Gå til innhold

Senking skrevet i vognkort - kostnad?

Ranger emnet

Jafo

Anbefalte innlegg

Først må du bestille time til kontroll av senkesettet så de kan heise den opp og rive og slite i alt som heter foringer, og de skal lese av nr på fjærene og sjekke det mot TUV papirene, så sjekker de om fjærene sitter fast.

Dette koster vel rundt 5-700, husker ikkje helt. Og i tilegg, hvis du er så heldig at dette går bra på første forsøk, så må du ut med 165kr (var i hvertfall det før) for nytt vognkort.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde dette for en måned siden i fyllingsdalen i bergen.

du må ha tuv på senkesett. og jeg hadde kvittering på forhjulstilling. (bare en liten lapp der det sto "tatt forhjulstilling" hadde jeg). og eventuelt godkjenning på dekk/felg.

de testet bremsene først, og så heiste vi opp bilen og vasket litt på fjøren slik at vi kunne lese nummerene. også lyste han inn for å se om det var plass nok i hjulbuen (tar nå borti på full sving og med folk baki) men han synes visst det var nok plass.

kostet 550kr. sikkert litt forskjellig hvor du er.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ok..jeg senket bilen for ca 2 mnd siden..har hatt den på forstillings/camber kontroll og har kvitt. på det, men siden bilen min akkurat er eu-godkjent, venter jeg heller litt med og få det skrevet inn i vognkortet..har tuv ark på senkesettet. får bare satse på at jeg ikke blir stoppet i tenk. kontr.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

du trenger jo ikke å godkjenne det før du blir stopet da... Blir du stoppet får du bare pålegg om å godkjenne det i løpet av så og så lang tid...

hehe, har tenkt tanken ;)

Var å viste oppgradering til GTi motor, og det er noe av det mest bortkasta jeg har vært på.. 45 minutter på å se på mitt vognkort, den svenske bilens vognkort, brevet fra MMC, og kvittering på betalt moms.. nærmeste han var bilen: 2 meter..

550,- kroner takk, nytt vognkort i hånda...

Klager ikke, men det der kunne jeg sluppet å ta fri, for...

får kjøre med TuV papirene i hanskerommet, og spille dum hvis noen spør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var litt forskjellige svar her, men når jeg skal ha høydejusterbart senkesett. Så drar jeg til ett verksted og ber de sette det på, og så drar jeg på biltilsynet(bestille time) og så sjekker de at numrene stemmer med TûV papirene, og så er det bare å kaste de unødvendige pengene til dem? Hvor mye er det?

Hvorfor ikke bare hatt med TûV papirer i bilen, og hvis man blir stoppet, så kunne man visst dem det, så hadde dem sjekket numrene på demperene at det stemmer?

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Woundz

Hei, var litt forskjellige svar her, men når jeg skal ha høydejusterbart senkesett. Så drar jeg til ett verksted og ber de sette det på, og så drar jeg på biltilsynet(bestille time) og så sjekker de at numrene stemmer med TûV papirene, og så er det bare å kaste de unødvendige pengene til dem? Hvor mye er det?

Hvorfor ikke bare hatt med TûV papirer i bilen, og hvis man blir stoppet, så kunne man visst dem det, så hadde dem sjekket numrene på demperene at det stemmer?

prøv og få hånda di innunder hjulbua på en bil som er senket 60-100 mm så forstår du hvorfor de ikke sjekker det på stedet :D

dekk og felg må av osv..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

prøv og få hånda di innunder hjulbua på en bil som er senket 60-100 mm så forstår du hvorfor de ikke sjekker det på stedet :D

dekk og felg må av osv..

Haha, my bad..

Tenkte ikke på det :P

Men tilbake til topic..

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider