Gå til innhold

Forbannet på megabillig

Ranger emnet


Golf4

Anbefalte innlegg

Det som megabillig hevder at alt er dyrt er direkte feil, en titt i regnskapene til forhandlere og importører viser en bruttomargin på ca 33-38% .. dette er en margin man må ha for å drive butikk i dag.

 

Jeg kan være enig i at prisene på nett er noe høye, bilstereobransjen er kanskje litt gammeldags der, dvs at det opereres med en noe høy veil pris for å så gi rabatt. Dette systemet fungerer greit i butikk og alle bruker denne modellen, på nett fungerer det heller dårlig. De fleste som handler bilstereo i Norske butikker betaler ikke stort mer en det de gjør på megabillig.. når rabatter er regnet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som megabillig hevder at alt er dyrt er direkte feil, en titt i regnskapene til forhandlere og importører viser en bruttomargin på ca 33-38% .. dette er en margin man må ha for å drive butikk i dag.

 

Jeg kan være enig i at prisene på nett er noe høye, bilstereobransjen er kanskje litt gammeldags der, dvs at det opereres med en noe høy veil pris for å så gi rabatt. Dette systemet fungerer greit i butikk og alle bruker denne modellen, på nett fungerer det heller dårlig. De fleste som handler bilstereo i Norske butikker betaler ikke stort mer en det de gjør på megabillig.. når rabatter er regnet inn.

 

Jeg har sjøl sittet og sett på regnskapene til de store importørene og noen forhandlere..

 

Fort Knox, har gått med underskudd i 2005 og 2006, BoomCar's overskudd har sunket de siste 2-3 årene..

Bass Brothers går også med underskudd..

 

Audiocom har overskudd på ca 1,5 mill driftsinntekter på 16 millioner (og 1,5 mill er det de sitter igjen med når alt er betalt)

Auto Hifi har overskudd på ca 300 000kr etter driftsinntekter på ca 16 milloner..

 

Med tanke på at disse to store importørene av Rockford, MTX, Alpine, Kicker++++ Sitter igjen med så lite overskudd etter den omsetningen sier jo litt om at de har LITE å gå på i pris sammenheng..

 

OG så kommer vi til Tryland Tekniske driftsinntekter på 7,5 millioner, og overskudd på 1 million..

(Fikk ikke opp regnskap på megabillig as pga at det er stiftet i slutten av 2006 og regnskapene for 2007 ikke er på plass enda..)

 

 

 

Kom ikke her å si at de "store stygge ulvene" i dette landet tjener penger...... (Og da siktet jeg til f.eks Audiocom og Autohifi...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 paller bare, går det så dårlig for megabillig?:race

 

Kjøper det de har på lager og dette var bare en blanding av 9800/980BT'ere. 9 spillere igjen, resten solgt. Hvor mange trenger du? Ingen? Hvorfor bryr du deg om antallet for da? Besøk vårt lager heller og ta med deg kamera, legg det opp her så får vi se hvem som ler sist. Leverandør hadde desverre kun 3 paller igjem. Hvordan det, trenger du mer kan jeg ta inn noe ekstra fra Thailand til deg? Går kanskje noen dager raskere fra Singapore hvis det haster for deg eller spesialfrakt med fly, der kan vi tilby deg 75% i rabatt på full fraktpris. Noe du aldri får andre steder. Men du er vel bare ute for å kverulere og leke med saueflokken som dilter etter slike som deg innpå her for dere har tydeligvis ikke noe annet å gjøre på. Missunnelse er en sykdom jeg ikke misunner noen. Den er som ond kreft, desverre uhelbredelig i de fleste tilfellene.

 

mvh

per

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva firmaer velger å selge utstyr avhenger også av innprisen til firmaet da ;) ta f.eks alpine her i norge..

 

Alpine er solgt til nytt firma. Blir ganske snart billigere også skulle jeg tro. Vi skal ta inn svære antall fra statene ganske snart. Da blir Alpine sine forhandlere i Norge nødt å skjerpe grådigheten sin. Alpine importøren i Norge er ikke så verst på prisene sine. Jeg har sett prislista. Forhandlerne demmes som er grådige, mesteparten av dem iallefall så slipper jeg å ta alle under samme kam. Dette er fakta så kan folk si hva fanken de vil.

 

Det var som Pioneer sa til meg under pris forhandlinger, vi kan ikke matche prisen på deres 9800BT spiller for dere selger dem jo billigere enn hva innprisen våres er. Greit nok det, da henter vi bare inn EU modellene et annet sted. De virket livredde for å gi oss kontrakt, prisene blir for lave vet dere og det er visst livsfarlig i Norge.

 

Firma jeg synes synd på i lille Norge er dem som selger veldig lite men rådyrt. Så lenge de klarer noen dådyre salg i måneden så klarer de også å overleve med en del slit og løgner om andre konkurrenter. Dette er firma som har 5 produkter på lager og er avhengige av at andre har varene de så sårt trenger på lager.

 

mvh

per

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har brukt en halv formiddag på lese og le synes jeg det kunne passe med et innlegg her.

 

Idag bestiller man jo flere og flere ting gjennom nett. Jeg handler nesten alt jeg trenger over nett. JEg bor skikkelig grisgrendt, og derfor kan man ikke 'stikke ned og ta med seg etpar plugger når man monterer.' Det er drøye 20 mil til nærmeste butikk med elektronikk.

Det må planlegges, ting må bestilles, jeg er dønn avhengig av nettbutikker.

 

Derfor for min del så spiller det ingen rolle om jeg betiller fra iceaudio, bilradiospesialisten eller ebay. Jeg har ikke personlig forhold til noen av disse likevel. Ting går sjeldent i stykker. Jeg handler jamt over all elektronikk jeg trenger, til under 5000, på ebay. Bortsett fra datautstyr. Det er av en eller annen grunn virkelig skambillig i norge. Hvorfor er det det?

 

Jeg har ikke noe forhold til megabillig, men oppretter du en paypal konto, man man jo glatt hoppe over mellomleddet. Jeg lukter på rf et effekttrinn nå, og ser at mb har dette til 9300. Dette kan man finne FERDIG LEVERT (inklusive paypal avgifter.) til kr. 4600 på ebay, evt inklusivew mva til kr. 5700. Skal du handle billig utenfor norge, hvorfor ikke gå rett på ebay?

 

Jeg tror aldri jeg har klart å ødelegge noe elektronikk, utenom min HK AVR-7500, (forøvrig kjøpt ny i norge) som likevel var utenfor garantitid og jeg måtte koste på den 1800 i rep. Flott sier jeg! Det var likevel min feil, mangel på tilstrekkelig kjøling. Hos meg er det nå en avveid risk, bestiller jeg en amp på nett som koster det halve og går går i stykker, vel, så kjøper jeg en til. Det er da jaggu ikke verre ennn det.

 

Jeg liker service dog. Alt til bilen handler jeg gjennom mitt lokale verksted. Det inkluderer også dekk. Noen ganger er han billigere enn konkurrenter, men som oftes er han dyrere. Og det ser jeg jaggu mellom fingrene med. Jeg kan ikke så mye om bil som jeg kan om ting som bruker strøm, derfor bruker jeg min lokale verkstedsmann til slike ting.

 

\\Rr

 

Etter at internett tok av i Norge ble datautstyr skikkelig billig. Har du ikke merket det? Jeg bodde i statene den gang og solgte vanvittig med harddisker til Norge så det jomet. Så kom kopiene ut på markedet, spesielt en som ble masseprodusert i Ungarn. Gidder ikke fortelle den historien eller hva merke det var, har ikke tid til å skrive bøker. Folk biter på det meste og kjøper, vi kutta ut salget av harddisker pga det der for det ble bare mer og mer av det. Men alle de som har begynt å kopiere andre, altså handle på eBay, vi leverer varer til mange firma der som er brukte varer som er reparert. Disse firma er ganske store og selger så det jomer til blant annet Norge billig men så er varene brukte også selv om det ikke helt vises. Jeg har advart mange i Norge men hører de på deg. :-) Neida de hører bare på bløffmakerne. Omtrent hver dag får vi email, kan dere fikse ditt og datt, kjøpt på eBay. Nei beklager, send det tilbake der du kjøpte det fra. Vi henter inn mange kunder derfra og mindre av dem handler nå på eBay. Latterlig hele den auksjonsbedriften og eierne sitter bare og lar det skje, de bryr seg ikke. Rockford Fosgate kjørte et firma til helvete som solgte der, 2 millioner dollar måtte de ut med. Good bye med dem. Så lykke til dere som er heldige iallefall på eBay. Garantier kan du bare glemme der stort sett, de tjener jo nesten ingenting på varene de selger. Sier seg selv når mange varer de selger er billigere enn prisene fabrikanten gir sine forhandlere. Så eBay kjenner vi til. Stakkars kunder som handler der. Gir du garanti på en vare du nesten ikke tjener penger på? Disse folka må dekke alt det selv for de har ikke lov å selge på eBay.

