Gå til innhold

b230fk/ft?

Ranger emnet


Trygve_

Anbefalte innlegg

Originally posted by Trygve_

jeg syns jeg har hørt at hvis du bytter ett par ting på en b230fk så skulle du få 321 hk. bensinklokke? hvor mye vil alt dette koste? gjelder dette kun fk? fk har jo 135 hk mens ft har 165, hva er forskjellen på disse 2 motorene utenom turboen? kan du få 321 hk med å gjøre det samme med en ft og?

 

 

ser du bare har 14 poster.. dvs du har ikke lært deg til å ikke tro på hva hayabuza sier..

 

men nå veit du det

 

 

forskjellen på de motorene er at den ene har høyere turbotrykk enn den andre :P og wastegate. viss jeg husker riktig :P..

 

dette er for det meste pga avgifter osv..

 

 

i de motorene får man 225 hk med chip og noen småmods som luftfilter og større annlegg..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, er kun ladetrykket (stilt av wastegate), og muligens en litt annen software som er forskjellig.

 

Fordelen med å kjøpe fk er:

1. Det finnes flere av de (var billigere i innkjøp).

2. Er sannsynligvis ikke så hardkjørt.

3. Lavere turbotrykk = mindre slitasje på turbo.

 

Trenger heller ikke å bytte wastegate for å justere opp turbotrykk, nok med noen skiver.

 

Ettersom turbo'ene ellers er identiske, begynner de også å lade på samme turtall.

 

For å komme over 300hk, må du minst gjøre følgende.

1. Større turbo.

2. Helst en ny IC.

3. Større dyser og LMM + ett chip.

4. Bearbeide, eller bytte topp'en.

5. Helst en annen kam.

+ De andre tingene som clutch, girkasse osv...

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

høytrykk drar fra ca 3500, lavtrykk fra 1000-1500.. kompressor fra 0...

 

Mambo: greit nok at du ikke tror på det men du burde holde kjeft ettersom du ikke vet noe om det.

 

Da det her er snakk om motorene med mitsubishi turbo`s kan jeg si at det ikke stemmer at en ft ikke "drar i" før 3500rpm..

Da de har samme eksos/kompressordel og jeg selv har hatt slike motorer selv kan jeg ikke huske noen forskjell på "respons"..Bortsett ifra at ft`n laddet høyere trykk enn fk`n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår