ut til å være "defacto standard" for fotoboksregistrering i Norge, der alle brukerne bidrar med å registrere fotobokser. Har testet dette oppsettet i Norge 5-6000 km, og har fortsatt til gode å komme over en fotoboks som ikke er registrert. :D

Se forøvrig norsk supportside, http://www.tomtom.nystul.no/ ...

...så kan du betale desto mer til de slemme folka med saftblandere på taket, evt. med laserpenn... :rolleyes:

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider