Gå til innhold

Registerrem

Ranger emnet


djman

Anbefalte innlegg

Hei! For en stund siden fikk jeg byttet reg. reim og vifterem på min golf 2. Etter en stund begynnte vifteremma mi å pipe, og jeg smurte den med reimspray, da slutta den.. Men nå tror jeg reg. remma har begynnt å gjøre det samme, og jeg lurer da på om det går ann å smøre registerremma? Er det farlig? Skal den være helt tørr??

 

Har forrsten 1,3 liters motoren..

 

Hadde også vært fint hvis noen kunne si meg hvor starteren på denne bilen sitter..

I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg har liten peiling på dette, men den var inne på verksted for å bytte registerremma for 2 mnd siden, og da måtte reima byttes + noen deler på vannpumpa. Så jeg vil ikke tro det er den igjen.. Er det farlig å smøre remma?

I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

 

Da smører jeg ikke registerremma.. Men er det vannskelig å bytte starter, trodde det var den jeg fant bak der når jeg titta, men det var jo helt sinnsykt vanskelig å komme til både nedenfra og overfra.. Må jeg skru av masse for å bytte den, og er det vanskelig?

I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by djman

har en 87 modell, trodde det bare var til å skru av og på, men så at det var litt mer vanskelig enn det... Faen, da må bilen på verksted igjen..

 

Innsuget sitter jo ikke i mange skruer da. Tror det er 6-8 stykker

 

Men du har vel gasser, og da må den av også

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stram viftereima så ordner det seg nok. Ofte piper reima fordi at den er for slakk eller er slitt. På Golfen er selve stramminga en enkel sak. Du skrur løs en skrue og dreier rundt et tannhjul, og når reima er passe stram, strammer du skruen igjen... Var det som man måtte gjøre på bilen min. Det var gjort på 1 min eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren sitter vel nede framme på høyre side sett forfra, om det ikke er forskjell på 1,3 og 1,6/1,8 l. Følg + ledningen fra batteriet, denne går til starteren. Om du skal begynne å skru ut denne, anbefales det at du tar av batteripolene først.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by djman

Er du sikker på at det ikke er den samme starteren? Faen er ikke lett å få tak i til 1,3 literen da... Føkk..

 

Det er jo en Polo motor, burde ikke være vansklig det da

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår