Gå til innhold

Nettopp kjøpt E21... Men lurer

Ranger emnet

Superthomas

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært på utkikk etter en e12 eller e21, og i går kom jammen sjansen.

Kjøpte gsi-powers E21 (316) i går kveld for fem og et halvt laken, og bilen var i genial stand til å være en 76mod i daglig drift! Det eneste det egentlig var noe å si på var en usansynlig fæl lakkjobb og dårlig synk på første og andregir.

Først skal den nå pusses ned, ta litt rust og få omlakkering.

Men det jeg lurer på: Hvilke større motorer går nedi??

Jeg har overhode ingen planer om å la den få smake på norsk vintersalt igjen, tenkte vinteren heller kan brukes til konvertering.

Tenger ikke være store motoren (2-2,5 liter duger) dog jeg har hørt at 535 motor med bunnpanne fra e34 går nedi...

Ikke for å banne i kirka, men volvomotor (b21) tanker snurrer også runt i hodet.

Så, om noen har erfaring med disse bilene, tar jeg gjerne imot ALT av info, enten her eller på PM!

Takker og bukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et nesten nytt 40 mm senkesett til salgs for 1.800,-

ALKO dempere og HR-fjærer med TÜV-papirer. Bare fjærene koster over 2.500 kr. Har kun blitt kjørt 500 km.

For alt av gamle originaldeler til denne bilen som du ikke greier å få tak i hos BMW i Norge, så kan http://www.wallothnesch.com anbefales.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en E21 med en 2.8l forgassermotor en gang. Kjøpte

den ferdig ombygget så jeg vet ikke hva som ble gjort for å få

plass. Med 320 utveksling og 4 trinns stor-sekser kasse og

180 km/t i toppfart ble det meget morsomt.

JUST REAL POWER!! NO TURBO SHIT!!

84 mod 320i 2.5 bilcross

88 mod 520ia

96 mod vw passat

84 mod 323i 2.5

83 mod 323i 2.5

x85 mod skropel

x80 mod 320 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Jeg har et nesten nytt 40 mm senkesett til salgs for 1.800,-

ALKO dempere og HR-fjærer med TÜV-papirer. Bare fjærene koster over 2.500 kr. Har kun blitt kjørt 500 km.

For alt av gamle originaldeler til denne bilen som du ikke greier å få tak i hos BMW i Norge, så kan http://www.wallothnesch.com anbefales.

Desidert sugen, men PM boksen din er full... Send meg ei melding om du leser dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider