Gå til innhold

Til alle eplekjekke Ford elskere!!

Ranger emnet


parelius

Anbefalte innlegg

Gamle ford eller Volvo som er tingen, men bare om Forden har en spesiell motor... ellers tikker den bare og hoerest ut som den skal daue...

 

min Mustang her en V6, storste dritt motoren, og ikke er det lett aa faa tak i deler til den heller, savner 240'n min jeg.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

finnes til og med 1.3.. har sett noen 1.6 og de går ikke bra.. men 2.0 går omtrent som en 2.3 volvo maskin..

 

hmm... men volvoen har vel betydelig med dreiemoment. 1 nm faktisk.. hehe.. ford har 180 nm på sin 136hk. volvo har 181 nm:)

og husk at da hadde volvo fortsatt bare ohc.. og ikkje dohc

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

escorten kutter på 0.9 bar for å beskytte motoren.. Den har noe en kan kalle en ordentlig motorstyring..

 

hahahaa....det gjør vel for faen alle volvoer også det.. kutter tenning på 0.9bar.. trenger ikkje chippe for å få dette bort...(ta dette med en klype salt) skal sjekke imårå om fjerning av sperra...

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den her ligger her endå... :puke

 

Mange som har Ford her i orådet. Men alle har det som "rallebil" Kjøre til det detter sønd. Kor mange Volvo folk gjer dette med sin Volvo?

 

Her er nokre kara med Cossie her også... Men trur dei skrur minst like mykje som dei kjører. Cossie er bra så lenge det funger. Noke det ikkje bruker å gjer.

 

Vil berre sei at ein standard 740 GL slår ein standard Sierra eller Scorpio i kjørekomfort... :)

 

Men ein Granada 2.8GHIA hadde vore rått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre meg... skal vi ikke bare gi oss snart?

 

dersom vi ser vekk fra moderne biler som Focus ST og S60R, så ser vi at Ford har hatt mange dårlige biler. De har velt helt greie som bruksbiler i en stund, men så har de svunnet hen... Ford har alltid vert en bil som det blir solgt mye av. den mest solgte bilen per dags dato i verden er F-150. De lager også et helt utrolig spekter av biler. Men Ford er og blir en konsum-bil. Men de er gode også. Spesialmodellene til Ford fra hine hårde dager setter Volvoer i skam. Har Volvo en reell konkurrent til Escort Cosworth RS Turbo Sport WRC og så videre??

 

Volvo har alltid hatt gubbestempelet på seg. Dette fordi når man kommer opp litt i årene betyr det at bilen er solid og fornuftig. De er stort sett "evigvarende" og romslige. Volvo har også laget noen mindre gode biler som 440, 460, 480, 360 und so weiter...

 

For å konkludere, en Ford har vert en bil man har kjøpt fordi man skal ha transportmiddel, mens Volvo har man kjøpt fordi man skal ha seg bil.

 

Hvilken er best nå om dagene? Si det... Ford GT er jo flott, men ikke til salgs. Focus RS er vel ledende da, med T5-motoren sin. Volvo sin konkurrent blir da S40T5 eller S60R. Personlig så ville jeg hatt S60R. Dette er en bil som er betydelig billigere enn sine konkurrenter i toppsegmentet og det er ikke en sporty kaste-rundt-svinger-bil som Focus'en når man ikke vil det lenger, men bare vil hjem. Sporty når du vil, komfortabel cruiser når du skal trøtt hjem fra jobben. Snakk om MPV! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåplig diskusjon!! Hva får man ut av en slik tråd? Og dra frem utkipp fra ei lokal budstikke om hvlkene biler som dominerer hoggern er teit! Hadde jeg kjørt volvo hadde jg kjørt volvo for at jeg hadde likt bilene.. Det samme gjelder ford.

2007 vw touran excl. 170 dsg

2001 SEAT leon 1,8 20vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være moro å prate drit om bil - det er det som ligger bak at en slik tråd kunne bli så lang.

