Gå til innhold

AE86: Deler og tips. Hva har vi, og hva trenger vi.

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Ok! Er 4-link og Panhard originalt på alle GTS coupe, Levin, Sprinter osv. (jeg kan ikke alle modellnavnene, hehe)?

 

Hvordan synes du deletilgang/delepriser er når det gjelder upgrades for driftingbruk? (Foringer, stab.-stag, fjærer/dempere, LSD, osv.).

 

Vurderer en rekke ulike bilalternativer for drifting, og da er jo deletilgang viktig. Volvo/Opel/Ford og til dels BMW er det jo forholdsvis enkelt/billig å få deler til, men så er jo en rigget Hachi en skikkelig driftebil, da... :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gts/sprinter (ae86) har disse spec'ene. AE86 som er lik å se åp mengler spere og skiver bak.

 

Deletilgangen er rimelig grei for en sånn bil. det må ofte hentes fra utlandet. men ingenting er spes dyrt eller vanskelig å skaffe.

 

Deler finnes på blant annet:

 

http://www.fensport.com

 

http://www.technotoytuning.com

 

og en del andre steder som jeg ikke har linker til på denne pc'n...

 

Sperra passer fra en del andre toyotaer (hvis det er en 2.gen ae86)

 

hele akselen passer fra 2.gen tercel (corolla 4wd stv)

 

motor passer fra mr2, corolla gt, celica1.6gt++

 

kassa er en vanlig T5. Du kan også bruke sierrakasse (med adapterplate) "alle" lager dempere/fjærer til bilen. og mange bremsekit kan tilpasses.

 

En ting er at hachi'n har 114.3/4 i boltsirkel. det er det damme som bla 200sx, og andre populære biler. så hjul er ikke no stress.

 

Du kan kanskje si at 4A-GE'n er en liten motor. (sammenlignet med f-eks sierra2.0) men den er bedre konstruert, så du får like mye hk fra den for samma cash (sånn ca)

 

Volvo/opel/ford er jo kjedelig. skaff deg en hachi, du... (og noen ekstra sperrer & sånn før sesongen)

 

det er sikkert litt dyrere med en hachi enn en 240/sierra.... men... du får jo ikke like tøff bil da... Jeg personlig har ihvertfall fått nok av å bytte kammer, og høre på dårlige løftere (har mange forder) så jeg skal kjøre hachi (når den er tett...)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår