Mambo Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 vi har selv en shimset opp wg på bilen våres.. (FK) og reponsen kommer faktisk seinere nå enn det den gjorde før.. btw..det wg'n gjør er å slippe eksos forbi turboen når det blir for mye eksos(trykk).. når man shimser gjør man at den begyner å slippe forbi eksos seinere dvs.. turboen får mer trykk og lader mer.. simple as that Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Mambo vi har selv en shimset opp wg på bilen våres.. (FK) og reponsen kommer faktisk seinere nå enn det den gjorde før.. btw..det wg'n gjør er å slippe eksos forbi turboen når det blir for mye eksos(trykk).. når man shimser gjør man at den begyner å slippe forbi eksos seinere dvs.. turboen får mer trykk og lader mer.. simple as that Den vil nok begynne å lade omtrent helt likt, men ved høyere ladetrykk kommer makseffekten senere. Dermed kan det fort virke som at den lader senere. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 virker som ladetrykket kommer seinere ja.. og bunneffekten er lavere! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Merkelig, bunneffekten skal faktisk teoretisk bli høyere. Men, kan være flere faktorer som spiller inn også? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 jeg veit ikke hvorfor.. men før begynte du å merke turbo effekten ved 1200-1500 O/min når merker du det ved 2500 O/min detta er ikke teoretiske men praktisk!! ;) hehe.. men merker at den er møøøøe sterkere ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 jeg har fått for meg at fk slutter å dra ca rundt 4ooo - 45oo, er det noe en kan gjør for å få den til å dra mer ut? det ideele er jo hvis den drar fra 25oo - 55oo/6ooo omdr. hva må evnt tilm for å få ften til å dra fra 25oo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Originally posted by Trygve_ jeg har fått for meg at fk slutter å dra ca rundt 4ooo - 45oo, er det noe en kan gjør for å få den til å dra mer ut? det ideele er jo hvis den drar fra 25oo - 55oo/6ooo omdr. hva må evnt tilm for å få ften til å dra fra 25oo? For at den skal dra skikkelig godt ut til 6000 omdr må du nok ha en litt større turbo ja.... Men da kan det bli vanskelig å fa den til å dra helt fra 2500omdr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 den drar nå fra 2500-4500/5000 istede for 1500 - 3000/3500 ca.. snakker da topp effekt Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.