 

Selv om en som er "for" det ene merket og "mot" det andre alltid vil kunne "velte" andres argumenter med enkelteksempler, tror jeg nok at det i det store og det hele er mye rett i det følgende:

 

Gamle Henry Fords plan for drøyt 100 år siden var masseproduksjon av biler. Det skulle bli biler som kunne kjøpes av folk flest og de måtte gjøres billigst mulig. Visstnok skal Ford-organisasjonen etter hvert ha konsentrert seg ganske mye om hvor billig (og dårlig) man kunne gjøre en del uten at den ble altfor dårlig. Altså: Filosofien kan se ut til å ha vært at man gikk inn for å gjøre alt akkurat så holdbart som det "måtte" være for at bilen skulle kunne aksepteres i markedet og selge bra.

 

Volvo er, til tross for ganske bra salg i USA og "folkebilstempel" i hjemlandet, en bilprodusent med relativt lavt volum og i så måte mer "eksklusiv". I motsetning til Ford, kan Volvos kvalitetsfilosofi se ut til å ha vært omtrent slik: Hvis vi er usikre på om et vesentlig element holder lenge nok, sørger vi for å overdimensjonere slik at det varer "evig". Dette kan i det minste se ut til å ha noe for seg hvis man med "Volvo" sikter til de "store svenske"...

 

Volvobiler er selvfølgelig heller ikke feilfrie, men det er ikke vanskelig å "selge" i dette forumet det poenget at de store bakhjulsdrevne Volvoene er solide og holdbare og lett kan holdes gående i mange tiår.

 

Ford har i store trekk (sett over mange tiår) vært blant de mest populære merkene - sikkert i nesten hele verden. Statistikk skal visstnok vise at Ford har klart mer feil enn "kvalitetsbiler" og som oftest også mer enn gjennomsnittet. Det at kundene stort sett har vært fornøyde og ofte har kjøpt Ford igjen ved neste anledning, skal visstnok i relativt liten grad være knyttet til selve produktet (bilen), men skal i stor grad komme av at det finnes et omfattende forhandlernett og bra service.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør stort, kjør stolt, kjør hardt, kjør stil, kjør gammel volvo uten tvil.

Volvo er min religion og 240 er min gud.

Det finnes tre typer biler: gamle volvoer, nye volvoer og eldgamle volvoer.

 

Men la nå de stakkars fordfanatikerne få lov til å skryte de daffe rustholkene sine opp i skyene, jeg skal ikke forsvare volvo i denne diskusjonen, for at volvo er så bra at det trenger ikke å fosrvares.

Fordfokene krangler bare for at de er sjalu for at de ikke kjører volvo.

 

BTW: original 240 krenger, men det går an å kjøre grisefort med den fordi.

Husker en gang jeg kjørte ræva av en blodsenka sierra 2,0is med 17" på fin veg, med helt original volvo 245. på 185/70/R14 dekk med utslitte bakdempere, var riktignok en B230E motor i volvoen, med AW/71 kasse.

Tok sierran i svingene, og det peip noe jævli i dekkene på volvoen da ja.

 

I would rather push a volvo, than drive a ford.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør stort, kjør stolt, kjør hardt, kjør stil, kjør gammel volvo uten tvil.

Volvo er min religion og 240 er min gud.

Det finnes tre typer biler: gamle volvoer, nye volvoer og eldgamle volvoer.

 

Men la nå de stakkars fordfanatikerne få lov til å skryte de daffe rustholkene sine opp i skyene, jeg skal ikke forsvare volvo i denne diskusjonen, for at volvo er så bra at det trenger ikke å fosrvares.

Fordfokene krangler bare for at de er sjalu for at de ikke kjører volvo.

 

BTW: original 240 krenger, men det går an å kjøre grisefort med den fordi.

Husker en gang jeg kjørte ræva av en blodsenka sierra 2,0is med 17" på fin veg, med helt original volvo 245. på 185/70/R14 dekk med utslitte bakdempere, var riktignok en B230E motor i volvoen, med AW/71 kasse.

Tok sierran i svingene, og det peip noe jævli i dekkene på volvoen da ja.

 

I would rather push a volvo, than drive a ford.

 

 

den funker begge veier da, har sett Sierra Turbo Diesel flise en Opel Speedster jeg... i svingene...

har mye med sjofoere aa gjoere, like som med bilen.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår