Gå til innhold

Tråden om Camaroen min (ProTouringprosjekt)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

tømt innboksen nå,

 

statusen på bilen er bittelitt lengre enn sist :) ikke mye da, har gått litt tregt, har blitt mye BMW skruing og bruksbilskruing og diverse, men jeg håper å få litt mere "trøkk" på skruinga på Camaro nå, nå som det kanskje blir litt mindre banekjøring/rasing og utover vintern. har lagt opp tur og retur på bensinrør hvertfall, og fått satt inn alle foringene i bakstillinga.

 

Motorfestene er veldig stive, virker nesten kanskje litt for stive, men det er vanlige polyurethane fester som selges til eldre Chevy smallblocks. det er en polybit på ca 50 x 50mm x 10mm tykk, men du har et poeng, kanskje det nedre røret er litt stivt. Det er foreløbig laget av 2 eksosbend og 3 slangebiter, så det er hvertfall gummi 3 steder, litt kjipt å sprekke radiatoren og evt.

 

Edit: Boxer, hvis du blar noen bilder tilbake i tråden så er det bilde av motorfestet som ligger løst på bordet, du kan jo se om du syns det ser stivt nok ut. Skal ta å montere lys og videokamera i motorrommet når jeg får prøvekjørt en dag, så kan jeg jo se hvor mye vridning motoren får når den får kjørt seg litt. Kan jo teste det med panseret oppe og, men det er ikke like gøy.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvor mye hk får du ut? og hva er boltsirkel og innpress på bilen?samme aom corvette? skal og se på felger nå,litt off topic men!!og sinnsyk fet bil forresten:) skal du på gatebil med den og? eller bare drifte..gøy å sett den bilen..må bytte motor om et år el to,hvis pengene strekker til

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye hk får du ut? og hva er boltsirkel og innpress på bilen?samme aom corvette? skal og se på felger nå,litt off topic men!!og sinnsyk fet bil forresten:) skal du på gatebil med den og? eller bare drifte..gøy å sett den bilen..må bytte motor om et år el to,hvis pengene strekker til

 

mellom 305 og 320 hk er det i standard LS1 ca. Boltsirkelen er 120.65mm x 5, BMW er jo 120 x 5 (bruker BMW felger), ikke sikker på hva innpress er, 18tommerne som står på bilen er egentlig laga til E34 5 serie, og passer veldig fint på bilen min. Tror ikke jeg skal på Gatebil med den, hadde ikke tenkt til å drifte med den. Får vel heller ta med noe annet skrapjern jeg har i garasjen hvis jeg skal sladde litt :),

 

Nå har jeg montert litt bremserør og lagt opp fuelrør og laga Gasspedal hvertfall, gjør litt og litt :), kunne jo vært ferdig for lengst, men jeg er litt treg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellom 305 og 320 hk er det i standard LS1 ca. Boltsirkelen er 120.65mm x 5, BMW er jo 120 x 5 (bruker BMW felger), ikke sikker på hva innpress er, 18tommerne som står på bilen er egentlig laga til E34 5 serie, og passer veldig fint på bilen min. Tror ikke jeg skal på Gatebil med den, hadde ikke tenkt til å drifte med den. Får vel heller ta med noe annet skrapjern jeg har i garasjen hvis jeg skal sladde litt :),

 

Nå har jeg montert litt bremserør og lagt opp fuelrør og laga Gasspedal hvertfall, gjør litt og litt :), kunne jo vært ferdig for lengst, men jeg er litt treg.

ok,skal sjekke ut felgene,hørte med sharrif,men måtte ringe i februar.. nei vet du drifter med bmw en, synes du straffer den bra.. :wave men stille ut camaroen,kult med mere amcars..din er jo rå..ting tar jo tid :drive2 he he fant feilen..fy meg!!!!!!!!!!!!

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

gidder ikke bytte snekka på van, kan ikke skru bruksbil :), skjer litt da, mest småting, men småtingene tar litt tid de og.

 

lagt opp bremserør, bensinrør, montert gassvaier og litt dill og dall. Skal hente ledningsnettet neste uke, da står det bare på meg å få koble opp, dratt rundt til jeg får oljetrykk og prøve å starte.

 

Bilde091.jpg

 

Bilde090.jpg

 

Bilde089.jpg

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan..kjekt å se att det er andre som holder på å bygge om til ls1 også..har kjøpt meg en 00 mod ls1 fra en f-body som jeg skal putte nedi en 69 chevelle snart..jeg lurte på om du hadde problem med klaring til dynamo til styresnekka?har sett på nettet att de bruker corvette reimoppsett..laget du motorfester selv?veldig ivrig etter mye info siden dette blir veldig aktuelt snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan..kjekt å se att det er andre som holder på å bygge om til ls1 også..har kjøpt meg en 00 mod ls1 fra en f-body som jeg skal putte nedi en 69 chevelle snart..jeg lurte på om du hadde problem med klaring til dynamo til styresnekka?har sett på nettet att de bruker corvette reimoppsett..laget du motorfester selv?veldig ivrig etter mye info siden dette blir veldig aktuelt snart

 

har du kjøpt manuell eller automat? Bare nysgjerrig. Styresnekke var ikke noe problem på bilen min, eller det vil si, at jeg måtte lage en bitteliten bulk i eksosmanifolden for å få 2mm klaring, men det er ikke vanskelig å demontere verken manifold eller styresnekke hver for seg selv om det er litt trangt i mellom de. Motorfestene har jeg laget selv i en 10mm aluplate, kan jo også bruke stål selvfølgelig, tok bare mål av hullene på motor og hullene på gammelt chevy smallblock feste. Og borret hullene med 11 mm bor, måtte bruke 1 forsenka bolt på hvert motorfeste bak smallblock feste.

Generatoren ble liggenede veldig nært ramma hos meg, men det går. ERA her på forumet bygger jo LS1/T56 i Vega, ligger tråd om det her og, han måtte flytte generatoren opp.

 

 

http://bilder.driftfun.com/hersker-camaro <- der er det masse bilder, mange av bildene har kommentarer, klikk 2 ganger på bildene for å få de i full størrelse.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte med automat siden jeg hadde en tpi og th 700 fra før...da trenger jeg ikke å bygge om noe bak motoren hvertfall..ting tar tid og jeg har lyst ut å kjøre i sommer..håper jeg hvertfall..hvilken fuelrail bruker du?corvette eller f-body?jeg skal prøve å bruke f-body rail med corvette 99- regulator tror det skal virke..må vel kanskje ha en annen bensinpumpe,men skal prøve med tpi pumpa..instrumenter tenkte jeg å bruke nordskog digitale eller komplett autometer oppsett fra covans classic..ikke bestemt meg ennå .dakota digital er jo også en mulighet..vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte med automat siden jeg hadde en tpi og th 700 fra før...da trenger jeg ikke å bygge om noe bak motoren hvertfall..ting tar tid og jeg har lyst ut å kjøre i sommer..håper jeg hvertfall..hvilken fuelrail bruker du?corvette eller f-body?jeg skal prøve å bruke f-body rail med corvette 99- regulator tror det skal virke..må vel kanskje ha en annen bensinpumpe,men skal prøve med tpi pumpa..instrumenter tenkte jeg å bruke nordskog digitale eller komplett autometer oppsett fra covans classic..ikke bestemt meg ennå .dakota digital er jo også en mulighet..vi får se..

 

du har sikkert vært på http://www.ls1tech.com conversion/hybrids foruemet der er genialt, det er 2 typer motorfester som er populære i Camaro 67-69, også i chevelle mener jeg. den jeg bruker plasserer motoren lengst bak, uansett hvilket feste du bruker kan det jo hende du må korte og balansere mellomaksel. ta kontakt med http://www.techlinebilelektro.no, Trond har installert lt1 og ls1 motorer i endel forskjellige biler, han har svar på det meste.

58 ps1 mener jeg fueltrykket skal være, så da kan du kanskje finne ut om tpi pumpa leverer det? Jeg kjøpte Corvette fuelrail med retur, og har lagt opp retur til tanken, det var best mente Trond så da gjorde jeg det, ikke helt sikker på hvorfor :) Har du noen bilder av prosjektet ditt på nett? hvis ikke kan du jo kanskje legge ut noen på http://www.photobucket.com feks.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten kan dere se projektet jeg har for en kompis med å sette LS1 i en opel manta, med T56 kasse. Ting tar tid å koster penger, men går fremover sakkte men sikkert. Skal snart begjynne å tig sveise custom headers.

 

Mvh: Umek

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må du gi for motoren hos techline? og hva følger med i prisen, har fått for meg at di er veldig dyre.

 

Umek

jeg får den med ferdig ledningsnett med omprog ecm og komplett med alt som hører med til motoren for 46000 m moms...er ikke så ille det tror jeg ...3 mnd garanti og support hører også med i tilfelle man lurer på noe...får jo en komplett motor og kasse i norge for 35-40000 men det blir alltids mye ++ når man kjøper det sånn... denne motoren jeg kjøper er også startet og prøvd før avreise og har garantert km stand..også litt trygt når man kjøper noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår