Gå til innhold

Photoshop modding

Ranger emnet

Oshim

Anbefalte innlegg

• Svar 842
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BugStar

Takk for det, men tror jeg er en elendig lærer. Har en tendens til å gjøre ting litt tungvint, men det er kun fordi jeg er så pirkete. Litt for pirkete egentlig, så noen ganger kan det gå utover resultatet.

Når det gjelder fargeleggingen så kommer det litt an på hvilken farge jeg skal ha. I dette tilfellet kopierte jeg hele bildet over i et nytt layer og jobbet med det. Syk som jeg er så brukte jeg viskelæret for å fjerne alt untatt det som skulle farges. Grunnen til det er at jeg har full kontroll på kanter. Zoomer gjerne inn max (1600%) og tar en og en pixel omtrent.

På denne bilen har jeg gjort det med flere elementer. Fargen på bilen fikk jeg til med hue/saturation, mens nesa er noe slikt som 5 lag over hverandre som tilsammen gjør at fargen blir riktig. Leker mye med opacity og gjennomlysning på lagene også. Men altså, forskjellig fremgangsmåte hver gang egentlig...

Prøv deg på denne du: http://home.online.no/~in-ulv/bil/IMG_0880.JPG :)

(ps: gjør gjerne bildet litt mindre :))

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen snille eksperter som gidder å bruke sin ekspertise?

har noen blider som ligger på http://home.halden.net/kenneth/photoshop_modding

det jeg vil se er følgende :

1. styling fra den blåe firedørsen over på 242'n

2. 242'n i mørke rød pærlemor

3. 242'n med sota

4. de felgene som ligger der, helst alle på hvert sitt bilde.

5. gjerne en utgave med bare ren lakk, også en med noe tøff og fin motiv (sakkmønster,flames eller noe)

vet ikke om noen gidder å gjøre noe av dette, men hadde vært veldig fint om noen gadd :cool:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt men det var ikke lett med den lakken du hadde...!Satt på noen andre felger også.Ble litt lettere...

Vet det ser helt mongo ut men med litt vellvilje ser man hvordan den kunne sett ut.:)

post-2507-13804851665907_thumb.jpg

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ser jo sånn ca.. er jo et helvete siden bilene sto hver sin vei også da..

nå kan jo evt. noen andre prøve seg videre på den du har laga :D hvis noen gidder da.. må nok lære photoshop gitt :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...