 

mvh

per

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per i det ene sekundet kjefter du og smeller på de som presser ned prisene og anklager dem for å selge uten fortjeneste og i neste sekund er du villig til å selge enda billigere for å ta salget i fra dem...morsom fyr du:D

 

og når det gjelder drift av firma og de utgifter som følger med arbgiveravgift, mva, skatter og andre avgifter inkludert rottegift så trenger jeg ikke deg for å forklare meg det;)

 

Og det Ateam prøver å si om Focal i andre land er at det er ikke spesielt å tjene på å importere Focal fra andre land etter at du har betalt frakt, mva og toll selv om varen er billigere i det spesifike landet i forhold til lønnsnivået der,dette er ikke synsing men derimot noe som er sjekket oppmot utsalgsprisen i andre land(internet er en fin ting)

Når det gjelder Morel ifra USA og Israel mener jeg å huske at Pål hadde en forklaring på dette tidligere(noe med lisensproduserte produkter) men husker ikke helt i farten..

får bli opp til andre hvem de vil tro, spiller i grunnen liten rolle for meg.

 

 

Nei, les hva jeg sier for du er litt kjapp i vendinga, ivrig i å ha rett eller? Ja sa, "Du kan liksom gi dem vekk uten fortjeneste slik de gjorde for å vise at de var billigere enn oss. Hvem driver firma lenge på den måten? Hva er vitsen? Vi leker ikke butikk." Betyr enkelt og greit at nei, vi leker ikke butikk og er ikke villige heller å bruke kalkulatiren i 30 minutter for å gi en kunde en 50 lapp ekstra i rabatt fra hva en konkurrent gir. Jeg vet bare hvem som overlever til slutt når den skikkelige konkurransen starter i Norge og den er ikke så mange åra unna. Det vil bli USA tilstander også i Norge. Morsomme folk som deg skjønner ikke såpass. :-)

 

Hva Pål mener om Morel eller Ateam om Focal spiller ingen rolle for jeg vet hva det koster. Herregud mann. Frakta spiller null rolle tar du inn en liten palle. Blir ikke mange kronene i frakt pr enhet da vet du. Siste palle vi fikk inn var det 190 produkter på, frakta kosta 23 kroner pr unit. Dyr frakt hva? Tar du 2 paller blir prisen ikke så mye mer i tillegg. Men dette sier vel ikke Pål og co noe om, bare at det er knalldyrt eller? :-) Lommerusk!

 

Hvor ble alle svara jeg venta på fra forrige melding? Du vet jo alt du? Vet du hvor mye du har igjen av lønna du tjener i året etter at alle skatter, gebyrer, avgifter og resten av skatteparadisskiten i Norge er betalt? Jeg skal gi deg 3 eksempler. 3% - 9% - 21% Jeg gleder meg til dette svaret.

 

TOLL finnes ikke på bilstereo men du vet visst alt, beklager at jeg må rette så mye på deg. Må være sykdommen min som gjør meg så forbanna smart?

 

Sjekke utsalgsprisen i andre land, internet er en fin ting sier du? Har du noen gang vært i utlandet og sjekket påstandene du kommer med? Lite trolig, eller at du er en utrolig dårlig prisforhandler. Kunne gitt deg eksempler på mye rare priser i internetbutikker jeg som de firma selger for halv pris i butikkene. Hvorfor gjør de dette mon tro? Flere av dem har både 5og 10 forskjellige nettbutikker under forskjellige navn og priser. Hvorfor holder de på slik du som vet alt? Dette har jo allerede foregått i mange år i Norge også nå.

 

mvh

per

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Megabillig: Det er greit at det skrives usakelige ting om Megabillig i denne tråden. og uriktige til tider. Mer er du så lavpannet forettningsmessig at du går til verbalt angrep på de? Du snakker om å se hvem som overlever lengst, og jeg kan bare se at dette er forretningsmessig selvmord.

 

Skal gi deg rett i fraktkostnader per enhet minker for desto mer du tar inn. Som regel pris per enhet også om man tar inn nok. Men så har man da kapitalbinding, bestillingskost, lagerdriftskost, lagerholdskost osv.

 

Har ikke satt meg inn i sakenskjerne men å gi igjen en kunde 50 spenn må være bedre enn tapt fremtidigsalg. + at du fikk masse bad cred her. Du har visst et par steg igjen på kurset - Leaders for Dømmies. En misfornøyd kunde sier det til 10. En misfornøyd du gjør fornøyd sier det til 20. Du hadde her altså sjangsen.

 

Du kan ikke forvente at alle kan allt om toll. mange trur at allt som går igjennom tollen er toll. Noe kun som er gjeldene i noen tilfeller som klær og grønnsaker. Som regel er det bare mva = moms. Det kan virke som på meg, fra en logistikers synspunkt at du vet utrolig lite om en alternativkostnad. JA den er vanskelig å beregne men din er nok høy om dette er din forretningsstil.

 

 

Moralen her er egentlig. Alle kan ikke bli fornøyd, men å gå til verbalt angrep på kunden i et offentlig fora er ikke lurt. Men igjen virker som du har mye å svare for deg på. Jeg sier ikke at dere ikke kan svare, men kasnkje prøve å bidra til læring i stedet for mobbing. Svar på en skikkelig måte for deg og du har vunnet. Svar som en dust og tap.

 

Er også enig med Morel, ikke tull med svultser og kreft. Noen har det faktisk og kan bli støtt. Men dersom han også er forhandler, synes jeg han også bør avstå fra diskusjoner vedrørende andre forretninger. (Tok kun utgangspunkt i nick i antakelsen om Morel som forhandler)

 

Jeg personlig kommer nok ikke til å handle på Megabillig. Ikke på grunn av de som prøver å dra deg ned i søla, men på grunn av den som virkelig klarte det. Deg selv! Kasnkje noe til ettertanke? Eller vil mitt innlegg bli klippet opp og rakket ned på med?

 

Hilsen

Kim

Hilsen

K3nt_

 

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet her er at alt et quotet og quotet gang på gang så den faktiske posten er glemt bort, her er det jeg komenterte og den kan du ikke snakke deg unna...sykdom ellet ikke

 

Sitat:Sjekker jeg innprisen har du handla av et lite amatørfirma som jubler hvis han/hun tjener et par hundrelapper på et salg og kaster momsreginga staten skal ha i bosskassen. For her er det nesten ingenting å vinne på salget i det hele tatt. I dette tilfellet er det staten som stakk av med fortjenesten men greit nok hvis det var poenget da, noe jeg tviler sterkt på! :-) Hvem overlever av slike firma i dyre Norge? Gi bort varene, vi er billigere enn megabillig liksom? Ler så jeg skriker av slikt opplegg. Vi har forresten ikke lov å oppi billige priser på mange produkter vi selv tar inn fra Norske importører på vår nettside, andre forhandlere skeit nesten i buksene når det skjedde så vi fikk beskjed om å ØKE prisene. RING oss for tilbud, det har vi lov til. Men å gi bort varene for å "leke" billig gjør vi ikke.

 

jaha men fremdeles skulle du skaffet varen billigere??

 

Sitat:Du kunne fått bedre pris hos oss hadde du pruta litt

 

her skriver du rett ut at selv om det andre firmaet mer eller mindre gir bort produktet kunne du gi en bedre pris;)

 

Hvor ble alle svara jeg venta på fra forrige melding? Du vet jo alt du? Vet du hvor mye du har igjen av lønna du tjener i året etter at alle skatter, gebyrer, avgifter og resten av skatteparadisskiten i Norge er betalt? Jeg skal gi deg 3 eksempler. 3% - 9% - 21% Jeg gleder meg til dette svaret.

ja jeg vet at mesteparten av lønna forvinner bort i skatter og avgifter men dette er da for faen likt for all enten du selger eller kjøper noe.

Har ikke giddet å regne på det men inntektsskatt må alle betale og deretter forsvinner det penger ut på alt du kjøper i form av mva(8-25%) alt avhenging av hvilken vare eller tjeneste du kjøper, så har du eiendoms skatt, veiavgift og en haug andre avgifter så skal jeg tippe så kanskje rundt 9% har du igjenn noe som selvfølgelig ikke er bra for da kan du i værste fall ende opp med å få formueskatt på dette også.

 

Frakta spiller null rolle tar du inn en liten palle. Blir ikke mange kronene i frakt pr enhet da vet du. Siste palle vi fikk inn var det 190 produkter på, frakta kosta 23 kroner pr unit. Dyr frakt hva? Tar du 2 paller blir prisen ikke så mye mer i tillegg. Men dette sier vel ikke Pål og co noe om, bare at det er knalldyrt eller? :-) Lommerusk!

 

tja en palle bilstereo fra Italia til Norge kostet for noen år siden ca 4500kr og ja man får mange enheter på en palle så fraktkostnadene pr enhet blir lav, det jeg tok utgangspunkt i var fra forbruker sin side der man må handle via en forhandler i utlandet og I dette tilfellet er det ikke noe nevneverdig å tjene kontra å handle via en seriøs aktør i Norge og mange ganger ikke noe som helst.

 

TOLL finnes ikke på bilstereo men du vet visst alt, beklager at jeg må rette så mye på deg. Må være sykdommen min som gjør meg så forbanna smart?

 

beklager min feil, var mva jeg tenkte på men skrev altså noe annet..skal prøve å ikke gjøre den feilen en gang til O store allvitende orakel.

 

Sjekke utsalgsprisen i andre land, internet er en fin ting sier du? Har du noen gang vært i utlandet og sjekket påstandene du kommer med?

har de noen gang falt deg inn at noen av oss faktisk sitter med prislistene fra importøre i andre land og at disse kan innhentes via internett for de med de rette kontakter??

 

Kunne gitt deg eksempler på mye rare priser i internetbutikker jeg som de firma selger for halv pris i butikkene. Hvorfor gjør de dette mon tro? Flere av dem har både 5og 10 forskjellige nettbutikker under forskjellige navn og priser. Hvorfor holder de på slik du som vet alt? Dette har jo allerede foregått i mange år i Norge også nå.

Ja dette er jeg smertelig klar over og jeg kunne kanskje nevnt noen navn også men da trakker jeg muligens noen av samarbeidspartnerene dine på tærne?

 

Du har kanskje ikke oppfattet det enda men du angriper feil person, prispolitikken din forsvarer jeg det er fremtreden din jeg ikke kan fordra og når jeg prøver å dra frem andre firma som faktisk også prøver å holde prisnivået sitt lavt så er du dødelig opptatt av å fremheve at du er den eneste som kan drive butikk og er den eneste som har rett(noe som er forståelig med tanke på alle sykdommene du har pådratt deg iløpet av denne diskusjonen, noe som forøvrig ikke er noe man spøker med)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper det de har på lager og dette var bare en blanding av 9800/980BT'ere. 9 spillere igjen, resten solgt. Hvor mange trenger du? Ingen? Hvorfor bryr du deg om antallet for da? Besøk vårt lager heller og ta med deg kamera, legg det opp her så får vi se hvem som ler sist. Leverandør hadde desverre kun 3 paller igjem. Hvordan det, trenger du mer kan jeg ta inn noe ekstra fra Thailand til deg? Går kanskje noen dager raskere fra Singapore hvis det haster for deg eller spesialfrakt med fly, der kan vi tilby deg 75% i rabatt på full fraktpris. Noe du aldri får andre steder. Men du er vel bare ute for å kverulere og leke med saueflokken som dilter etter slike som deg innpå her for dere har tydeligvis ikke noe annet å gjøre på. Missunnelse er en sykdom jeg ikke misunner noen. Den er som ond kreft, desverre uhelbredelig i de fleste tilfellene.

 

mvh

per

 

Makan damndamn

 

Jeg sitter her nærmest og griner, over at en forhandler faktisk kan sitte sånn på nett og bruke TID på å bare grave sin egen grav. helt latterlig!!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Per,

Her står du å anklager forhandlere/importører for å være grådige....

Leste du i det hele tatt posten min ?

 

Ang varer på lager:

De fleste forhandlerene der som jeg listet har 2-6 ansatte, lagervarer for ca 1 000 000kr.. Det er faktisk ganske mye til å være en forhandler i Norge.

Importører har varer for ca 4-6 000 000kr

 

 

Overskuddene som er listet i posten min tidligere er FØR utbytte, og høyeste lønn er vel på ca 450 000kr hos de to store importørene, AutoHifi og Audiocom.

 

Men de som virkelig har avanse på sine produkter sier du ingenting om.... snodig, for jeg vil jo si at det er de som er grådige da. (Og nei, det var ikke Audiocom, Autohifi og Installbay jeg siktet til da)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår