Gå til innhold

Forbannet på megabillig

Ranger emnet


Golf4

Anbefalte innlegg

Det som megabillig hevder at alt er dyrt er direkte feil, en titt i regnskapene til forhandlere og importører viser en bruttomargin på ca 33-38% .. dette er en margin man må ha for å drive butikk i dag.

 

Jeg tviler sterkt på at forhandlere av datautstyr har en bruttomargin på over 30%. Men så koster datautstyr omtrent det samme her som i USA, hvis man legger til momsen.

 

Jeg forstår ikke hvorfor da bilstereo skal være så mye dyrere i Norge en USA.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tviler sterkt på at forhandlere av datautstyr har en bruttomargin på over 30%. Men så koster datautstyr omtrent det samme her som i USA, hvis man legger til momsen.

 

Jeg forstår ikke hvorfor da bilstereo skal være så mye dyrere i Norge en USA.

 

Datautstyr har SMÅ marginer. Jeg jobber som IT-konsulent, og det er IKKE salg av datamaskiner vi lever av for å si det sånn!

 

Anyway... hørt om lønnsnivå, og forskjeller der? Store kvanta, hvor fabrikker ligger hen +++

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig bare et par 3 firmaer som tjener penger på å selge datautstyr i Norge idag, de ligger alle sammen på kullerød. Alle andre lever av å selge tjenester i tillegg som typhoon påpeker.

 

Lyd er litt annerledes, jeg som er over gjennomsnittet interesert ønsker ikke at alt salg flyttes over på nett, da er det ikke lenger mulig å høre utstyret før man kjøper. Hverken produsenter eller importører har heller ikke det ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå selger jo de store nettbutikkene som Komplett masse bilstereo, fra bla. Pioneer, Sony osv.

 

Så har vi jo Megabillig som jeg har forstått er en uautorisert forhandler av bilstereo.

 

Hvorfor har det ikke kommet en seriøs aktør innenfor bilstereo som satser stort på netthandel?

 

Er det fordi folk flest handler billigst mulig på Elkjøp og Biltema?

Er det fordi folk flest ikke bryr seg om pris så de betaler fullpris på Bilradiospesialisten?

Eller er vi så få seriøse innenfor Bilstereo at alle kjenner noen som kjenner noen som har en liten "butikk" i garasjen hjemme?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå selger jo de store nettbutikkene som Komplett masse bilstereo, fra bla. Pioneer, Sony osv.

 

Så har vi jo Megabillig som jeg har forstått er en uautorisert forhandler av bilstereo.

 

Hvorfor har det ikke kommet en seriøs aktør innenfor bilstereo som satser stort på netthandel?

 

Er det fordi folk flest handler billigst mulig på Elkjøp og Biltema?

Er det fordi folk flest ikke bryr seg om pris så de betaler fullpris på Bilradiospesialisten?

Eller er vi så få seriøse innenfor Bilstereo at alle kjenner noen som kjenner noen som har en liten "butikk" i garasjen hjemme?

Er fordi det ikke er penger nok i det.

tjener mye mer på rent butikksalg.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.megabillig.no MEGABILLIG AS

 

hvis man blar nedover så ser man at han stort sett forsvarer seg mot negativ kritikk nedover her og..

 

sorry, men gadd ikke lese alt etter ei stund, men scrolla til hver gang det kom rød skrift.problemene er stort sett det samma, frakt og tungvind betaling. sikkert endra på nå..

 

iflg de nederste "klagene" ser det i alle fall ut som om han ordner greit opp for seg mtp reklamasjon og garanti

han kommenterer forøvrig mest de negative innleggene og forsvarer seg på akkurat samma måte som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jeg forøvrig enig i... for meg så er det den personhetsen han driver med her og. er bare å heve seg over det. kunder får han vel uansett hvis han er så jævla billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megabillig har

kommentarer ..

 

Her var det en missforståelse ute og gikk fra kundens side. Han fikk det vi avtalte og ble fornøyd.

 

Ler meg i hjæl... Leste bare denne syns hele Megabillig er komisk.

Ikke meget diplomatisk. Kunden sin feil. Det er jo DU som er dårlig på informasjon. Klar tale er viktig. Og hva har du or å garantere at han ble fornøyd?

 

 

Jaja... samme det... Tut å kjør :respect

Hilsen

K3nt_

 

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komisk at han tilbakeviser samtlige klager og fordummer alle kundene sine :) Tydelig at vår kjære per aldri gjør feil .

 

Det virkelige komiske er det at det finnes folk som aldri blir lei av å rakke ned og lete etter feil på andre. Men slik er det vel bare i Norge. Misunnelsen er enormt høy og jeg er glad jeg ikke lider av den sykdommen. Det høres ikke mye fristende ut å ha den sjukdommen i det hele tatt. På tide at folk innser at Megabillig AS er her for å bli, absolutt ingen kan ødelegge noe for oss. Vi derimot har ødelagt for mange andre men det kan de takke seg selv for. Evig skitprat går folk leie av og leser en mellom linjene i mange tråder på bilforumet skulle dere megabillig hatere knuse firmaet for 5-6år siden? Vi venter fremdeles på det jordskjelvet.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier til megabillig ;;;

Det er greit at det skrives usakelige ting om Megabillig i denne tråden. og uriktige til tider. Mer er du så lavpannet forettningsmessig at du går til verbalt angrep på de? Du snakker om å se hvem som overlever lengst, og jeg kan bare se at dette er forretningsmessig selvmord.

 

Jeg svarer følgende;;;

Merkelig vi ikke er døde allerede med all den selvmorden jeg har kommet med i det siste da hva. Folk er ikke helt dumme lenger som leser bak her, de har begynt å våkne og skjønner at konkurranse er sunt. Drittpreikk har foregått i generasjoner i Norge, helt normalt. At kunder alltid har rett mener de som slikker kundene sine opp etter ræva for å dra ut av dem så mange kroner de bare klarer. Falskinger som det finner du ikke hos oss. Er det en slik selger du liker, en som ler av hvor lettlurt du var etter salget. Sjekk med forliksrådet hvor mange "seriøse" bilstereofirma som er lista der pga useriøsitet på saker de tapte med glans, du blir overrasket hva du finner der hvis de vil ut med det. Vi er ikke å finne i demmes lister men det gjør mange "seriøse" SERIØSE dere kaller dem for finnes der. Et firma solgte RF utstyr de kobla i bilen til kunde, bassen ble blåst i fillebiter. Firmaet skyldte det på lunden. Dette var en pakke som passet perfekt sammen. Forliksrådet kjørte dem dit de hørte hjemme, opp med kassaapparatet, kunden skal ha pengene eller nytt utstyr tilbake. Hørt mange slike historier opp gjennom åra, derfor har vi vanvittig mange kunder idag. Jeg skal ikke nevne navn på dette seriøse firma jeg nevnte her, skal holde meg for god til det. De leser meldingen her selv. Sist jeg hørte fra dem var hvem som var vår Soundstream kontakt da de hadde en kunde med en ødelagt forsterker. Det er vi det sa jeg, bruker ikke eksterne verksted jeg som ganger opp prisene mange ganger slik at det blir mye dyrere skulle garantien ikke dekke skaden, så send kunden til oss, dere er ikke autoriserte og bør holde dere unna produkter dere ikke har kjennskap til. Hvordanjeg visste det? Dere hadde ikke kontakta oss ellers! Da hørte jeg ikke mer fra dem. Kunden kom 2 uker etterpå til oss med den historien. Der blir det aldri kjøpt en kabel en gang, verre bløffmakere hadde han aldri vært borti.

 

Du sier videre ;;

Har ikke satt meg inn i sakens kjerne men å gi igjen en kunde 50 spenn må være bedre enn tapt fremtidigsalg. + at du fikk masse bad cred her. Du har visst et par steg igjen på kurset - Leaders for Dømmies. En misfornøyd kunde sier det til 10. En misfornøyd du gjør fornøyd sier det til 20. Du hadde her altså sjangsen.

 

Jeg svarer følgende ;;;

Du skjønner ikke hvor jeg vil hen, Jeg har aldri sagt vi gir 50kroner i avslag uansett grunn, jeg sa vi gidder ikke leke butikk med å slikke folk i ræva. Kjøpp en subb til 2000,- og har vi den ikke får du tilbud om pengene tilbake eller en subb i samme prisklasse, som oftest gir vi noe som koster hundrevis av kroner mer som er bedre. Ingen som klager hos oss på slike tilbud.

 

Du sier videre;;

Du kan ikke forvente at alle kan allt om toll. mange trur at allt som går igjennom tollen er toll.

 

Jeg svarer på denne;;

Du skal aldri tro, du skal vite så er mange problemer løst. Husk at i Norge er det du som er ansvarlig for hva du gjør, ingen andre. Hva som går under TOLL eller andre avgiftsgrupper kan en finne ut på nettet eller ringe tollvesenet så får man svaret. Du lærer ingenting av å høre på andre som TROR de vet også går du i fella fordi de bare trodde og får plutselig ekstra omkostninger å betale. Sjekk før man handler! Hvem får da skylda når uhellet er ute? Joda da er det firmaet du handla hos sin feil, typisk det der. Kunden har jo rett vet du var det ikke så?

 

Du pjatter fortsatt;;

Moralen her er egentlig. Alle kan ikke bli fornøyd, men å gå til verbalt angrep på kunden i et offentlig fora er ikke lurt. Men igjen virker som du har mye å svare for deg på. Jeg sier ikke at dere ikke kan svare, men kasnkje prøve å bidra til læring i stedet for mobbing. Svar på en skikkelig måte for deg og du har vunnet. Svar som en dust og tap.

 

Mitt svar til pjattet ditt;;

Bry deg om ditt eget og drit i hva andre holder på med. Meg lærer du absolutt ingenting. Taper jeg 5 kunder helt iorden, det er en fri verden vi lever i, la de handle hos deg eller andre og betal mer, det er ikke mine penger som brukes. Slike ærlige svar du får av meg nå får du ikke av andre selgere. Jeg kysser ikke kundene opp i ræva for å selge dem noe. Ta deg en tur på Elkjøp, de ansatte der vet jo nesten ingen verdens ting, servisen sucker som bare faen, masse kunder har de likevel? Hvorfor? Fordi alt er billig? Mye dyrt der du kan få sjokk av men folk går dit de tror det er billig for det er jo en stor bedrift vet du. :-)

 

 

Mer pjatt fra deg ;;

Jeg personlig kommer nok ikke til å handle på Megabillig. Ikke på grunn av de som prøver å dra deg ned i søla, men på grunn av den som virkelig klarte det. Deg selv! Kasnkje noe til ettertanke? Eller vil mitt innlegg bli klippet opp og rakket ned på med?

 

Jeg svarer som alltids helt ærlig;;

Kjøp hos noen du liker og lykke til. Jeg personlig handler der det er billig også driter jeg i hvem selgeren er. Produktet jeg vil ha, ikke selgeren. Så kos deg hvor enn du handler. Dine fortjente hardt opparbeida penger bruker du der det passer deg.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er latterlig å lese denne tråden.

Svulster både i hodet og i nyrer.

En ting er sikkert:

En skal ALDRI tulle med kreft og dens innvirkning på et menneske!

Er dette sant så er nok løpet kjørt for deg, Per. Måtte du få en fredfull vandring inn i døden!

 

Når det gjelder det at Morel er annerledes i USA kontra Norge, er noe av det dummeste jeg noen sinne har hørt!

Hvorfor skal en høyttaler ha andre spesifikasjoner i USA kontra resten av verden?

 

Morels høyttalere er de samme all over the world og prisene er satt i samarbeid med produsent!

 

 

Jeg synes at det blir litt for dumt å skrive noe mer i denne tråden. Det virker nesten som om du, Per, er en lystløgner av rang. Du skjønner ikke når det er på tide å gi seg, og bare fortsetter til "the bitter end"!

 

Mvh

Pål

 

Den seriøse Pål ønsker meg en fredfull vandring inn i døden. Hvem har sagt jeg skal dit? Hvorfor være en lystløgner? Du vet de som lyver så det griner tror alle andre er lik dem selv. Har du nå fått et nytt grep på kunder nå kanskje? Ikke handle av MB, han karen har kreft og dør snart? Er vel dette vi skal høre nå fremover. Jeg nevnte det fordi jeg sliter meg litt skrivefeiler pga et svulst på hjernen med mange avleggere. Jeg går på stråling og det ser jo bedre ut allerede. Vi har kommer langt på sykehus også i Norge etterhvert så du trenger ikke glede deg for tidlig. Jeg har aldri sagt jeg har kreft i nyrene, lungene derimot og den dritten der har krympa 25%. Cellegifta vil hjelpe meg å leve i mange år fremover selv om alle kreft symptomer jeg har er ondartet. Er jeg redd? Nei, jeg er ikke en redd liten fis jeg Pål, jeg kjemper til siste sekund og er aktiv som bare fanken. Dårlig pust har jeg, går greit det. Smerter et rent helvete, er det vi har medisiner for. Så megabillig går ikke dukken for det, det sørger andre for som er mye høfligere enn meg. :-)

 

Morel historien kom fra en i Norge, navn betyr ingenting. Helt enig, ikke tro, sjekke først, det gjorde jeg. Tull og tøys. Produktene er like. Snart får du muligens en Morel konkurrent, må teste det mer først. Så kan du stappe avtalen du har, eller var det enerett :-)) med Morel i Israel i lomma, den betyr absolutt ingenting for oss. Jeg søkte samarbeid med deg, du var useriøs nok til ikke å svare på en søknad en gang. Livredd prisene går ned hva Pål? Klarer du ikke presset? For lite varer på lager? Hørte du tok inn et agentur på et merke men så var det kun EN ENESTE forsterker du hadde å tilby, er det sant eller bløff? Vil gjerne høre dette fra deg? Dette kom fra en meget seriøs forhandler. Behold Morel du, vi kjøper bare inn stort andre steder og du ender vel opp med SS som Installbay gjorde. Kjøper opp hele dritten når de ikke klarer å følge etter! Og ikke kall meg for en lystløgner, du er bedre enn som så. Slikt pjatt klarer vi oss uten. Finn en løgn jeg har sagt innpå her, kun 1. Du skal få lete til du ser mannen med ljåen.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg i hjæl... Leste bare denne syns hele Megabillig er komisk.

Ikke meget diplomatisk. Kunden sin feil. Det er jo DU som er dårlig på informasjon. Klar tale er viktig. Og hva har du or å garantere at han ble fornøyd?

 

 

Jaja... samme det... Tut å kjør :respect

 

Kunden selv som sa det. Han ble skikkelig fornøyd han og da holder det for meg.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden selv som sa det. Han ble skikkelig fornøyd han og da holder det for meg.

:asshole:

 

Liker denne smilien... Poenget her er at du er arrogant, jeg prøvde å snakke diplomatisk og bare si hva som var lurest. Trenger ikke lære deg noe jeg. Ikke min intensjon. Men denne tråden er fin og eksemplifiserer en dårlig selger. UAVHENGIG om kunden får hva de vil ha. Det er måten du takler de som er misfornøyd.

 

At dere kommer til å vare en stund setter jeg ikke noen tvil om. Men det må da føles bedre å overleve med god samvittighet i forhold til å oppføre seg som en 3-åring i trassalderen.

 

Du kan si hva du vil, mene hva du vil og tolke hva du vil ut av denne tråden og mine innlegg. Du ter deg som du vet mer enn alle andre uten å egentlig gjøre det.

 

Jeg er ute av tråden!

 

:dj

Hilsen

K3nt_

 

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår