Gå til innhold

Tråden om Camaroen min (ProTouringprosjekt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når jeg fikk laga xoz til min Camaro fikk jeg og vite at det var nok i massevis med 2,5". Så det ble det, med 3" endestusser ;)

Ser jo kult ut m'm oxo bra lyd ble det

 

P1010146.jpg

 

jepp, lurte på å lage de siste 70 cm med rør i 3 tom jeg og, mulig jeg må det ja, tøffere det. Lyden får liksom ikke blitt dårlig uansett heller :) .

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utveksling har du i Camaroen da Hans? Har selv LS1 og T56 projekt på gang i en 73 Firebird, å lurer litt på hva slags utveksling som er passende, har jo 0,50:1 i 6. giret ;-)

 

Rått at det sviver å går, grattis og lykke til videre med projektet :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utveksling har du i Camaroen da Hans? Har selv LS1 og T56 projekt på gang i en 73 Firebird, å lurer litt på hva slags utveksling som er passende, har jo 0,50:1 i 6. giret ;-)

 

Rått at det sviver å går, grattis og lykke til videre med projektet :-)

 

vet ikke helt sikkert hva jeg har, men tror det er 3:73 eller noe, 4:11 er vel det de fleste vil ha ser det ut som, Går helt fint å kjøre bilen min da, første giret virker bittelitt langt bare, og det er ikke noe vits å legge den i 6 før man passerer 130 kanskje? :), men det er jo nok av gir å velge i. Artig å høre om enda et LS1 prosjekt! Lag en tråd om prosjektet ditt?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, men noen tråd om mitt prosjekt er det ikke noe mening i enda.

Det står på stedet hvil og det har det gjordt en stund.

 

Men holder på å bygger for MantaV8 her på forumet i hans Manta med LS1/T56 combo.

 

Ontopic:

 

Tenkte jeg skulle gå for 3.73, men lurer litt på 4.11 også.

Får jo en syk teoretisk toppfart uansett men den overgiringa, så egentlig viktigst at det akser godt ;-)

 

Lykke til videre uansett, skulle gjerne hatt 1. gen f-body men penga strakk ikke til da det skulle handlest prosjekt bil. Keep up the good work :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det var meg det. Selv har jeg bare plukket det opp etellerannetsted. Grunnen til å krympe diameteren er for å opprettholde farten slik at det ikke "stopper opp".

 

Hvor mye det skal krympes er en annen sak. Har med lite hell funnet utdypende info om temaet eksos uten at det går i siv.ing termer. Ligger vel et par tråder om temaet på \teknisk her.

Mener å huske en som beskrev det som 'black art'.. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen ting for seg å strupe eksosannlegget på slutten, med mindre at du har problem med ALT FOR MYE HESTER ;-)

 

Det dere snakker om er å "steppe" headersene, der er det en fordel å opprett holde farten på eksosen, etter header og eventuel collector extension, gjelder det å ha minst mulig motstand i eksos annlegget. Sett gjerne på et crossover rør for å dempe lyden litt, det gir også et par fotpund med dreiemoment på kjøpet, og et crossover rør gir ALDRI mindre hester, så sett på et slik et viss du har plass.

 

OG, bare så det er sagt så er et 2.5" dobbelt annlegg ingen begrensning før du pumper ut 700HK (svinghjul) Da tatt i betraktning at det er et såkallt "zeroloss" system, dvs at lyddemperene ikke struper eksosen om at det ikke er formange skarpe svinger i annlegget og at bøyene er fine. (mandrell bøyde)

 

Opplysningene over gjelder for N/A motorer.

 

Litt OT, men er jo relevant info for de fleste som leser dette innlegget.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ett lite tanke eksperiment.....

 

En råten 2 liter som er trimmet vil vi gjerne ha minst 2" annlegg på...

har du en 350 så vil en gjerne ha 2 X 2,5" rør....

 

Min 10 liter v8 kommer til å få 2 X 4"....

 

Så det er viktig å få ut skiten....

En motor som min skal jo ha minst 30 ganger så mye luft som en nissan mikra...

Å da skal jo det ut igjen også....?:)

 

Tror det med å strupe den i ende er bare fjas i våre sammenhenger...

 

Skal vi ikke ha LYD da gutter og jenter????

 

Wrom-Wrom....

 

:cool:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ett lite tanke eksperiment.....

 

En råten 2 liter som er trimmet vil vi gjerne ha minst 2" annlegg på...

har du en 350 så vil en gjerne ha 2 X 2,5" rør....

 

Min 10 liter v8 kommer til å få 2 X 4"....

 

Så det er viktig å få ut skiten....

En motor som min skal jo ha minst 30 ganger så mye luft som en nissan mikra...

Å da skal jo det ut igjen også....?:)

 

Tror det med å strupe den i ende er bare fjas i våre sammenhenger...

 

Skal vi ikke ha LYD da gutter og jenter????

 

Wrom-Wrom....

 

:cool:

Lyd??

m'm m'm m'm

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår