Gå til innhold

Til alle eplekjekke Ford elskere!!

Ranger emnet

parelius

Anbefalte innlegg

• Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mambo

det er jo litt festelig da ;) eller er det bare jeg og kjetilr som syntes det :P

så lenge alle skjønner at vi gjør det BARE på gøy liksom :P

jeg synes det er skikkelig artig å diskutere jeg. så det er bra vi er flere.. Er vant til å diskutere litt om volvo og da svigers familien er ihuga volvo fantaster og har alltid hatt volvo.. Så det er liksom litt artig å være outsidern med ford.. hehe..;)

Men hvis noen føler at de må innlegges eller får store problemer av det jeg / vi skriver så må de bare si ifra.. da skal jeg slutte..:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

pent kan en ikke kalle en vanlig 1.3 L men en rs 2000 er slettes ikke ille.. har hvertfall gode recaro stoler og litt..;)

recaro stolene = spesialutgave da, hehe..

blir jo nesten som om vi skal dra inn volvo 242 gr.a. med 375hk i 2.1L turbo fra 80 tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Ja var det ikke du som "kjørte fra" en E36 M3 over en fjellovergang med supervoloven din? Eller blander jeg med et annet dass? Uansett kom deg ned på jorda. En førr kjører ikke fra en Cosworth med mere hester. Prøv en Cosworth så skjønner du hvorfor.

Og det her er en idiotisk diskusjon. Både Volvo og Ford lagde like dårlige biler før, kan dere ikke bare innse det?

hahaha, jeg vet ikke hva du snakker om, det gjør åpenbart ikke du heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo mer sinna folk blir jo artigere.. har jo vært rdl sin taktikk lenge... hehe...

:D

jeg har sett mange utsagn av rdl, men kan desverre ikke si jeg har sett noen utsagn jeg ikke kunne levd foruten.

Jeg tror ikke han har noen taktikk. SKal ikke si noe mer om hva jeg tror, men :p Han får nå ha lykke til med ford eller whatever han skrur på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

recaro stolene = spesialutgave da, hehe..

blir jo nesten som om vi skal dra inn volvo 242 gr.a. med 375hk i 2.1L turbo fra 80 tallet!

rs 2000har recaro interiør, dvs fremstoler som standard..Kom faktisk både på mk1 og 2..

har ikke noe med 242 gra å gjøre. en 242 gra fikk du ikke kjøpt i vanlig handel.. men en rs derimot.. lær litt bilhistorie...

242 gra var jo en baneracing utgave av bilen..ikke noe for hvermansen...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 245_original

Er ikke detta litt barnsli igrunn...har vel ikke noe å si for dere hva andre synes..og hva med at volvo er firkantet?!? Sitter jo faenmeg ikke UTAFOR bilen å kjører heller da...kvalitet og sikkerhet..gleder meg til jeg ser en ford fra 1977 som har vært i daglig bruk i alle år! :cool:

har da en 77 mod granada stv som har vært i daglig bruk siden den var ny.

helt topp bil det.

jon

lordbongo

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvor mange gamle volvo'er ser du på veien, og hvor mange ford'er ser du?

De fleste eldre ford biler har rusta opp for lenge siden!!!

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Det finnes "ingen" granada'er igjen.

Finnes noen, men det begynner å bli få :(

Min 82 Ghia har vært i daglig bruk helt siden den var ny, avskiltet i juni, da ble den prosjektbil :)

Rust er det heller ikke for ille med, men det er jo en gammel bil nå.

Volvo, spesielt 24x virker jo udødelige, dem er jo overalt! SLITESTERK og enkel!

Men det viktigste er vel at man liker bilen selv?

Slutt og bry dere så mye om hva andre kjører, smaken er som baken, delt :)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså..

jeg har ikke noe "imot" ford, men volvo er objektivt en bedre bil.

Tenker da både på min subjektive mening, samt objektiv kvalitet.

Jeg har sett mange ford, rundt 90 modeller. De har ikek mangel-lapp, men mer "mangel bok".

Jeg tror faktisk mange av de blir avskiltet pga. tekniske problemer, som bremser, rust, bensinlekkasje, etc.

Å si at ford har bedre interiør, blir litt teit. Volvo har bedre stoler enn ford. Man kan gjerne si at ford med recaro stoler har bedre stoler enn volvo med volvo stoler, men en sierra vs 240, er det ikke store tvilen ute å går.

Blir nesetn som mercedes.. dårlige seter, foruten sportline modellene. Man blir ødelagt i ryggen bare av å se på setene.

sportline har forøvrig recaro stoler :p så mercedes har egentlig ikke bra stoler.

ellers, jeg synest det er bra at ford eier passer på sine ford, volvo eiere passer på sine volvoer, etc. og holder dem på veiene, da jeg ikke liker at alle kjøper seg nye japsebiler istedenfor å gnikke på gamle biler.

Jeg personlig, liker bedre en bil med sjel.

Det finnes biler jeg ville hatt, ikke fordi de var "luksus", "fin" eller slikt. Jeg kunne feks tenkt meg en porsche 356, volvo p1800, volvo amazon, volvo pv, etc.

grombiler! (som også er fine btw)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hello:

FORD - Fikses Og Repareres Daglig:D

Sierra Cosworth - Sirævva Cosfjært

Fiesta=Siesta

BMW - Black Man's Wagon / Break My Window chef

Opel - Skropel:D

Skal du ha Mercedes litt fort og billig tar du bare slegga og moser inn to høl, et på hver side forran på bilen, kjøper deg 2stk hella rally 1000metre, setter dem inn, og vips, så har du merce.

Japsebiler er riskokere!!thumpsup

Audi = ntjaaaa' -OK yodude

hapyhappy

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rs 2000har recaro interiør, dvs fremstoler som standard..Kom faktisk både på mk1 og 2..

har ikke noe med 242 gra å gjøre. en 242 gra fikk du ikke kjøpt i vanlig handel.. men en rs derimot.. lær litt bilhistorie...

242 gra var jo en baneracing utgave av bilen..ikke noe for hvermansen...:)

Bare for å rydde opp i en sak så var jo ett av kriteriene for å kunne delta i datidens "gruppe a" at bilene måtte være serieprodusert..å for å funne kalles serieprodusert måtte bilene selges/lages i x antall eksemplarer.Derfor laget volvo x antall "volvo 242 turbo evolution" men så godt som alle ble solgt til usa,kun et par gikk til europa...Denne bilen hadde så godt som alle gromdelene orginalt...altså:en bil man (såvidt) fikk kjøpt i butikken...

Og før noen kommer og sier at det er jo ikke det samme som en gruppe-a bil så sier jeg:VAR DE ANDRE BILENE SOM DELTOK I GRUPPE A SOLTG SLIK ORGINALT? NEPPE.:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår