Trygve_ Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 jeg syns jeg har hørt at hvis du bytter ett par ting på en b230fk så skulle du få 321 hk. bensinklokke? hvor mye vil alt dette koste? gjelder dette kun fk? fk har jo 135 hk mens ft har 165, hva er forskjellen på disse 2 motorene utenom turboen? kan du få 321 hk med å gjøre det samme med en ft og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 det du har hørt er nok ikke helt riktig. må nok bytte mer enn "et par" ting for å få 321 hk i fk\ft motor.:rolleyes: Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 vet du pris og evnt hva de forskjellige delene koster?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 kost på en sånn ca 20 - 30 k har rundt 350 hester :) er en del som må gjøres :) er mange tråder om dette på forumet er bare å søke ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by Trygve_ jeg syns jeg har hørt at hvis du bytter ett par ting på en b230fk så skulle du få 321 hk. bensinklokke? hvor mye vil alt dette koste? gjelder dette kun fk? fk har jo 135 hk mens ft har 165, hva er forskjellen på disse 2 motorene utenom turboen? kan du få 321 hk med å gjøre det samme med en ft og? ser du bare har 14 poster.. dvs du har ikke lært deg til å ikke tro på hva hayabuza sier.. men nå veit du det forskjellen på de motorene er at den ene har høyere turbotrykk enn den andre :P og wastegate. viss jeg husker riktig :P.. dette er for det meste pga avgifter osv.. i de motorene får man 225 hk med chip og noen småmods som luftfilter og større annlegg.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 så det er eneste som er forskjellen? at ft har wastegate og høyere turbotrykk ? det er jo en stor fordel å ha wastegate. har ikke skrudd så mye på bil, men wastegaten er en av mange måter man kan stille turbotrykket på? har den noen andre oppgaver? takker for svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 og seff en annen turbo da :P glømte å skrive det :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by Trygve_ og seff en annen turbo da :P glømte å skrive det :P hmmm samme turboen! er vel bare forskjellig trykk! er nå det jeg har fådd for øret ::) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 det kan være samme turboen, men de er helt sikkert stillt forskjellig. lavtrykksturboen drar vell så og si fra 0 av, det ligger jo i ordet. ft er jo høytrykksturbo, så denne drar på høyere turtall. er vell litt logisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 høytrykk drar fra ca 3500, lavtrykk fra 1000-1500.. kompressor fra 0... Mambo: greit nok at du ikke tror på det men du burde holde kjeft ettersom du ikke vet noe om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Man må ta wastegate-klokken fra FT maskinen og erstatte den med den som står på FK maskinen. Det jeg har hørt iallefall... Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Haya: kan det være deg jeg har hørt det fra? vet du hvor jeg kan finne ut om det er sant eller ikke? kan jo være at det stemmer, de går jo så ett helvete når du trimmer de. Lars: hvis du må ta wastegateklokken fra ft over til fk, hvorfor ikke bare kjøpe ft da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 For det første, er kun ladetrykket (stilt av wastegate), og muligens en litt annen software som er forskjellig. Fordelen med å kjøpe fk er: 1. Det finnes flere av de (var billigere i innkjøp). 2. Er sannsynligvis ikke så hardkjørt. 3. Lavere turbotrykk = mindre slitasje på turbo. Trenger heller ikke å bytte wastegate for å justere opp turbotrykk, nok med noen skiver. Ettersom turbo'ene ellers er identiske, begynner de også å lade på samme turtall. For å komme over 300hk, må du minst gjøre følgende. 1. Større turbo. 2. Helst en ny IC. 3. Større dyser og LMM + ett chip. 4. Bearbeide, eller bytte topp'en. 5. Helst en annen kam. + De andre tingene som clutch, girkasse osv... Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Hayabuza høytrykk drar fra ca 3500, lavtrykk fra 1000-1500.. kompressor fra 0... Mambo: greit nok at du ikke tror på det men du burde holde kjeft ettersom du ikke vet noe om det. Da det her er snakk om motorene med mitsubishi turbo`s kan jeg si at det ikke stemmer at en ft ikke "drar i" før 3500rpm.. Da de har samme eksos/kompressordel og jeg selv har hatt slike motorer selv kan jeg ikke huske noen forskjell på "respons"..Bortsett ifra at ft`n laddet høyere trykk enn fk`n... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Hayabuza høytrykk drar fra ca 3500, lavtrykk fra 1000-1500.. kompressor fra 0... Mambo: greit nok at du ikke tror på det men du burde holde kjeft ettersom du ikke vet noe om det. ok? hvor har du fått det fra at jeg ikke veit noe? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.