Gå til innhold

Til alle eplekjekke Ford elskere!!

Ranger emnet


parelius

Anbefalte innlegg

Originally posted by DaButcher

 

hahaha, takk for dagens humor!

 

Dine utsagn lyser som alltid av din utmerkede markedsanalyse!

 

Jeg tror nok det finnes flere volvo igjen på veiene, enn ford, i forhold til antall solgte biler.

 

Jeg personlig ser at det er få biler fra samme årgang som eldre 240 som er like mye på veiene fremdeles.

 

Det er jo ingen som vil kjøpe gamle sirævaer, scorpioer, etc.

Det finnes "ingen" granada'er igjen.

 

Ford M er vel de eneste gamle ford det finnes noen få av, men det er bare pga. folk bruker de som samlebiler, ikke bruksbiler. Bilene i seg selv har ikke akkuratt noe utmerket kvalitetspreg.

 

Jeg mener ikke med dette å si at ford er dårlig og teit, men det er ikke i samme kvalitetsklasse som volvo.

 

Det sier jo litt at volvo sine seter fra 1980' er bedre enn mange nye biler sine seter.

Du kan godt komme her å si at volvo er firkantet, men hva er gøyt med at alle biler ser like ut?

 

Det er faktisk slik at en spørreundesøkelse viste at heterofile liker store og firkantete biler, mens homofile liker runde og små biler!

 

lesber liker også firkantete biler og gjerne jeeper.

 

Den mest populære homobilen var vw jetta.

ikke at jeg sier du er homo, men bilen din er nå rund..

 

Hihi.. denne tråden bare tar av :D

 

Ford: bullshit

Volvo: hapyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kjetilr

 

Men hvordan kan man påstå at volvo er mest solgt?? Kanskje den ble mest solgt i ett år, men er jo ikke laget spesielt mange volvo 240 i løpet av alle årene.. pr år så er det ikke mange i forhold til andre "bestselgere"..

 

For å også si det på en annen måte. En kan si at volvo ble mest solgt dersom en også tenker brukt. 240'en var en svært populær bil, både som ny og brukt. En del biler som ford hadde, spesielt sierra og taunus var veldig vanskelige å få solgt brukt. Vet om en som venta i over 1 år før han klarte å selge sierraen sin.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bludnik

 

Faktisk, dersom du ser på tallene, ble det laget 2 862 573 biler av 200-serien mellom 1975 og 1993... :D

 

Det er utrolige 162 073 flere enn Sierra som det ble laget 2 700 500 biler av... ;)

 

¨så sier jo det i seg selv at den solgte i noen år FLERE enn ford.... på kortere tid så solgte ford mere enn volvo!!

 

smartæs. les før du argumenterer

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

¨så sier jo det i seg selv at den solgte i noen år FLERE enn ford.... på kortere tid så solgte ford mere enn volvo!!

 

smartæs. les før du argumenterer

 

vel, jeg direkterer mitt argument at 200-serien fra Volvo har solgt mer enn sierra-serien fra Ford. Det er vel gjerne slik at jo lengre en modell overlever, jo mer populær er den vel? En bilfabrikant vil ikke fortsette å produsere biler som ikke er økonomisk bærekraftige å bygge, vel? Sierra-serien ble vel tatt livet av pga dette, lik som 200-serien fra Volvo ble tatt av dage i 1993...

 

smartæs, les innleggene før du argumenterer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo vs. Ford -> "Den evige krigen". Selv ser jeg fordeler og ulemper med begge, men Volvo har noe Ford ikke har på programmet; en hylende turbofemmer. Bare den motoren er grunn nok til å kjøpe seg en bakhjulsdrevet Volvo og få lempet inn denne gullklumpen. På den annen side har Ford noen lette bakhjulstrekkere som med noget ombygging har potensiale for å bli sykt raske. Det koker vel i all hovedsak ned til smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

når vi snakker om skrot. fy faen no større møkkabil ever HAR JEG ALDRI PRØVD!

 

240 turbo likbil! STV altså. den gikk for døden.

hehe havarerte på kolbotn i dag... så ut som en lokomotiv da vi passerte røykla hele veien tokk fyr i motorrommet og olje på alle kanter. mere PÅ enn I motoren:)

 

møkka tralle!

 

gi meg verdens mest slitesterke bil og jeg skal klare å ødelegge den på under 15 minutter.

 

gi meg en ford og den er ødelagt før jeg får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javell. så du mener at du klarer å ødlegge evrdens slitesterke bil? og hva er så det da? en 240? jeg kanke telle en gang hvor mange volvoer vi har drept og alle av dem varte ikke halvparten av det riskokerne gjorde. en mazda 929 en 626 en kadett og toyota camry + corolla har tålt det DOBBELTE med juling av det noen 240 har gjort da vi fikk dem.. og de ble kjørt like hardt alle sammen!

 

Jeg synes denne diskusjonen bør bare brenne i helvete at et bilmerke er bedre enn det andre har mange sider av saken.

vi kan heller si det slik....

 

Ford har alltid hatt tøffere, pener eog ikke minst mer sportslige biler enn volvo!

 

Diskusjon ferdig. Takk for meg!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

javell. så du mener at du klarer å ødlegge evrdens slitesterke bil? og hva er så det da? en 240? jeg kanke telle en gang hvor mange volvoer vi har drept og alle av dem varte ikke halvparten av det riskokerne gjorde. en mazda 929 en 626 en kadett og toyota camry + corolla har tålt det DOBBELTE med juling av det noen 240 har gjort da vi fikk dem.. og de ble kjørt like hardt alle sammen!

 

Jeg synes denne diskusjonen bør bare brenne i helvete at et bilmerke er bedre enn det andre har mange sider av saken.

vi kan heller si det slik....

 

Ford har alltid hatt tøffere, pener eog ikke minst mer sportslige biler enn volvo!

 

Diskusjon ferdig. Takk for meg!

 

Hvorfor i alle dager har dere hatt lyst til å ta livet av biler? Minnes om noen destruktive tendenser jeg leste om i psykologien...

 

Anyways... Selv om jeg ikke er totalt enig med Ford-fanatikeren Tape-R på alt, så er jeg enig med han i hva han sier om at man ikke kan hevde at et bilmerke er bedre enn alle andre. Det er nemmelig praktisk umulig, dog teoretisk mulig.

 

Vi kan se på; hva bruker man bilen til? Skal den kunne ta deg helt opp bakken til hytten på fjellet som Jan Erik Larsen i Autofil alltid sier? Skal den kunne ha med seg hele familien og likevel kunne trekke en campingvogn på ferie til Sverige og Danmark? Skal den se kul ut for folk du ikke kjenner på en tilfeldig bensinstasjon en sen lørdagskveld mens fulle folk ramler inn for å få pølsemenyene sine, eller skal det være et økonomisk fremkomstmiddel for å komme seg fra hjemmet til jobb?

 

Hva vektlegger man? Design? Sikkerhet? Kjøreegenskaper? Komfort?

 

Det kommer helt 'an på hvor mange penger du har og hva du skal bruke bilen til. En Ferrari 360 er en av verdens beste biler er det sagt av mange, men hva hjelper det når du skal flytte og trenger hengerfeste? Eller når den første rimen er kommet på bakken og veien plutselig ikke er 100% perfekt høygrepsasfalt? Da bør du gå til nærmeste Subaruforhandler og få deg en Impreza stasjonsvogn og be de ta Ferrari'en din i innbytte. Eller kanskje en Tahoe eller en XC90? De kan gjøre jobben bedre.

 

Det er heller ikke alle som kan ta seg råd til å kjøpe en ny V70 eller Mondeo. Disse bilene kan lett komme opp i 3-400 000 kroners klassen, noe svært få av oss kan ta seg råd til helt uten videre. Det er derfor vi har de mindre og kjipere bilene vil mange si. S40 og Focus for eksempel. Men for noen er dette den størrelsen de trenger, men har ikke råd til klassen, så de drar og kjøper Kia eller Hyundai, som er helt greie biler. De gjør jobben.

 

Det jeg vil fram til er at man kan ikke si "Volvo ruler gata og Ford suger hestetissemann" eller vica verca. Volvo har hatt sine dårlige biler og det samme har Ford. Ford sliter om dagen med 2. håndsverdien og Volvo er blitt for dyre for folk flest. Jeg tror ikke S40 blir den nye 240'en for å si det slik, heller ikke at Mondeo'en blir den nye Sierra'en. De er for dyre og folk kjøper heller komfort enn motor. Hvor mange S60R eller Mondeo ST220 er det her i landet?

 

Volvo har gode solide biler med det vi nordmenn tenker på som kvalitet. Tenker man Volvo, tenker man sikkerhet og kvalitet, noe man ikke gjør når man tenker på Ford, da de har hatt noen fæle Escort'er på samvittigheten, men Ford lager gode biler likevel og eiger faktisk Volvo. Grunnen til at de kjøpte Volvo var vel pga Volvo har så mye teknologi og knowhow på sikkerhet.

 

Alt i alt, ikke bitch på andre bilmerker, bitch på andre bilmodeller. Ford lager ikke dårlige biler selv om mange Escorter fra veldig tidlig 90-tallet døde før de fikk sett 120 000 km. Volvo lager ikke dårlige biler fordi de er fornuftige og tenker på at familier skal kunne bruke bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PardaX

F-O-R-D = Fikses Og Repareres Daglig ;)

 

beklager hvis denne har blitt sagt før i denne posten... flame me :P

 

man kan ikke påstå at et bilmerke er dårlig bare ved å få laget merkenavnet til et akronym...

 

Greit at ford kan tolkes som "fikses og repareres daglig"

 

men husk at VOLVO = Very Odd Looking Vehicular Object... :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke du greier å knekke sierraen uten å smelle eller fylle på masse rart på ett kvarter, jeg brukte 7000 km på å knekke ei dårlig girkasse, og det kom av en annen som røska i spaken, knakk en 3 mm tjukk rørsplint....

Nå har ikke jeg kjørt Volvo, men en sierra som er i teknisk god stand med bra foringer er slettes ikke ille å kjøre, og en Granada med samme forutsetninger er rett å slett deilig.

 

Men dekk er jo slitasjedel nummer 1 på sierraen da, godt mønster, så plutselig gjennom stria og litt herlig lukt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff patetiske halvruller!! "ford er dritt" "240 er best" hahahah..

 

jeg har da ikke noe i mot volvo, kanskje andre har det, men det er tullete å si at ford er dritt og volvo linjeførti er best!

hadde det vert diss mot golf2 hadde jeg skjønt det:)

- 92` Fiesta Xr2i 1.8 16V

[-x-] 87` Sierra 2.0i ohc

[-x-] 79`Escort 1300

Basskasse selges! -med eller uten element

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Volvo vs. Ford -> "Den evige krigen". Selv ser jeg fordeler og ulemper med begge, men Volvo har noe Ford ikke har på programmet; en hylende turbofemmer. Bare den motoren er grunn nok til å kjøpe seg en bakhjulsdrevet Volvo og få lempet inn denne gullklumpen. På den annen side har Ford noen lette bakhjulstrekkere som med noget ombygging har potensiale for å bli sykt raske. Det koker vel i all hovedsak ned til smak og behag.

 

joa, hadde ikke sagt nei til den motoren, men ville da heller ha tatt den ut av 240'en og satt den inn i en ascona b eller kadett c (siden opel trenger motor fra enten volvo eller ford for å bli små hissig :) hehe)

- 92` Fiesta Xr2i 1.8 16V

[-x-] 87` Sierra 2.0i ohc

[-x-] 79`Escort 1300

Basskasse selges! -med eller uten element

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår