Jafo Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Noen som vet om våre venner på 'tilsynet skal ha noen slanter for å skrive et TuV godkjent senkesett inn i vognkortet? når trådde eventuell regel/forskrift om at det SKAL inn i vognkortet i kraft? :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Først må du bestille time til kontroll av senkesettet så de kan heise den opp og rive og slite i alt som heter foringer, og de skal lese av nr på fjærene og sjekke det mot TUV papirene, så sjekker de om fjærene sitter fast. Dette koster vel rundt 5-700, husker ikkje helt. Og i tilegg, hvis du er så heldig at dette går bra på første forsøk, så må du ut med 165kr (var i hvertfall det før) for nytt vognkort. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Du må inn og vise den. Kalles ettergodkjenning. Koster rundt 500 spenn og du må vise bilen slik at de ser at det er de rette fjørene som er på bilen. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Oki, thx :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 kan jeg gjøre dette i kombinasjon med eu-kontroll?? Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Nei, du bestiller egen time til kontroll av senkesett. I tillegg kommer 400 kr for nytt vognkort. Slik er det iallefall hos Biltilsynet i Trondheim. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Du må først ha papirer på at det er foretatt en 4-hjulskontroll etter at senkesettet er montert. (dette foretas hos autorisert verksted) Deretter må du bestille kontrolltime til biltilsynet. (koster ca. 400 kroner) Du trenger ikke nytt vognkort da de fører det i det gamle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 gjorde dette for en måned siden i fyllingsdalen i bergen. du må ha tuv på senkesett. og jeg hadde kvittering på forhjulstilling. (bare en liten lapp der det sto "tatt forhjulstilling" hadde jeg). og eventuelt godkjenning på dekk/felg. de testet bremsene først, og så heiste vi opp bilen og vasket litt på fjøren slik at vi kunne lese nummerene. også lyste han inn for å se om det var plass nok i hjulbuen (tar nå borti på full sving og med folk baki) men han synes visst det var nok plass. kostet 550kr. sikkert litt forskjellig hvor du er. Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 hmm ok..jeg senket bilen for ca 2 mnd siden..har hatt den på forstillings/camber kontroll og har kvitt. på det, men siden bilen min akkurat er eu-godkjent, venter jeg heller litt med og få det skrevet inn i vognkortet..har tuv ark på senkesettet. får bare satse på at jeg ikke blir stoppet i tenk. kontr. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 du trenger jo ikke å godkjenne det før du blir stopet da... Blir du stoppet får du bare pålegg om å godkjenne det i løpet av så og så lang tid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by westside du trenger jo ikke å godkjenne det før du blir stopet da... Blir du stoppet får du bare pålegg om å godkjenne det i løpet av så og så lang tid... hehe, har tenkt tanken ;) Var å viste oppgradering til GTi motor, og det er noe av det mest bortkasta jeg har vært på.. 45 minutter på å se på mitt vognkort, den svenske bilens vognkort, brevet fra MMC, og kvittering på betalt moms.. nærmeste han var bilen: 2 meter.. 550,- kroner takk, nytt vognkort i hånda... Klager ikke, men det der kunne jeg sluppet å ta fri, for... får kjøre med TuV papirene i hanskerommet, og spille dum hvis noen spør ;) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Det er ikke noen bot for det før du har fått advarsel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woundz Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Hei, var litt forskjellige svar her, men når jeg skal ha høydejusterbart senkesett. Så drar jeg til ett verksted og ber de sette det på, og så drar jeg på biltilsynet(bestille time) og så sjekker de at numrene stemmer med TûV papirene, og så er det bare å kaste de unødvendige pengene til dem? Hvor mye er det? Hvorfor ikke bare hatt med TûV papirer i bilen, og hvis man blir stoppet, så kunne man visst dem det, så hadde dem sjekket numrene på demperene at det stemmer? Siter [o]2005-mod. VW Golf V [x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta [x]1999-mod. VW Golf IV [x]1999-mod. Honda Civic HB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by Woundz Hei, var litt forskjellige svar her, men når jeg skal ha høydejusterbart senkesett. Så drar jeg til ett verksted og ber de sette det på, og så drar jeg på biltilsynet(bestille time) og så sjekker de at numrene stemmer med TûV papirene, og så er det bare å kaste de unødvendige pengene til dem? Hvor mye er det? Hvorfor ikke bare hatt med TûV papirer i bilen, og hvis man blir stoppet, så kunne man visst dem det, så hadde dem sjekket numrene på demperene at det stemmer? prøv og få hånda di innunder hjulbua på en bil som er senket 60-100 mm så forstår du hvorfor de ikke sjekker det på stedet :D dekk og felg må av osv.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woundz Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by Mandel prøv og få hånda di innunder hjulbua på en bil som er senket 60-100 mm så forstår du hvorfor de ikke sjekker det på stedet :D dekk og felg må av osv.. Haha, my bad.. Tenkte ikke på det :P Men tilbake til topic.. Siter [o]2005-mod. VW Golf V [x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta [x]1999-mod. VW Golf IV [x]1999-mod. Honda Civic HB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg