Gå til innhold

Tråden om Camaroen min (ProTouringprosjekt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er deleprisene på denne hoggeren? Har en 75 T/A som kanskje kunne trenge noe deler etter hvert.

 

Jeg betalte 35k for LS1 med T56 på den høggern, og 2000kr for master syl, bremseforsterker, og skiver og kallipere forann fra 98 Camaro,

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et Autometer speedometer??

Viser det km/t eller mph? Pris?

 

Lager du eget instrumentpanel eller? Blir sikkert bra! Med både STOR turteller og speedometer! :)

 

kmt ja, bruker originalt instrument panel til speedometeret, kosta 2400,-

speedometeret er elektrisk og justeres inn ved å kjøre en strekning på 3.2 km og resete på start og mål, for å få det til å vise riktig fart,

 

så man kan justere speedometeret på nytt hvis man skulle bytte til dekke med annen rullediameter.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Litt off topic, men tar jeg helt feil hvis jeg sier at jeg har sett deg utenfor nesbru kebab med den camaro'en der? Rå bil!

;)

 

Skulle gjerne vært ute å kjørt nå, men det var nok ikke meg, men det er en som har en som er veeldig lik, den har en litt lysere rødfarge, og litt mindre felger, 5 eika eller noe, kromfelger sist jeg så den, ser den ofte i Heggedal/Røyken området.

 

Håper å få min ut av garasjen i mai en gang.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har stått litt stille her om dagen, pga litt banekjøring med bmw og dertil skruing, men i dag fikk jeg hvertfall installert alle foringene i bakstillinga :), så da kan jeg henge opp bakstilling på torsdag og måle mellomaksel så jeg får kortet den hos unikardan.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i dag fikk jeg hvertfall installert alle foringene i bakstillinga

 

Endelig! :) Godt å høre at Camaroen får litt TLC den også. Kan du bekrefte om T56'en bruker samma yoke/medbringer på kassa som TH400? (Store typen)

 

Hvilken størrelse kryss hadde du fra før, og hva er det på yoke'n du fikk med kassa? Da jeg skulle bytte kryss på Nomad'en tidligere i våres, viste det seg raskt at den har uoriginal bakaksel, da jeg måtte skaffe overgangskryss mellom lite kryss med innvendig låsing, og lite kryss med utvendig låsing. På Klintberg har de en liste, bare å ta med mål - så har de det meste på lager. Hadde til meg hvertfall!

 

Unikardan fåt til det meste de, men kan være litt stive på pris. Hvis du bare skal korte mellomakselen, ville jeg hørt hos Mellomakselservice da en tidligere kollega bygde om fra 200 4R til 700 R4, og sjekket litt priser. Billigste ble Mellomakselservice, og de bytta hele røret til mellomakselen, sveisa og avbalanserte (selvfølgelig) og alt kom på ca 1800-1900kr hvis jeg husker riktig (3år siden) Unikardan er størst, men det koster vel det og...

 

Snakkes senere Hans.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yoken på mellom akselen som satt i 350 kassa mi, passer rett inn i T56 kassa, 400 og 350 kasser har vel forskjellige yoker? så da regner jeg med at 400 yoken ikke passer i T56. Jeg fikk ikke med kryss til T56 kassa.

 

Betalte 2500 for korting, balansering og bytte av yoke på diff for uni kardan for ca 2 år siden selv, bytta til lengre automat kassa, nå er kassa enda lengre :) skal ringe begge å spørre jeg, mellomakselen min ser jo ny ut med uni kardan klistremerke allerede.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey her skjere jo litt igjen jo hehe.

 

Min LS1 er kaputt som dere sikker har hørt rust i en cylinder og skikkelig riper i alle cylindre pgas trolig stått i krasja bil som bunpanna har gått på så har de tatt en lettvint vask og kaspa den sammen og solgt... Har finni rester av snad og stein i olje kanalene mm...

 

Har en dialog med han jeg kjøpte den av så jeg håper det ordner seg.

Han jobber med og skaffe fabriks ny LS2 hehehe 6Liter på 400hk isteden hadde vært rått...

Jeg håper det ordner seg selv om det koster flesk...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

updates Hersker Hans? Koss går det me Camaro'n? Begynner det å nærme seg ferdig eller? Veldig bra prosjekt...Synest det såg _litt_ riskoker aktigt ut med de røyra og slangene på filter/radiator...men men...er sikkert fordi eg meiner ein sånn bil ska ha go gammel V8 med Gasser og helst ein fin liten kompressor :pray :)

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

updates Hersker Hans? Koss går det me Camaro'n? Begynner det å nærme seg ferdig eller? Veldig bra prosjekt...Synest det såg _litt_ riskoker aktigt ut med de røyra og slangene på filter/radiator...men men...er sikkert fordi eg meiner ein sånn bil ska ha go gammel V8 med Gasser og helst ein fin liten kompressor :pray :)

 

Det er bare snakk om litt arbeidsinnsats til, så er bilen hvertfall på veien, om ikke 100% ferdig, det blir man aldri. De blå slangene blir sett på som litt homofile i amcar miljøet ja :) Men på prosjektet mitt hører de hjemme (prøver jo litt pro touring stuk) syns jeg, har litt sansen for gamle biler med nye motorer. har jo kjørt bilen i 3 år med en 327 med 4 ports som gikk helt greit. men jeg har ikke sans for gassere i det hele tatt, de er litt irriterende egentlig :). Vet ikke hvorfor. Kompresser er jo fristende, men da må det ble sentrifugal så det blir litt lettere å montere intercooler.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår