Gå til innhold

volvo 740 IC vs Audi S4 IC

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

Har disse to intercoolerene, men lurer på hvilke jeg skal bruke..

 

Volvo ICen passer jo perfekt ned i motorommet. denne skal tåle max 1,2 bar, har mye større overflate enn s4 icen, men likevel endel mindre masse.

 

Audi ICen er mindre men mye tykkere. Denne skal vel også tåle endel mer trykk enn volvoICen, men endel knot å få montert i bilen. lurer på vilken jeg skal bruke jeg..

det som egentlig trengs er at noen kommer å sier at S4 ICen er mye bedre.. eller omvendt;)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt den som fløder mest. Er ikke 740 IC veldig tynn? Veit at der er folk som kjører på mer trykk enn 1.2 på volvo IC`n men de har laaaaange slangeklemmer som går rundt hele IC`n så ikke ende tankene spretter av.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

volvo icen er tynn ja.. ganske lik radiatoren

 

Gå for S4-coolern.. Har selv hatt en 244 med B230FK og TD04HL-19T (V70 AWD-R turboen) og prøvd med 740coolern..

På 1.2 bar small endetankene av, på 1.4 bar sprengtes endetankene (plast-sjait).

 

Høyt trykkfall på den også (1.1 bar før cooler, 0.8 etter cooler).

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da blir det nok til at jeg bruker den.. tenkte å montere den rett bak grillen (Er plass) men slangefestene står hver sin vei så det blir jævli kukete.. det som i mitt hode funker er å skjære ene endetanken og snu denne opp ned og sveise på.. bør vel funke.

Jeg er ikke akkurat verdens beste sveiser og icen er vel aluminium. hvordan blir dette å sveise?

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår