drturbo Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Hei alle sammen. Jeg har en Garrett t28, som originalt benyttes som oppgraderings turbo på diverse Nissan motorer. Er det mulig å bytte wastegaten på denne, eller gjøre noe for å få lytt høyere ladetrykk? lader 0,6 nå, og motoren tåler 0,9. Takker for svar. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 bare sett ei lita slangeklemme på slangen som går til wastegaten, det skal vist nok hjelpe, men ikke strøy helt igjen, strøyper du helt så ladder turboen fritt, og da kan det gå galt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Hva med en boost controller? :) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PeteR33 Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Eller en Dawes Device? (søk på Google) funker fint den og koster neste ingenting. Siter Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Kan anbefale Dawes Devices-ventilen ja. Brukte den selv en stund. (Gått over til GReddy Profec B Spec II nå). Den funker ihvertfall bra hvis du holder deg under 1,1-1,2bar. Over det kan den bli litt unøyaktig og vinglete. http://www.dawesdevices.com/boost.html <-- Denne er det jeg har liggende http://www.dawesdevices.com/powerpack.html <-- Sikkert ikke så dum denne heller... :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-Erik Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 TG1: Ble litt nyskjerrig her nå jeg... hehe... Kan du si litt mere om den ventil'en der? Jeg kjører foreløpig min s13 helt original...(uten om luft filter og eksos da, hehe) er den ventilen noe jeg kunne brukt? :) -Erik- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by Nissmann TG1: Ble litt nyskjerrig her nå jeg... hehe... Kan du si litt mere om den ventil'en der? Jeg kjører foreløpig min s13 helt original...(uten om luft filter og eksos da, hehe) er den ventilen noe jeg kunne brukt? :) -Erik- Hehe.. Hvis du synes du har bruk for å kunne justere trykket ditt så er jo dette en kurant (og ikke minst billig) måte å gjøre det på. Såklart er det bedre med en skikkelig elektronisk boostcontroller, men de koster jo gjerne det tidobbelte.... ;) PS. Dette er _ikke_ en såklalt bleed-ventil. Denne ventilen er sånn at wastegate ikke åpner før det innstilte trykket er nådd. Du vil komme til å få kjappere spool-up og bedre respons med en sånn, sammenlignet med en bleed-ventil. Men, som sagt, noe særlig over 1,2 bar er ikke å anbefale med den. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-Erik Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Oki... har ikke sett sånne før... men i og med at jeg helt sikkert ikke skal over 1,2 bar med det første... så mulig jeg får vurdere en sånn da. Men er ikke vel ikke helt sunt å justere opp trykket med helt original oppsett på bilen? Eller går det greit... Altså hva skjer om jeg setter en sånn i mens den er original...? -Erik- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Originally posted by Nissmann Oki... har ikke sett sånne før... men i og med at jeg helt sikkert ikke skal over 1,2 bar med det første... så mulig jeg får vurdere en sånn da. Men er ikke vel ikke helt sunt å justere opp trykket med helt original oppsett på bilen? Eller går det greit... Altså hva skjer om jeg setter en sånn i mens den er original...? -Erik- Bør ikke begynne å øke ladetrykket uten å sørge for at motoren får nok bensin ihvertfall. Chip er et must, og ny bensinpumpe er ikke dumt. Større IC og komplett eksosanlegg i tillegg da, så funker det ganske mye bedre enn originalt... :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.