Gå til innhold

Wastegate


drturbo

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Kan anbefale Dawes Devices-ventilen ja. Brukte den selv en stund. (Gått over til GReddy Profec B Spec II nå). Den funker ihvertfall bra hvis du holder deg under 1,1-1,2bar. Over det kan den bli litt unøyaktig og vinglete.

 

http://www.dawesdevices.com/boost.html <-- Denne er det jeg har liggende

 

http://www.dawesdevices.com/powerpack.html <-- Sikkert ikke så dum denne heller... :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Nissmann

TG1: Ble litt nyskjerrig her nå jeg... hehe... Kan du si litt mere om den ventil'en der? Jeg kjører foreløpig min s13 helt original...(uten om luft filter og eksos da, hehe) er den ventilen noe jeg kunne brukt? :)

 

-Erik-

 

Hehe.. Hvis du synes du har bruk for å kunne justere trykket ditt så er jo dette en kurant (og ikke minst billig) måte å gjøre det på. Såklart er det bedre med en skikkelig elektronisk boostcontroller, men de koster jo gjerne det tidobbelte.... ;)

 

PS. Dette er _ikke_ en såklalt bleed-ventil. Denne ventilen er sånn at wastegate ikke åpner før det innstilte trykket er nådd. Du vil komme til å få kjappere spool-up og bedre respons med en sånn, sammenlignet med en bleed-ventil. Men, som sagt, noe særlig over 1,2 bar er ikke å anbefale med den.

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki... har ikke sett sånne før... men i og med at jeg helt sikkert ikke skal over 1,2 bar med det første... så mulig jeg får vurdere en sånn da.

 

Men er ikke vel ikke helt sunt å justere opp trykket med helt original oppsett på bilen? Eller går det greit... Altså hva skjer om jeg setter en sånn i mens den er original...?

 

 

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nissmann

Oki... har ikke sett sånne før... men i og med at jeg helt sikkert ikke skal over 1,2 bar med det første... så mulig jeg får vurdere en sånn da.

 

Men er ikke vel ikke helt sunt å justere opp trykket med helt original oppsett på bilen? Eller går det greit... Altså hva skjer om jeg setter en sånn i mens den er original...?

 

 

-Erik-

 

Bør ikke begynne å øke ladetrykket uten å sørge for at motoren får nok bensin ihvertfall. Chip er et must, og ny bensinpumpe er ikke dumt. Større IC og komplett eksosanlegg i tillegg da, så funker det ganske mye bedre enn originalt... :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår