Gå til innhold

Trenger hjelp av folk med peil på Honda Civic


stigare

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mandel

hehe ;)

 

ikke gt-r akkurat men

 

hehe.. :D

 

Jeg er vel faktisk en av dem få i verden som ikke vil ha skyline.. så det der var skivebom ;) (Men JA stian jeg vil være med deg å kjøre for det!) hehe..

 

Har litt lyst på en liten bil... civic størrelse liksom.. tror nok kanskje jeg går inn for å kjøpe det.. men jeg må finne akkurat den som faller i smak..og det er ikke lett nå.. Denne røde i tråden falt virkelig i smak så det er noe slik jeg vil ha.

 

Men.. bare jeg får solgt a4`n og har pengene i handa så skal det jaktes på bil for (nesten) alle penga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT-Stian

Hva med denne?

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=527669

 

Går vel ikke så verst, men spørs om du liker golf da ;)

 

Blir sikkert en tur på deg snart :D Tror det er langperm snart :)

 

Skal jeg ha golf må det være noe som er ...tja.. hundre ganger råere og mer blikkfang enn den der.. ;)

 

Motor har ikke noe å si... trenger ikke å gå noe bra.. bare den ser veldig bra ut utseendemessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

Og den ga du 30k for?

Var det noe feil med den eller?

Mye rust?

 

Var da innmari billig.

Men så ligger vel hvite biler under andre farger i pris og?

 

Var da kul bil det der og :)

 

den ga jeg 30k for ja...eneste feil var en bremsecaliper som måtte byttes..

var litt rust på hjulbuen bak men det var bare "pynterust"..

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

Skal jeg ha golf må det være noe som er ...tja.. hundre ganger råere og mer blikkfang enn den der.. ;)

 

Motor har ikke noe å si... trenger ikke å gå noe bra.. bare den ser veldig bra ut utseendemessig :)

 

pokker..jeg var sikker på at denne hadde gått 150.000 sist jeg så på annonsa, men det var vel feil det da..heh..

litt pen i allefall, men kanskje ikke helt din smak.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=529634&username=

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

 

pokker..jeg var sikker på at denne hadde gått 150.000 sist jeg så på annonsa, men det var vel feil det da..heh..

litt pen i allefall, men kanskje ikke helt din smak.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=529634&username=

 

Var ikke ille den der.

Men vr6 vil jeg ikke ha. Forsikring er for dyr på den.

 

Tror ikke noen klarer å finne en VAG som faller helt i smak.. uten at den skal bli FOR dyr.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Men hva er det som er gjort med denne bilen i forhold til en original Honda Civic da?

 

Ser at front er byttet ut? Men hva mer er gjort med den slik utseendemessig foruten senking og felger?

 

539683_509x382.jpg

 

 

Annet som er gjort med den som jeg kan se er lykte-lister og skjørter... Ellers se bilen ganske original ut.. er jo da de er tøffe:D

 

Jeg kjøpte nå ihvertfall min HB Esi 125hk for 70K med 113.000 på telleren.. nesten ny lakk, og garanti mot rust... ble no fornøyd med det jah! :cool:

 

Kjøp deg civic du... kan du leve med litt støy. *noe som egentlig bare gjør det mer gøy* så får du mye morro, med lite problemer om du behandler den bra...

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler sterkt civic ja! jeg kjører et EG4-prosjekt som er under konstant utvikling. den civicen du har funnet ser jo temmelig strøken ut. ww front, sideskjørt, hekk, lakkerte speil, lister, lyktesenkere, senket en hel del, syttiser, osv...

rust burde som nevnt ovenfor ikke være noe problem, men g5 civic har en tendens til å ruste litt i hjulbuene bake.

kan også bekrefte at den ikke er spes godt støydempet, men motorlyden er helt rå (for å være stock) ved pådrag. utrolig mange av dem som har sittet i passasjersetet mitt som har vært veldig overraska over rå motorlyd og vanvittig sprek bil for å være en 1.5l. i tillegg er LSi/VEi utrolig driftsøkonomiske. jeg har målt min (VEi, d15z1 motor med VTEC-E) til 0,63-0,65 mange ganger, og jeg kjører ikke som bestemor;)

jeg betalte 45k for min i oktober i fjor. da hadde den gått 179k. bilen var fint kjørt (mangla ikke en pigg i de originale piggdekkene), men hadde litt kosmetiske feil, som bl.a bulk i taket, lakkskade på venstre bakskjerm, rust på hjulbuene, osv.. mitt inntrykk (og for øvrig listepris-listene) er at jeg betalte ca 10k under d som er vanlig. VEi ligger forresten litt over LSi i pris, da den har litt dyrere motor..

men må si meg uenig i at d lønner seg mye å kjøpe stock bil og style den. et bodykit koster 8-15k + tilpassing, og hellakk koster 20-25k. skal du i tillegg kjøpe interiør (stoler osv), lykter, eksos, felger++ koster d litt..

hvis du joiner oss på forum.club-honda.org får du helt sikkert hjelp til d du trenger. dette er ikke rette plassen hvis du leter etter hondakompetanse lixom. stort sett eiere av eldre VAG, volvo og BMW her etter d jeg har observert...

noen som vil se meg knuse en '94 golf eller?:D :D

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo ganske så bra ut! :D

Da gjelder det bare å få solgt audi`n da!

 

vwgolf2: Jepp jeg går fra audi til honda nå. Kommer helt sikkert til å savne a4`n også. :)

Men er ute etter en bil som er billigere på alle måter nå.

Vet at en civic av denne typen ikke kan måles opp mot a4`n når det gjelder comfort osv. Men artig å prøve noe nytt også. :)

Jeg kommer nok helt sikkert til å kjøpe igjen Audi etterhvert også.

 

Er ikke så trangsynt at jeg er fan av KUN ett merke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår