Gå til innhold

AE86: Deler og tips. Hva har vi, og hva trenger vi.

Ranger emnet

Skidracer

Anbefalte innlegg

Denne tråden er til å fortelle hva vi har til overs av deler, å spørre etter deler vi trenger, og snakke om hva som kan gjøres med disse bilene, tekniske tips, hvor man får tak i deler/ styling og slikt. Synes det er greit å samle dette i en egen tråd, da vi begynner å bli en del som har slike herlige biler!

Jeg personlig trenger et panser. gjerne i plast / carbon.

Ellers skulle jeg gjerne hatt plast fremskjermer, men jeg trenger det egentlig ikke.

Hvis noen har en bensinpumpe til salgs, er det fint. min har parkert treskoa for alltid:(

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hørt bakakselen på Tercel er den samme! Men jeg har ikke fått sjekket det ennå.

tercel.jpg

Aldrig så stygg at den ikke er god til noe... tenk en sånn en med 4A-GE+T25... hadde vært kul vinterbil.....:D

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger bære kuler ,endeledd fram skjermer,spacere, felger.gassere.

her er en link til gutta med cash:http://www.j-blood-na.com/86levin/index.htm her finnes det meste for dem som vil betale lit. vet at det finnes "kopier "med bedere kvalitet en j-blood og billigere.toyota lager ikke fram skjermer mer

:(

men veit at det er å få taki i glassfiber.

trur ikke det er samma bak aksling på tercell med det hadde vært supert.Rebuild kit til LSD ligger på 150$ og oppover spørr på toyota kansje dem har noe som passer

Toyota ae86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fensport har originale toyota karrosserideler, tuning, og alt mulig annet. Jeg leste i engelske EVO (som bygger en 86 for tiden) at toyota har full støtte til AE86 ennå, og at de har alle deler på lageret sitt i belgia, men det koster høgg :(

http://www.fensport.com

At det er såpass bra utvalg i england er hovedgrunnen til at jeg som student tar sjansen på AE896 som dagligbil. her er noen priseksemlpler.

Gang med 13 for norsk pris.

Genuine Toyota L/H Front wing - Early £106.17

Genuine Toyota L/H Front wing - Late £97.31

Genuine Toyota R/H Front wing - Early £106.17

Genuine Toyota R/H Front wing - Late £97.31

Genuine Toyota Bonnet £173.73

Front Wings Fibreglass £55.00

Kevlar Reinforced £99.00

Bonnets Fibreglass * £99.00

Kevlar Reinforced * £150.00

Tailgates Fibreglass ** £110.00

Kevlar Reinforced ** £150.00

+

LSD Various specifications available From £533.78

Front Shock Absorbers - Adjustable off car £67.50 (Each)

Rear Shock Absorbers - Adjustable off car £57.95 (Each)

Front - KYB High Pressure +20% Gas Shock Absorbers are the best single rate shock absorber £49.50 (Each)

Rear KYB High Pressure +20% Gas Shock Absorbers £33.50 (Each)

Bilstein Sport Front Ultimate Front Shock Absorber for Fast Road/Competition £119.00 (Each)

Bilstein Sport Rear Rear Shock Absorbers from another known manufacturer designed for Fast Road/Competition £79.95 (Each)

Bilstein Rally Rear Front Shock Absorbers from another known manufacturer designed for Rally applications £79.95 (Each)

Fensport lever stort sett av postordre. her er ett utdrag av deres prisliste på frakt:

Medium parcel up to 20kgs

2 working days £58.80 up to 20kgs + 60p/Half kilo thereafter 2-5 working days £69.90 up to 20kgs + 75p/Half kilo thereafter 3-5 days £119.25 up to 20kgs + £1.85/Half kilo thereafter Times vary £161.65 up to 20kgs + £2.85/Half kilo thereafter Times vary £161.65 up to 20kgs + £2.85/Half kilo thereafter

Small Pallett up to 100kgs From £125.00 From £140 £POA - Sea or airfreight available £POA- Sea or airfreight available £POA- Sea or airfreight available

Large Pallett up to 150kgs From £158.00 From £160 £POA- Sea or airfreight available £POA- Sea or airfreight available £POA- Sea or airfreight available

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ae86Levin

Jeg trenger bære kuler ,endeledd fram skjermer,spacere, felger.gassere.

her er en link til gutta med cash:http://www.j-blood-na.com/86levin/index.htm her finnes det meste for dem som vil betale lit. vet at det finnes "kopier "med bedere kvalitet en j-blood og billigere.toyota lager ikke fram skjermer mer

:(

men veit at det er å få taki i glassfiber.

trur ikke det er samma bak aksling på tercell med det hadde vært supert.Rebuild kit til LSD ligger på 150$ og oppover spørr på toyota kansje dem har noe som passer

Noen som vet mer eksakt om disse kopiene, hvor man finner det på nettet f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å flytte over skivene? det pleier ikke være så vanskelig, ihvertfall ikke på gamle USA drog (som jeg er mest vant med)... de har jo samme boltsirkel og bredde, så det virker jo logisk om det er det samme. uansett gjør det ikke noe, bare vi kan ta sperra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skal ut og leke, mens andre skal ut og skru.....

Sjekket forresten fesport siden i dag. De har fremdeles skjermer. men de i glassfiber er biligere. dessuten er de jo lettere... tror jeg må ha noen sånne.

Din er den sølvgrå på hamar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett LSD oversikt hos TRD:

http://toyota-trd.jp/en/strt/d_lsd.html

AE95 og carina/corona4wd (nyere enn 88) har samme sperre som AE86, som er bygd etter october 85.

For oss som har bil fra før october 85, er den unik for AE86.

Både tidlig og sen AE86, og AE95 fåes med to forskjellige sperrer. 1,5 veis, og 2 veis.

Siden alle tuningfirmaer selger en sperre til både sen og tidlig AE86, går jeg ut fra at også sperrene fra AE95/carina/corona passer til alle AE86.

AE95 er denne Nyere corolla 4wd (den som tok over etter tercel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg "lekt" lit....

Vist man først skall ha sperre og beatele for det går mann for KAAZ eller cusco lsd det er det råeste man får.Trd sperrene er bare en ombygd orginal lsd som låser seg litt bedere en orginal.

Fant ut at man ikke skal bruke syntetisk lsd olje da den er for glatt.????

Jepp min er den søllgrå fra hamar.

Går ann å få hele hilux bakaksling til å passe men den er endel breiere/tyngere og det må sveises fester.

Toyota ae86

Lenke til kommentar
Del på andre sider