Gå til innhold

Photoshop modding

Ranger emnet


Oshim

Anbefalte innlegg

Originally posted by BugStar

Måtte fikse litt på bilen til NoLimit jeg også da. 10 poeng til den som klarer å beskrive alle modifikasjonene :D

 

audi.jpg

 

RÅTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D

 

(audi ringene i grillen borte, lakket ny farge, ny front, bakvinge, sideskjørt, bakfanger, flammer på siden, klistremerke i vindu (amundsen) :D, Stripe i frontruta, tona ruter?, sota baklykter, blinklys og audi merker fjernet, BAKDØR fjernet, :D, HVA mer er gjort???)

Veldig bra arbeid! Må si det der ble rått ja!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 842
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Cozzie

Noen kan liste opp modifikasjonene?

 

Grønne terninger....

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

RÅTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D

 

(audi ringene i grillen borte, lakket ny farge, ny front, bakvinge, sideskjørt, bakfanger, flammer på siden, klistremerke i vindu (amundsen) :D, Stripe i frontruta, tona ruter?, sota baklykter, blinklys og audi merker fjernet, BAKDØR fjernet, :D, HVA mer er gjort???)

Veldig bra arbeid! Må si det der ble rått ja!!! :D

 

Pluss at han samtidig har brydd seg om gjennspeilinga i søla.. Riktig farge til og med ;) Imponerende!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by paralell

bugstar. cut the crap-. de 2 lowcostene som er avbidlet der er 2 forsjellige biler som finnes på nettet !

 

du har IKKE modda den grønne om til den blå! om du mener det så har du bæsja på leggen!

 

Du får vise meg de da, eller blir kanskje det litt vanskelig?

 

Ettersom jeg har psd-filene her på maskinen min så tror jeg kanskje du skal passe kjeften din litt. Kan jo legge ut arbeidsbeskrivelse i flere lag, så kan du se selv. Når du har sett på de så kan du jo komme hit å slikke bæsjen av leggen min...

 

 

Orginalen, en Caterham Superlight R300 som finnes på Caterham's sider

orginal.jpg

 

Men jeg ville ikke ha speil, lufteriller eller blå bøyle...

glatt.jpg

 

Blåfargen erstattet jeg med British Racing Green...

groenn.jpg

 

Hmmm... litt lysere og med gul nese ble bedre...

lysere_m_gul_nese.jpg

 

Også flammer da...

flammer_og_reklame.jpg

 

Tilslutt måtte jeg ha bur og nummerskilt...

bur_og_skilt.jpg

 

Vips, så var den ferdig. Hørte jeg en ydmyk unnskyldning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugstar: Kan du forklare kort åssen du går frem for å bytte farge? Du får det nemlig fantastisk bra til :cool:

 

Selv markerer jeg området som skal lakkes, og limer dette inn på et nytt layer, gjør det eventuelt greyscale, og legger på filter. Flatten image og leke med sprayboks.

 

Du burde holde kurs du :D

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Bugstar: Kan du forklare kort åssen du går frem for å bytte farge? Du får det nemlig fantastisk bra til :cool:

 

Selv markerer jeg området som skal lakkes, og limer dette inn på et nytt layer, gjør det eventuelt greyscale, og legger på filter. Flatten image og leke med sprayboks.

 

Du burde holde kurs du :D

 

Takk for det, men tror jeg er en elendig lærer. Har en tendens til å gjøre ting litt tungvint, men det er kun fordi jeg er så pirkete. Litt for pirkete egentlig, så noen ganger kan det gå utover resultatet.

 

Når det gjelder fargeleggingen så kommer det litt an på hvilken farge jeg skal ha. I dette tilfellet kopierte jeg hele bildet over i et nytt layer og jobbet med det. Syk som jeg er så brukte jeg viskelæret for å fjerne alt untatt det som skulle farges. Grunnen til det er at jeg har full kontroll på kanter. Zoomer gjerne inn max (1600%) og tar en og en pixel omtrent.

 

På denne bilen har jeg gjort det med flere elementer. Fargen på bilen fikk jeg til med hue/saturation, mens nesa er noe slikt som 5 lag over hverandre som tilsammen gjør at fargen blir riktig. Leker mye med opacity og gjennomlysning på lagene også. Men altså, forskjellig fremgangsmåte hver gang egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BugStar

 

Takk for det, men tror jeg er en elendig lærer. Har en tendens til å gjøre ting litt tungvint, men det er kun fordi jeg er så pirkete. Litt for pirkete egentlig, så noen ganger kan det gå utover resultatet.

 

Når det gjelder fargeleggingen så kommer det litt an på hvilken farge jeg skal ha. I dette tilfellet kopierte jeg hele bildet over i et nytt layer og jobbet med det. Syk som jeg er så brukte jeg viskelæret for å fjerne alt untatt det som skulle farges. Grunnen til det er at jeg har full kontroll på kanter. Zoomer gjerne inn max (1600%) og tar en og en pixel omtrent.

 

På denne bilen har jeg gjort det med flere elementer. Fargen på bilen fikk jeg til med hue/saturation, mens nesa er noe slikt som 5 lag over hverandre som tilsammen gjør at fargen blir riktig. Leker mye med opacity og gjennomlysning på lagene også. Men altså, forskjellig fremgangsmåte hver gang egentlig...

 

Takktakk.. bare trengte igrunn bekreftelse på at du ikke bruker sprayboksen ;) Jobber med layers, viskelær og mye zoom jeg også, men har et godt stykke igjen før jeg ligger på ditt nivå ;)

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår