Gå til innhold

Tråden om Camaroen min (ProTouringprosjekt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette kommer til å bli en sprek bil vil jeg tro wtf? Ls1 i en manta med 6trinns kommer til å flytte seg ganske bra..var det bilder av fast fuel rails jeg så der?Er de komplett til å montere rett på motoren og er de med retur??

 

Eg kjøpte FAST sine fuel rails for å gjøre fuel opplegget litt lettere. Legger da opp retur og tur for fuel fra fuel cell'en og bruker en Aeromotive bensintrykksregulator i motorrommet. FAST railsa kommer med AN koblinger så då er bare å koble til fra bensintrykksregulatoren. Quick and easy cheers

 

mvh

Magne

I 2006 blir det Manta med 5.7 LS1 V8 og T-56!

 

Manta B V8 3.5 1977 modell (prosjekt)

http://www.mantav8.com

http://www.crazydriving.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte FAST sine fuel rails for å gjøre fuel opplegget litt lettere. Legger da opp retur og tur for fuel fra fuel cell'en og bruker en Aeromotive bensintrykksregulator i motorrommet. FAST railsa kommer med AN koblinger så då er bare å koble til fra bensintrykksregulatoren. Quick and easy cheers

 

mvh

Magne

 

Hvor mye kostet rails og regulatoren?hvor kjøpte du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte FAST railsa fra http://thunderracing.com/. Kosta vel ca 200$ + frakt og mva. Var litt sen levering, men alt kom til slutt.

 

Har ikkje kjøpt regulatoren enda, men den vil bli kjøpt fra http://www.summitracing.com/. Har kjøpt en del ting og tang herfra, og må si meg enormt fornøyd med dem. Er jo raskere å kjøpe herfra enn rundt om i Norge. Anbefales.

I 2006 blir det Manta med 5.7 LS1 V8 og T-56!

 

Manta B V8 3.5 1977 modell (prosjekt)

http://www.mantav8.com

http://www.crazydriving.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sikkert vært på http://www.ls1tech.com conversion/hybrids foruemet der er genialt, det er 2 typer motorfester som er populære i Camaro 67-69, også i chevelle mener jeg. den jeg bruker plasserer motoren lengst bak, uansett hvilket feste du bruker kan det jo hende du må korte og balansere mellomaksel. ta kontakt med http://www.techlinebilelektro.no, Trond har installert lt1 og ls1 motorer i endel forskjellige biler, han har svar på det meste.

58 ps1 mener jeg fueltrykket skal være, så da kan du kanskje finne ut om tpi pumpa leverer det? Jeg kjøpte Corvette fuelrail med retur, og har lagt opp retur til tanken, det var best mente Trond så da gjorde jeg det, ikke helt sikker på hvorfor :) Har du noen bilder av prosjektet ditt på nett? hvis ikke kan du jo kanskje legge ut noen på http://www.photobucket.com feks.

Har lagt ut noen bilder av bilen min her..Vet ikke om jeg kan kalle den for ett prosjekt siden jeg ikke har begynt ennå..

http://photobucket.com/albums/e343/tpidude/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut noen bilder av bilen min her..Vet ikke om jeg kan kalle den for ett prosjekt siden jeg ikke har begynt ennå..

http://photobucket.com/albums/e343/tpidude/

Og med det mener jeg selvfølgelig motoren...Litt rotete utlagt bilder,men bilen er nå flammelakkert :ratatatat

og det er den som var i Amcar ja..Men la oss konsentrere oss om ls1 og prosjektet til Herskerhans..vil ikke ødelegge tråden for noen her :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå, hvordan går det med camaro'en? ser fett ut!!

 

lurte bare på hvor du kjøpte auto meter speedo'en? den er 3 3/8" stor ikke sant? har lett lenge etter den...

var det 2500,- for speedoen?

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå, hvordan går det med camaro'en? ser fett ut!!

 

lurte bare på hvor du kjøpte auto meter speedo'en? den er 3 3/8" stor ikke sant? har lett lenge etter den...

var det 2500,- for speedoen?

 

Har ikke fått fyra helt enda, har ikke henta motor ledningsnettet hos Trond på Techline enda. Men jeg gleder meg til å begynne å koble opp litt.

 

Speedoen er 5" og kosta 2500 mener jeg ja. kjøpte den og på http://www.techlinebilelektro.no

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

bilder: http://bilder.driftfun.com/hersker-camaro?page=1

 

Dscn0618.sized.jpg

 

Da har jeg koblet motorledningsnettet og starta udyret i går (søndag) Det var morsomt og gir litt mere inspirasjon til å jobbe litt mere så jeg får den på veien, det gjenstår mest småplukk, det største er vel å koble opp alle lysa, legge opp nytt ledningsnett til bilen. Og levere mellomaksel til uni kardan eller mellomakselservice til korting og balansering.

 

Sukkerbitene er midlertidig, nå skal jeg bytte de ut med multiplugger, og få på litt strømper og strips osv på ledningene under dashbordet.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut hersker hans. Gleder oss til meir bilder/film av bilen =) Blir vell kjøring med camaroen til sommeren?

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår